1.031.307

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános iskolás tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata

Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése a magatartás, az ösztönzőrendszer és a tudatosság vizsgálatán keresztül. A nem, az életkor, a települési viszonyok, az iskolai osztály és a tagozat hatása az erkölcsi-társadalmi fejlettség alakulására.

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám: 21
Nyelv: Magyar   Angol   Német   Orosz  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-174-740-9
Megjegyzés: A könyv tankönyvi száma: 52 324/21. Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Az olvasóhoz5
Bábosik István: A vizsgálattal kapcsolatos elméleti és kutatásmódszertani megfontolások7
A vizsgálat célja7
A vizsgálat elméleti koncepciója8
Az erkölcsi nevelés folyamata8
Az erkölcsi magatartás9
A személyiség erkölcsi-társadalmi fejlettségének minősítése14
Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése a magatartáson keresztül14
Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése az ösztönzőrendszeren keresztül14
Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése a tudatosság vizsgálatán keresztül17
Bíró Katalin: Az erkölcsi fejlettség vizsgálata az általános iskola 2. osztályos tanulói körében19
A vizsgálat módszerei19
A vizsgálati alapok előkészítésével kapcsoaltos pedagógiai megfontolások22
A 2. osztályosok vizsgálatának bemutatása és indoklása24
A vizsgálat megszervezése33
A minta jellemzői33
Az adatfelvétel és -feldolgozás módja36
A vizsgálat eredményei38
A vizsgálatból levonható tartalmi következtetések75
Mellékletek89
Bábosik István: Az általános iskola felső tagozatos tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata103
A vizsgálat módszerei103
Az erkölcsi-társadalmi magatartás vizsgálata103
Az erkölcsi motívumok-szükségletek vizsgálata104
Az erkölcsi tudatosság vizsgálata107
A vizsgálat megszervezése108
A minta jellemzői108
Az adatfelvétel és -feldolgozás módja110
A vizsgálat eredményei111
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-társadalmi magatartásának jellemzői111
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-társadalmi érettségének jellmezői az ankét módszerrel gyűjtött magatartási és motivációs adatok tükrében126
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi tudatosságának jellemzői129
A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-magatartási motívumainak kísérleti vizsgálata136
Az egyes irányultságbeli kategóriák előfordulási aránya a különböző tanulói rétegekben146
A motivációs, tudatosságbeli és magatartási sajátosságok összefüggései148
A vizsgálatból levonható tartalmi következtetések155
A vizsgálatból levonható kutatásmódszertani következtetések160
Mellékletek167
Idegen nyelvű ismertetések181
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az általános iskolás tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata Az általános iskolás tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata
Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
12 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az általános iskolás tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata Az általános iskolás tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata

A gerinc javított.

Állapot:
1.640 Ft
1.140 ,-Ft 30
17 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az általános iskolás tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata Az általános iskolás tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.640 Ft
1.310 ,-Ft 20
20 pont kapható
Kosárba
konyv