Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.520

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Biztonságpolitika-NATO tantervi modul a általános iskolák számára

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Azt hihetnénk, hogy a biztonságpolitika és nemzetközi, valamint hazai szervezeteinek és módszereinek tanítása csak a középiskolák feladata. Az általános iskolai tanulók még kicsik ehhez, felülmúlja... Tovább

Előszó

Azt hihetnénk, hogy a biztonságpolitika és nemzetközi, valamint hazai szervezeteinek és módszereinek tanítása csak a középiskolák feladata. Az általános iskolai tanulók még kicsik ehhez, felülmúlja életkorukból származó érdeklődésüket és értelmi sajátosságaikat. A valóságban azonban a kérdés ma már nem így vetődik fel. Egyrészt, mert enélkül a világnak azok a jelenségei, történései válnak számukra érthetetlenné, amelyekkel nap mint nap a kommunikáció csatornáin és a családi, valamint a társas élet hétköznapjaiban akarva-akaratlanul találkoznak, másrészt ki akarják elégíteni kíváncsiságukat, hogy megértsék azt, amiről környezetük oly sokat beszél. És fő vonásaiban - alapjában - meg is képesek érteni, ha a megfelelő információkat életkoruknak megfelelő formában kapják. Nem mendemondákat, téves ítéleteket, téveszméket, hanem a hiteles valóságot.
Az általános iskolai tanulókat a világ iránti kíváncsiságukban, a körülöttük történő dolgok megismerési és megértési igényükben komolyan kell venni. E tekintetben nincs alapvető különbség az általános iskolai és a középiskolai korosztály között. Az eltérés a "mennyit" és a "hogyan" kérdésében van. Ezért fontosnak tartjuk, hogy már az általános iskolában, különösen a 8. osztályban megfelelő menyiségben, részletesen, hitelesen és az életkori lehetőségekből származó mélységben találkozzanak a korunk történetét és mindannyiunk életét oly jelentős mértékben befolyásoló biztonság kérdéseivel, minél jobban készüljenek fel korunk politikai-társadalmi problémáinak mégértésére, a saját jövőjüket is erősen befolyásoló új tendenciákra.
Ezt szeretnénk elősegíteni tantervi modulokkal, azzal a kéréssel, hogy tanár kollégáink a kérdés súlyának, fontosságának és aktualitásának megfelelően építsék bele helyi pedagógiai programjukba, tantervükbe és saját meggyőződésük szerint hasznosítsák tanári gyakorlatukban. Vissza

Tartalom

Bevezető javaslat és kérés7
A kerettantervek bevezetése9
A pedagógiai programok felülvizsgálatának jogszabályi keretei12
Biztonság-NATO modul elvei
A modul célja17
A modul alkalmazásának alapelvei18
Pedagógiai alapelvek21
A helyi tantervkészítés elve30
Direkt címszavak a biztonságpolitika-NATO tanításáról az egyes kerettantervekben35
Óratípuspéldák38
Pedagógiai tanácsok49
Tíz feldolgozásra javasolt téma I., II., III.53
Tíz pedagógiai logikai táblázat56
Variatív modulkombinációk az általános iskola 8. osztályai számára69
Mintaórák
Babácsi Katalin: Történelem és állampolgári ismeretek, valamint osztályfőnöki tanmenetei78
Jásperné Nagy Melinda: Tantervi vázlat a NATO és az európai biztonsági rendszer tanításához85
Pinizsiné Dobor Ágnes: Óravázlat és vetélkedőtervezet91
Kecskeméti Éva - Mendrey László: Tansegédlet az állampolgári ismeretek tanításához98
Utószó107
Függelék
Néhány illusztráció és elemző táblázat109
NATO-ismeretek iskolai fogalomtára121
NATO-szervezetek145
Könyvajánló147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Biztonságpolitika-NATO tantervi modul a általános iskolák számára
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba