776.580

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Filmművészeti és filmforgalmazási alapismeretek

Moziüzemvezetői és filmforgalmazási alapismeretek

Szerző
Lektor

Kiadó: Gondolat Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 282 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal. Második, javított és bővített kiadás.

Tartalom

Előszó3
Előszó a második kiadáshoz8
ELSŐ FEJEZET (NEMESKÜRTY ISTVÁN)10
A filmművészet alapjai10
Filmesztétikai alapfogalmak10
Néhány szó a művészetről10
A film: kifejezési forma12
Hogyan csoportosítja a film objektív valóság elemeit új összefüggésekké?15
A film mint műalkotás, a kép16
A képek össszekapcsolása: a képsor20
A mozgás fajtái22
Hogyan lesz a képből képsor?22
A képsorok összekapcsolása. A montázs24
Eisenstein montázstípusai25
A kamera mozgatása révén létrejött a belső vágás. A modern képsorszerkesztés25
A hang szerepe28
A szín30
A képsorok összekapcsolásának módja31
A film alkotóművésze: a rendező32
Filmstílusok36
A film és a többi művészetek37
Film és irodalom38
Film és színház39
Egyéb művészetek40
Film és társadalom. Burzsoá film, szocialista film40
A filmelemzés45
Ballada a katonáról47
Összefoglalás62
Kérdések63
MÁSODIK FEJEZET65
A filmművészet rövid története (Nemeskürty István)65
A filmművészet kialakulása68
A filmművészet első virágkora68
A német filmművészet68
Szovjet film71
A svéd film72
Francia rendezők73
Az amerikai film73
Chaplin73
Francia filmművészet75
Az amerikai film78
A harminc évek egyéb eredményei81
A filmtörténet harmadik korszaka82
Neorealizmus83
A világ filmművészete 1955 után és napjainkban88
Összefoglalás92
A világ tizenkét legjobb filmje94
Kérdések94
A szovjet filmművészet fejlődése (Nemes Károly)95
A szovjet filmművészet kialakulása96
A szovjet film a világ filmművészetének élvonalában100
A szovjet hangosfilm kialakulása és fejlődése 1941-ig102
A háborús évek filmgyártása és a háború utáni szakasz 1954-ig106
A mai szovjet film fejlődése108
Összefoglalás113
Kérdések114
A magyar filmgyártás kialakulása és fejlődése (Bogács Antal-Bors Ferenc)115
A némafilm kora. Az első lépések115
A néma játékfilmgyártás kialakulása116
A Tanácsköztársaság filmgyártása117
A Tanácsköztársaság után118
Hangosfilm118
Számszerű növekedés és tematikai változás a harmincas évek végén120
Filmművészetünk a felszabadulás után122
1945-1948-ig. A felszabadulástól az államosításig122
Pudovkin Magyarországon124
1948-1953124
A sematizmus időszaka125
1953-1956. A párthatározattól az ellenforradalomig127
1957-től napjainkig131
A Balázs Béla stúdió134
A magyar kisfilmgyártás múltja, felszabadulás utáni megváltozott szerepe és fejlődése136
Milyen feladatok álltak kisfilmgyártásunk előtt az 1950-es években?137
A kisfilmek műfajai, szerepük a nézők nevelésében, a szocialista tudat formálásában138
Népszerű-tudományos filmek138
Riport- és dokumentumfilmek140
A híradó (heti-, világ-, és sporthíradó) filmek143
Oktatófilmek143
Rajz-, báb-, és egyéb rövidfilmek143
Összefoglalás144
Kérdések146
Filmélet a népi demokratikus országokban (Molnár István)148
Albánia149
Bulgária150
Csehszlovákia151
Kínai Népköztársaság154
Koreai Népi Demokratikus Köztársaság155
Lengyelország155
Mongólia158
Német Demokratikus Köztársaság158
Románia160
Vietnam161
Jugoszlávia161
Összefoglalás163
Kérdések163
HARMADIK FEJEZET (ADORJÁN JÓZSEF-BORS FERENC-NYOLCZAS BÉLÁNÉ)164
A filmek forgalmazása és műsorpolitikája164
A mozihálózat kialakulása, fejlődése és szerepe a felszabadulás előtt164
A mozihálózat fejlődése és megváltozott szerepe a felszabadulás után165
A műsorpolitika fogalma168
A műsorpolitika megtervezése, az országos filmforgalmazási szervek műsorpolitikai tevékenységei174
A megyei (fővárosi) tanácsi és filmforgalmazási szervek műsorpolitikai feladatai és lehetőségei174
A rövidfilmek forgalmazás175
Mozin belüli forgalmazás177
A kisfilmek mozin kívüli felhasználása, a filmtárak tevékenysége178
Összefoglalás179
Kérdések180
A film- és mozipropaganda181
A filmpropaganda szerepe181
A filmpropaganda szervezete182
A filmpropaganda eszközei. Központi propagandaanyagok183
Filmelőzetes183
Filmplakát184
Filmfoto184
Filmismertető184
Egyéb központi propagandaanyagok184
Filmcímek és jelmondatok185
A propagandaanyagok elosztása186
Országos sajtó- és rádiópropaganda186
A moziüzemi vállalatok filmpropaganda186
Mozipropaganda188
A mozifelirat188
A filmpropagandaanyagok célszerű felhasználása, a mozi bejáratának és előcsarnokának ízlése dekorálása188
A mozi állapota, tisztasága, a kulturált vetítés189
A közönség kényelmének teljes biztosítása189
Összefoglalás190
Kérdések190
A moziüzemvezetők feladatai a műsorpolitikában, a propagandamunkában és a közönségszervezésben191
Az üzemvezető műsorpolitikai feladatai192
Hogyan fejtsen ki az üzemvezető széles körű propagandamunkát197
Az üzemvezető közönségszervezési feladatai199
Összefoglalás200
Kérdések200
NEGYEDIK FEJEZET201
Függelék201
Javasolt irodalom a filmművészet és a filmforgalmazás alaposabb tanulmányozásához201
Kis filmlexikon202
A magyar játék-filmek alkotói 1945-1962-ig212
A magyar játék- és rövidfilmek szereplése nemzetközi fesztiválokon222
Táblázatok225
A filmszínházak száma és megyénkénti megoszlása 1938-1962225
A filmszínházak száma és megoszlása 1962. dec. 31-én226
A városok és községek mozival való ellátottsága az összes települések %-ában 1938-1962227
A bemutatott új játékfilmek száma és megoszlása 1947-1962228
A mozilátogatók számának alakulása 1950-1962 (1000 főben)229
Az egy lakosra jutó mozibajárás alakulása 1950-1962230
Kép melléklet
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Filmművészeti és filmforgalmazási alapismeretek Filmművészeti és filmforgalmazási alapismeretek Filmművészeti és filmforgalmazási alapismeretek Filmművészeti és filmforgalmazási alapismeretek

A borító enyhén kopottas, foltos, rajta karcolásnyomok láthatók. A címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
3.400 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba