A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nonbusiness Marketing és menedzsment

Civil szervezetek - alapítványok - politika - kultúra - karitatív szervezetek - közigazgatás - közüzemek - nonprofitok

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A közelmúltig népszerű profit kontra nonprofit elhatárolás mintha veszítene erejéből: ma a nonprofit szervezetek is rákényszerülnek profitorientált tevékenységre, az üzleti piacokon tevékenykedő szervezetektől pedig egyre inkább elvárható a nem profitcélú, társadalmi értékeket preferáló magatartás. Ez komoly kihívást jelent a menedzsment tagjai és a marketing szakemberek számára: egészen más ugyanis "tiszta profit alapon" vagy "tiszta nonprofitalapon" működni, mint a két elvárás ötvözetének megfelelni. A jövőt olyannak látjuk, ahol a "civil" nem ellensége a "profitnak", ahol a civil tudja, hogy csak a profitból fejlődhet, a profit pedig tudja, hogy a társadalom harmonikus és egészséges működése a profittermelés feltétele. Ajánljuk ezt a könyvet a menedzsment és marketing szakembereinek, a menedzsmentet és marketinget tanulóknak, és azoknak, akik az oktatás, az egészségügy, a kormányzat, a kultúra, a civil vagy a közüzemi szféra intézményeiben dolgoznak.
A marketing fejlődésének új... Tovább

Fülszöveg

A közelmúltig népszerű profit kontra nonprofit elhatárolás mintha veszítene erejéből: ma a nonprofit szervezetek is rákényszerülnek profitorientált tevékenységre, az üzleti piacokon tevékenykedő szervezetektől pedig egyre inkább elvárható a nem profitcélú, társadalmi értékeket preferáló magatartás. Ez komoly kihívást jelent a menedzsment tagjai és a marketing szakemberek számára: egészen más ugyanis "tiszta profit alapon" vagy "tiszta nonprofitalapon" működni, mint a két elvárás ötvözetének megfelelni. A jövőt olyannak látjuk, ahol a "civil" nem ellensége a "profitnak", ahol a civil tudja, hogy csak a profitból fejlődhet, a profit pedig tudja, hogy a társadalom harmonikus és egészséges működése a profittermelés feltétele. Ajánljuk ezt a könyvet a menedzsment és marketing szakembereinek, a menedzsmentet és marketinget tanulóknak, és azoknak, akik az oktatás, az egészségügy, a kormányzat, a kultúra, a civil vagy a közüzemi szféra intézményeiben dolgoznak.
A marketing fejlődésének új szakaszában a marketing alkalmazása kiteljesedik, a profit területek mellett a nonprofit szféra is a marketing alkalmazójává válik. A nem profitorientált szervezetek egyre szélesebb köre szembesül azzal, hogy feladatának sikeres teljesítéséhez a marketing alkalmazása milyen nagy segítséget nyújthat. Az ehhez szükséges speciális ismeretanyag azonban ezidáig hiánycikknek számított. E könyv különleges értéke, hogy a nonprofit szféra teljes spektrumát vizsgálja, így a közszférában dolgozók menedzsmentje és marketingesei is hasznos ismeretekhez jutnak. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a civil szférában dolgozóknak és valamennyi marketing szakembernek, hiszen a "másik oldal" jobb megértése mindkét fél számára sikeresebb együttműködést tesz lehetővé. Vissza

Tartalom

Bevezető9
A szerzőkről13
Elméletek
A nonbusiness szféra a társadalomban és a gazdaságban21
Társadalmi igények és kielégítésük21
A "nonbusiness" szektor24
A nonbusiness szféra a hálózati gazdaságban39
Nonbusiness marketing49
A nonbusiness marketing fejlődése49
A célközönség döntési mechanizmusa62
A nonbusiness szolgáltatásáru64
Források, költségek, árak77
Kommunikációs stratégia és menedzsment84
Marketing a kultúrában94
Marketing a politikában105
A közüzemi szolgáltatások marketingsajátosságai111
A nonbusiness tevékenység ellenőrzése132
Nonbusiness menedzsment145
A nonprofit szervezetek menedzsmentje146
Közszolgáltatási menedzsment187
Alkalmazások
Bíró Péter - Hetesi Erzsébet: Ügymarketing a Siemensnél, avagy a siemens Nemzeti Vállalatcsoport társadalmi szerepvállalása221
Buzás Norbert: Nonbusiness innováció-marketing237
Dinya László: Menedzserek a közszférában251
Dinya László: A közszolgáltatásokkal való elégedettség kérdőíves vizsgálata265
Garamhegyi Ábel: A településmarketing, mint a nonbusiness marketing egy esete271
Halmosi Péter: Karitatív szervezetek működési problémái a magyarországi LEO Klubok példáján285
Harsányi László - Kovács Róbert: Budapesti nonprofit kulturális szerlvezetek összetétele és önmeghatározásuk295
Hetesi Erzsébet: Az energiaszolgáltatók piaci liberalizációjának marketing-következményei az amerikai piacon303
Hetesi Erzsébet: Egy sikeres szervezet a kulturális szférában (A Népmávészeti Egyesületek Szövetsége és a Mesterségek Ünnepe)319
Hetesi Erzsébet - Révész Balázs: A közüzemi szolgáltatók marketing-kommunikációjának sajátosságai333
Imreh Szabolcs - Majó Zoltán - Vilmányi Márton: "Páternoszter" - Egy nonprofit hallgatói vállalkozás életpályája351
Kürtösi Zsófia - Vilmányi Márton - Henkey István: Teljesítményértékelés a nonbusiness szférában365
Majó Zoltán: Online közszolgáltatások383
Piskóti István: Múzeumi marketing401
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv