| Előszó | 5 |
| Balesetmegelőzés a közúti közlekedésben | 7 |
| A közúti közlekedési balesetek alakulása hazánkban | 7 |
| A közúti közlekedés biztonsága és a szocialista balesetvédelem | 16 |
| A gépjárművezetés biztonságának személyi feltételei | 20 |
| A vezetésbiztonság lélektana | 20 |
| A vezetésbiztonság egészségügyi feltételei | 27 |
| A vezetésbiztonság és az alkoholizmus | 27 |
| A vezetésbiztonság és a jó látás | 35 |
| A vezetésbiztonság és a gyógyszerfogyasztás | 46 |
| A vezetésbiztonság és az életmód | 48 |
| A vezetésbiztonság és az életkor | 52 |
| A gépjárműben utazó személyek hatása a vezetés biztonságára | 57 |
| A gépjárművezetés biztonságának tárgyi feltételei | 62 |
| A gépjármű korának, állapotának, elhasználódási mértékének hatása a vezetés biztonságára | 62 |
| A gépjármű belső kiképzésének hatása a vezetés biztonságára | 70 |
| A belső tér komfortjának és kondicionáltságának hatása a vezetés biztonságára | 70 |
| A gépjármű bonyolultságának hatása a vezetés biztonságára | 83 |
| A gépjármű teljesítményének és a hajtás helyének hatása a vezetés biztonságára | 89 |
| A gumiabroncsok állapotának hatása a vezetés biztonságára | 96 |
| A közút hatása a vezetés biztonságára | 113 |
| Természeti tényezők hatása a vezetés biztonságára | 136 |
| Vezetés síkos úton | 136 |
| Vezetés ködben | 140 |
| Vezetés éjszaka | 142 |
| Vezetés nappal szemben | 145 |
| A szél hatása a vezetés biztonságára | 145 |
| A gépjárművezetés és a villámveszély | 148 |
| A frontátvonulások hatása a biztonságos vezetésre | 150 |
| A közúti gépjárművek biztonságos kormányzása | 157 |
| A kormánymű általános elrendezése | 157 |
| A kormányzott kerekek beállítása | 161 |
| Biztos és bizonytalan irányítás | 163 |
| A kerülés és az előzés biztonsága | 168 |
| Biztonságos kanyarodás | 176 |
| Biztonságos vontatás | 179 |
| A gépjárműfékezés biztonsága | 181 |
| A biztonságos fékezés feltételei | 181 |
| A gépjármű mozgásai fékezéskor | 181 |
| A súrlódás hatása a fékezés biztonságára | 185 |
| Biztonságos fékezés lejtőn, emelkedőn | 194 |
| Fékezés nagy sebességről | 197 |
| Fékezés síkos úton | 199 |
| Fékezés kanyarban | 201 |
| Baleset hatása emberre és járműre | 204 |
| A lassulás és a fékút jelentősége | 204 |
| A gépjármű belső kiképzésének hatása a baleset kimenetelére | 211 |
| A biztonsági üveg jelentősége | 211 |
| A biztonsági öv jelentősége | 213 |
| Az ütközés jellegének hatása a balesetre | 217 |
| A gépjármű segédberendezéseinek hatása a balesetre | 230 |
| A gépjárművek jelzőlámpái és a biztonságos vezetés | 230 |
| A visszapillantó tükör | 231 |
| A bukósisak szerepe | 232 |
| Várható irányzatok a közlekedésbiztonság fejlesztése terén | 234 |
| A közúti forgalom növekedése világszerte | 234 |
| A járműfékek fejlesztésének mai szempontjai | 237 |
| A hagyományos fékek hátrányai | 237 |
| Kerékblokkolásgátló szerkezetek | 239 |
| Lassítófékek | 243 |
| Tárcsafékek | 245 |
| Az utak menetbiztonságának növelése | 246 |
| A motorizálás hatása a mindennapi életre | 251 |
| A gépjárművek által okozott szennyező anyagok | 251 |
| A gépjárművek által okozott zaj | 254 |
| Elsősegélynyújtás közlekedési balesetek során | 256 |
| Elsősegélydoboz tartalma és rendeltetése | 256 |
| A mesterséges élesztés új módja | 257 |
| A közlekedési balesetek alkalmával bekövetkezett sokkos állapot | 261 |
| Mentés égő gépkocsiból | 261 |
| Mentés felborult és deformálódott gépkocsiból | 264 |
| Felhasznált irodalom | 266 |