| Előszó | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| Igazságszolgáltatás - reform közben | 17 |
| A reform esélyei | 19 |
| Nemzetközi kötelezettségek | 26 |
| A bírói függetlenség | 28 |
| A szervezet állapota és a változtatási szükségletek | 35 |
| Az Országos Igazságszolgáltatási Tanács szerepe | 37 |
| A Legfelsőbb Bíróság pozíciója | 39 |
| Az OIT szabályozó tevékenysége | 40 |
| Hatékony munkaszervezés | 40 |
| Minőségi ítélkezés | 42 |
| Szelekció | 43 |
| A bírák jogállása | 45 |
| Bíróképzés | 46 |
| Nyilvánosság | 48 |
| A magyar igazságszolgáltatás szervezeti problémáinak előzményei | 50 |
| A helyzet | 51 |
| Közbevetés: értelmezések az 1997-es igazságszolgáltatási reform előzményeiről | 51 |
| Kilépési kísérletek | 57 |
| Az átfogó igazságügyi reform felé | 63 |
| A minisztériumi igazgatás ellehetetlenülése a kilencvenes évek első felében | 70 |
| A koncepció körvonalazódása, a politikai támogatás megszerveződése | 78 |
| Koncepciótól a törvényig: az utolsó szakasz | 81 |
| Alkotmánykoncepció | 81 |
| Kormmány előterjesztés az igazságszolgáltatási reform koncepciójáról | 82 |
| Szakmai vélemények a törvény koncepciójáról | 84 |
| A kodifikációs bizottság (1996 január-szeptember) | 92 |
| A kormány elé kerülő koncepció | 106 |
| Észrevételek a törvényjavaslatra | 116 |
| A reform politikai és társadalmi elfogadtatása | 126 |
| Utójáték - egy másik történet kezdete | 129 |
| Rövid utószó | 130 |
| Függelék | 132 |
| Kommentált részletek az 1997. évi LXVI. törvény parlamenti tárgyalásának általános és részletes vitáiból | 132 |
| Az igazságszolgáltatási reform a hatékonyság szempontjából | 163 |
| Egyszerű mérleg | 164 |
| A bíróságok munkaterhe országos mutatók alapján | 169 |
| Teljesítmény megyei bontásban - az arányos terhelés problémája | 173 |
| Főváros, és Pest megye, az ország igazságszolgáltatásának legnagyobb része | 181 |
| A Pest megyei helyzet kezelése | 195 |
| Kísérlet a státusok átcsoportosítására (a Hivatal konfliktust kiváltó javaslata) | 203 |
| Átláthatóság és nyilvánosság | 207 |
| Mit jelent az igazgatás átláthatósága a bírósági szervezet esetében? | 208 |
| A hatályos szervezeti szabályok és az átláthatóság | 210 |
| Az igazgatás elfedésének kialakítása | 213 |
| Propaganda és lobbizás | 230 |
| Függetlenség: a politika látszata vagy a látszat politikája | 249 |
| A kutatás szabadságának elégtelen érvényesülése | 252 |
| Manipuláció a közvélemény-kutatási adatokkal | 255 |
| A felület megjelenítése | 259 |
| Adalékok egy megye bíróságainak igazgatásához | 265 |
| A bírák kiválasztása és képzése: elvi és gyakorlati problémák | 288 |
| Szervezeti viszonyok és kiválasztás | 288 |
| A bírói igazgatási modell és a kiválasztás összefüggése | 291 |
| A kiválasztás ellentmondásai Magyarországon | 294 |
| A bírák jogállása | 300 |
| Bíróképzés | 302 |
| A bírák képzése kihívások alatt | 305 |
| Szervezeti reformok, átalakítási kísérletek | 309 |
| Folyamatos korrekciós kényszer | 309 |
| Az első konfliktus: a gazdálkodással kapcsolatos hatáskörök | 311 |
| A végrehajtó hatalom próbálkozása a szervezet módosítására | 313 |
| Belső elképzelések a szervezet működésének megváltoztatására | 316 |
| Belső leltár: az OIT célkitűzései és cselekvési programjának megvalósulása | 346 |
| Következmények | 353 |
| Összefoglalás | 357 |