1.035.086

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Megismerés, reprezentáció, értelmezés

10 éves a PTE Pszichológiai Doktori Iskolája

Szerző

Kiadó: PTE BTK Pszichológiai Intézet
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-642-202-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1997-ben alakult meg és 1998-ben fogadta első ösztöndíjas hallgatóit a Pécsi Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskolája. Az Iskola célját tíz évvel ezelőtt így fogalmaztuk meg: „A modern személyiséglélektan és szociálpszichológia területén az elmúlt évtizedekben jelentős új elméleti keretek alakultak ki: a személyiségfejlődés és a társas magatartás biológiai gyökereit kutató evolúciós pszichológia, a személyiségfejlődés tárgykapcsolat elméletei, a kollektív és egyéni reprezentációk közötti közvetítésre vonatkozó szociális reprezentáció elmélet, a személyiségfejlődésre, az identitásra és a reprezentációra vonatkozó narratív elméletek, a pszichoanalízis hermeneutikai és társadalomlélektani újraértelmezései. A fenti kutatások közös jellemzője, hogy az ember biológiai és társadalmi természetéből adódó jelenségeket és azok következményeit a pszichológia jelenségszintjén integrálják. Az iskola célja, hogy ezt az integratív szemléletet képviselje, és alapos elméleti képzés keretében a... Tovább

Fülszöveg

1997-ben alakult meg és 1998-ben fogadta első ösztöndíjas hallgatóit a Pécsi Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskolája. Az Iskola célját tíz évvel ezelőtt így fogalmaztuk meg: „A modern személyiséglélektan és szociálpszichológia területén az elmúlt évtizedekben jelentős új elméleti keretek alakultak ki: a személyiségfejlődés és a társas magatartás biológiai gyökereit kutató evolúciós pszichológia, a személyiségfejlődés tárgykapcsolat elméletei, a kollektív és egyéni reprezentációk közötti közvetítésre vonatkozó szociális reprezentáció elmélet, a személyiségfejlődésre, az identitásra és a reprezentációra vonatkozó narratív elméletek, a pszichoanalízis hermeneutikai és társadalomlélektani újraértelmezései. A fenti kutatások közös jellemzője, hogy az ember biológiai és társadalmi természetéből adódó jelenségeket és azok következményeit a pszichológia jelenségszintjén integrálják. Az iskola célja, hogy ezt az integratív szemléletet képviselje, és alapos elméleti képzés keretében a leendő szakembereket felkészítse a fejlődés- és személyiséglélektani, mentálhigiénés, szociálpszichológiai, valamint a pszichoanalízis alkalmazási körét érintő gyakorlati problémák kezelésére."
A jelen kötet az eredetileg három alprogrammal induló és ma már öt önálló programmal rendelkező Doktori Iskola tíz éves tevékenységét és fejlődését dokumentálja, bemutatva az egyes programokat. Az Iskola tudományos teljesítményét programonként egy-egy PhD fokozatot szerzett, illetve jelenleg doktori tanulmányait folytató hallgató dolgozata reprezentálja. Kötetünk a végzett és a jelenlegi hallgatók legfontosabb publikációinak listáját, valamint az Iskola keretében 2007 végéig lezajlott PhD védések és elhangzott habilitációs előadások legfontosabb adatait is tartalmazza. Vissza

Tartalom

Rektori köszöntő 5
Bevezető 7
PhD fokozattal rendelkezők tanulmányai 13
Koltai Mária (Személyiségpszichológia Program):
Mítoszok a családterápiában
Bodor Péter (Szociálpszichológia Program): Az érzelem konstrukciója:
fogalmi megfontolások 23
Lubinszki Mária (Elméleti Pszichoanalízis Program): Az otthon
és az otthontalanság daseinanalitikai perspektívából 43
Sass Judit (Alkalmazott Pszichológia Program): A vezetőbe
vetett bizalom és annak hatása a bizalmi döntésekre. A bizalom csapdája 53
Gyuris Petra (Evolúciós- és Kognitív Pszichológia Program):
Párválasztás és evolúciós pszichológia 70
PhD hallgatók tanulmányai 85
Ferenczhalmy Réka (Személyiségpszichológia Program): Az „elpusztíthatatlan haldokló" - fejezetek Petri György pszichobiográfiájából 85
Fülöp Éva (Szociálpszichológia Program): Az érzelmek reprezentációja
történelmi regényekben és történelemkönyvekben 99
Gyimesi Júlia (Elméleti Pszichoanalízis Program): Intrapszichikus
kauzalitás és spirituális psziché. Versengő tudattalan koncepciók a tudományos lélektan hajnalán 114
Bodnár Éva (Alkalmazott Pszichológia Program):
Az E-tanulótípusok tanulási attitűdje 125
Paál Tünde (Evolúciós- és Kognitív Pszichológia Program): Elmeteória,
játékelmélet, machiavellizmus: a kapcsolódási pontok 134
PhD fokozattal rendelkezők legfontosabb publikációi 141
PhD hallgatók publikációi 152
PhD védések 1999-2007 162
Habilitációs előadások 1999-2007 166
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv