1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Biológia 6.

Tanári kézikönyv

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-7033-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83 088. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az MSZMP Központi Bizottságának az állami oktatás helyzetével és fejlesztésével foglalkozó 1972. június 1-5i határozata szerint, az "alsó- és középfokú oktatás tananyagát a 70-es évek második... Tovább

Előszó

Az MSZMP Központi Bizottságának az állami oktatás helyzetével és fejlesztésével foglalkozó 1972. június 1-5i határozata szerint, az "alsó- és középfokú oktatás tananyagát a 70-es évek második felében fokozatosan módosítani kell, illetve újjal kell felváltani." A határozat rámutat arra, "hogy a tantárgyi szétaprózottság csökkenti az oktató-nevelő munka hatékonyságát, ezért kívánatos, hogy a külön tantárgyakban oktatott ismereteket közös tantárgyba vonják össze". Ezeknek a szempontoknak a megvalósításához járul hozzá a Környezetismeret című tantárgy is, melynek bevezetésére 1978 szeptemberében került sor az általános iskolák 1. osztályában. Ez a tárgy az első osztálytól a negyedik osztály végéig természeti és társadalmi ismereteket, ötödik osztályban pedig biológiai és egyéb természettudományos ismereteket dolgoz fel. A környezetismeret összevont tananyaga képezi a Biológia alapját, mely 1983-tól lép az 1963 óta tanított Élővilág helyére a hatodik osztályban.
A 6. osztály tananyaga a következő fejezetekre tagolódik:
I. Tájak és életközösségek
II. Az életközösségek általános jellemzői
III. Az élőlények rendszerezése
Az új tanterv a műveltségi anyag megfogalmazásán, annak törzs- és kiegészítő anyagokra bontásán túl a követelmények differenciálásával is hozzájárul a korszerű pedagógiai törekvések megvalósításához, és ezzel a tanulók személyiségének sokoldalú, harmonikus fejlesztéséhez. Vissza

Tartalom

A Biológia tanításának feladata a 6. osztályban3
Tájak és életközösségek4
Az életközösségek általános jellemzői6
Az élőlények rendszerezése7
A tankönyv, a munkafüzet és a Biológiai album használatáról9
A tantárgyak kapcsolata16
Miről tanulunk az idén?18
Hazánk élővilága19
Tematikus terv20
Termesztett növények, tenyésztett állatok23
Erdeink élővilága25
Rétek élőlényei27
A vizek és a vízpartok élőlényei28
Védett területeink30
Környezetünk élővilágának védelme32
Környezetünk élővilágának vizsgálata33
Távoli tájak természetes élővilága34
Tematikus terv37
Útleírások, vadászkalandok41
Az esőerdők növényei42
A dél-amerikai esőerdők állatai I.44
A dél-amerikai esőerdők állatai II.46
Afrikai, ázsiai esőerdők48
Az afrikai szavannák növényei49
Az afrikai szavannák állatai I.52
Az afrikai szavannák állatai II.53
A sivatagos és mediterrán területek élővilága55
Távoli tájakon termesztett növények56
A tájga növényei59
A tajga állatai I.61
A tajga állatai II.63
Élet a tundrán64
A tengerek élővilága67
A tengerekben élő halak70
Tengeri emlősök és tengerparton élő madarak74
A távoli tájak élőlényei78
Távoli tájak védett területei80
Távoli tájak természetes élővilágának összefoglalása82
Az életközösségek általános jellemzői84
Tematikus terv85
Az élőlények környezete88
Az élőlények tűrőképessége90
Az életközösségek94
Az életközösségek felépítése98
Az életközösségek anyagforgalma101
A természetes és mesterséges életközösségek104
A talaj, a víz és a levegő szennyezettségének hatása az életközösségekre108
A talaj, a víz és a levegő szennyezettségének vizsgálata109
Az életközösségek általános jellemzőinek összefoglalása111
Az élőlények rendszerezése113
Tematikus terv115
Az élőlények rendszerezése118
A baktériumok törzse. A moszatok törzsei és a gombák törzsei120
A mohák törzse és a harasztok törzse123
A kétszikűek osztálya és az egyszikűek osztálya125
A növények rendszerezése127
Növényfelismerési és növényhatározási gyakorlatok128
Az egysejtűek törzsei. A szivacsok törzse és a csalánozók törzse129
A gyűrűsférgek törzse. A puhatestűek törzse133
Az ízeltlábúak törzse134
A rovarok, a pókok és a rákok osztálya137
A halak, a kétéltűek és a hüllők osztálya138
A madarak osztálya140
Az emlősök osztálya142
Az állatok rendszerezése144
Állatfelismerési gyakorlatok146
Az élőlények rendszerezésének összefoglalása147
Év végi összefoglaló áttekintés148
Év végi összefoglalás I.: Hazánk élővilága148
Év végi összefoglalás II.: Távoli tájak természetes élővilága149
Év végi összefoglalás III.: Az életközösségek általános jellemzői149
Év végi összefoglalás IV.: Az élőlények rendszerezése150
Irodalom151

Asztalos Gyuláné

Asztalos Gyuláné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Asztalos Gyuláné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Biológia 6. Biológia 6. Biológia 6. Biológia 6. Biológia 6.

A borító enyhén kopott, foltos, elszíneződött. A lapélek és néhány lap kissé foltosak.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba
konyv