Ez a könyv egy műfajt próbál jellemezni létrejöttében és érésének kezdetén: a blogról szól, a még kiforratlan információs műfaji jelenségről. Blogot vezető vagy épp blogot nyitni szándékozó...
Tovább
Előszó
Ez a könyv egy műfajt próbál jellemezni létrejöttében és érésének kezdetén: a blogról szól, a még kiforratlan információs műfaji jelenségről. Blogot vezető vagy épp blogot nyitni szándékozó társaságoknak, szervezeteknek és magánembereknek épp úgy szánjuk, mint olyan olvasóknak, akik még csak az elnevezést hallották, de közelebbről nem sokat tudnak az új fenoménről. Haszonnal forgathatják kötetünket az információs társadalom és információgazdaság, a kommunikáció, az IT világának új jelenségei iránt érdeklődők is. De nem kell specialistának lenni, nem kell szakismeretekkel rendelkezni ahhoz, hogy olvasóink élvezettel befogadhassák és továbbvihessék a könyv által felvetett gondolatokat. Ez a kötet nem más, mint több hozzáértő ember közös gondolkodása egy nagyon friss tartalom- és hírközvetítő műfajról, amelynek IT-vonatkozásain túl kihatásai vannak a privát és a gazdasági társadalomra. Ezeket a hatásokat, bár a műfaj még nagyon fiatal, máris érdemes elemezni - ezt teszik a kötetünk első részét kitevő tanulmányok. A kötetünk második részeként közölt blogrészlet, Bőgel György IT-lábjegyzetének kivonatos szövege - aminek a KFKI Csoport honlapja ad otthont - több szempontból is jól illusztrálja a forrásban levő, sokszoros irányultságú műfajt, ő is hozzátesz egy esszét a többiekéhez, önmagát meginterjúvolva a blogolás okairól. De nem blogkönyvet vagy bloggerkönyvet tart kezében az olvasó: nemcsak egy blog nyomtatott részletét, s a tanulmányokban nem a blogoló közösség önmeghatározását.
Vissza
Tartalom
A kiadó előszava
I. ESSZÉK A BLOG KÖRÜL
1. Mi az a blog? 13
2. Blogtörténelem (Dobó Mátyás) 25
3. Privát napló és IT találkozása a gépasztalon- egyéni technikai lehetőségek a blogban (Dobó Mátyás) 39
A. Sokirányú blog - az információs társadalom új eszköze 63
4.1 A blog néhány társadalmi, gazdasági, politikai és technikai összefüggése (Pintér Róbert) 63
4.2 A Második Háló megjelenése - internetközösségek, blogoszféra (Szekfű Balázs) 80
5. Blog és üzlet - blog a gyakorlati vállalati kommunikációban 95
Blogüzlet és üzleti blog - avagy mihez kezdjünk a közösségi médiával (Szántó Balázs) 95
5.2 Céges blogok az üzlet, a marketing, a PR gyakorlatában (Damjanovich Nebojsa) 106
6. Régi és új (h)arca a médiában - blog és a hagyományos (elektronikus) sajtó viszonya (Pécsi Ferenc) 121
7. A hvg.hu „Golden Blog" versenyéről 135
II. ÉLŐ PÉLDA
A blogírásról (Bőgel György öninterjúja) 143
IT-lábjegyzet - kivonatok Bőgel György blogjából 151
Név- és tárgymutató 407