A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bátorság az élethez

Hogyan bátorítsuk gyermekeinket önbecsülésük erősítésére?

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Grafikus
Lektor

Kiadó: Jel Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím: Szülők és nevelők könyvespolca
Kötetszám: 12
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-967-003-0
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Minden Olvasómat arra bátorítom, hogy ajándékozzon kellő figyelmet gyermekeinek, miközben a kihívásokat sem tagadja meg tőlük, s ne feledkezzék meg a velük szemben támasztható igényekről sem. Ki kell fejlesztenünk gyermekeinkben a felelősség vállalásának képességét. Mindez természetesen nem zajlik konfliktusok nélkül. Mi, apák és anyák többször feltesszük majd magunknak a kérdést, hogy nem lenne-e mégis jobb a nevelés kellemesebb - mert konfliktusmentes - útját választanunk, vagy maradjunk inkább az ésszerűbb, ám konfliktusokkal terhelt nevelés mellett. Mert sajnos az ésszerű és a helyes nem mindig egyszersmind kellemes is. S csak remélhetjük: nekünk, szülőknek lesz elegendő erőnk arra, hogy a célra vezető nevelés mellett döntsünk, akkor is, ha az olykor szülők, és gyermekeik közötti konfliktusokkal jár együtt. S hogy miért ez a jó döntés? Mert ez szolgálja gyermekeink érdekeit. Mert csak az effajta nevelés tárja fel a gyermekeinkben rejlő legjobb tulajdonságokat. Mert a megnyerő... Tovább

Fülszöveg

Minden Olvasómat arra bátorítom, hogy ajándékozzon kellő figyelmet gyermekeinek, miközben a kihívásokat sem tagadja meg tőlük, s ne feledkezzék meg a velük szemben támasztható igényekről sem. Ki kell fejlesztenünk gyermekeinkben a felelősség vállalásának képességét. Mindez természetesen nem zajlik konfliktusok nélkül. Mi, apák és anyák többször feltesszük majd magunknak a kérdést, hogy nem lenne-e mégis jobb a nevelés kellemesebb - mert konfliktusmentes - útját választanunk, vagy maradjunk inkább az ésszerűbb, ám konfliktusokkal terhelt nevelés mellett. Mert sajnos az ésszerű és a helyes nem mindig egyszersmind kellemes is. S csak remélhetjük: nekünk, szülőknek lesz elegendő erőnk arra, hogy a célra vezető nevelés mellett döntsünk, akkor is, ha az olykor szülők, és gyermekeik közötti konfliktusokkal jár együtt. S hogy miért ez a jó döntés? Mert ez szolgálja gyermekeink érdekeit. Mert csak az effajta nevelés tárja fel a gyermekeinkben rejlő legjobb tulajdonságokat. Mert a megnyerő emberek nem azáltal váltak magával ragadó személyiségekké, mert minduntalan ajándékokat fogadtak el, hanem cselekedeteik, sajátos tartásuk formálta őket rokonszenvessé; s mindaz, ahogyan nehéz életkörülmények között is helyt tudtak állni. Az formálta egyszeri személyiséggé őket, ahogyan életüket és sorsukat kézbe vették. Megnyerő emberek nem mindig csak elfogadni akarnak - adni is tudnak. S képesek arra is, hogy a legnehezebb élethelyzetekben is méltósággal helytálljanak - sőt: helytállásuk révén személyiségük gazdagabbá válik. S mindebbe beavathatjuk gyermekeinket. Miért is ne tennénk?
Dr. Boglarka Hadinger
A szerző pszichológus és pszichoterapeuta. A Viktor Frankl által alapított értelemközpontú pszichoterápiai iskolán belül működő kurzusokat vezet logoterápia és egzisztenciaanalízis témakörében. A Logoterápia és Egzisztenciaanalízis Tübingen/Bécsi Intézetének vezetője. A nemzetközileg ismert kutató országon belül és külföldön is tart előadásokat. A személyiség fejlesztésének általa kidolgozott modelljét használják iskolákban, az életvezetési tanácsadásban és a menedzserképzésben. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz (Frivaldszkyné Jung Csilla) 11
Előszó (Boglarka Hadinger) 15
Öt tartóoszlop 21
1. Az első tartóoszlop - Pozitív kapcsolatok 25
1.1. A kommunikációs képesség fejlesztésének jelentősége 26
1.2. A szülői közlés tartalmának felülvizsgálata 27
1.3. Érdemes közös terveket készítenünk annak érdekében, hogy gyermekeinkben erősödjék az összetartozás érzése 28
1.4. Teremtsünk alkalmat bensőséges beszélgetésekre! 30
1.5. Fontos, hogy felfigyeljünk gyermekeink egyedi vonásaira 32
1.6. Fontos, hogy fejlesszük gyermekeinkben a mások hibáival szembeni megértés képességét 32
1.7. Fontos, hogy gyermekeink megtanuljanak konstruktívan bánni a helytelen magatartás következményeivel 33
1.8. Fontos, hogy örömet leljünk gyermekünkben 34
2. A második tartóoszlop - Hozzáértés 37
2.1. Bátorítsuk teljesítményre gyermekeinket: „csalogassuk" őket olyan élethelyzetekbe, amelyek révén megtapasztalhatják saját képességeiket! 38
2.2. Nevezzük nevén gyermekeink képességeit! 42
2.3. Fontos felismernünk gyermekeink munkavégzésének jellegzetességeit 44
2.4. Fontos, hogy fejlesszük a megoldás megtalálására irányuló gondolkodásmódot 51
2.5. Tekintsük kihívásoknak a problémákat! 52
2.6. A felelősség átadásának fontossága 54
2.7. Az „életfeladatok" teljesítése kompetenciájának fejlesztése 55
3. A harmadik tartóoszlop - Tájékozódási képesség (célok és értékek) 61
3.1. Beszélgessünk gyermekeinkkel céljainkról és terveinkről! 62
3.2. Meséljünk gyermekeinknek olyan emberekről, akiknek volt bátorságuk ahhoz, hogy valami különlegeset vigyenek végbe az életükben 63
3.3. Fennáll a veszélye annak, hogy fiataljaink céljait becsméreljük, mert a felnőtt ember értékrendjén keresztül tekintünk rájuk 65
3.4. Tanuljuk meg együtt, mit jelent az értelmes lemondás! 65
3.5 Legyen napjainknak szabályos ritmusa, s erősítsük rituálékkal napirendünket! 67
3.6 Fogalmazzuk meg egyértelműen a játékszabályokat! 68
3.7 Fontos, hogy életünk értékirányította élet legyen, s hogy az értelmi összefüggésekre világosan rámutassunk 73
3.8 Fontos nevén nevezni azokat a dolgokat, amelyek értékes voltában hiszünk 74
3.9 Fontos, hogy kialakítsuk az összetartozás érzését 74
4. A negyedik tartóoszlop - A jó emberré válás igénye 77
4.1 Fontos, hogy szóba hozzuk gyermekeink jó cselekedeteit 78
4.2 Fontos, hogy az úgynevezett rossz gyerekek esetében az apróbb változásokat is elismerő szavakkal nyugtázzuk 79
4.3 A gyermek hazugságát ne tekintsük a gonoszság jelének! 79
4.4 Meséljenek történeteket az egyéni kezdeményezés bátorságáról! 81
4.5 Teremtsünk gyermekeinknek olyan alkalmakat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy mások érdekében szeretetteljesen cselekedhessenek! 82
5. Az ötödik tartóoszlop - Életöröm és életkedv 85
5.1. Fejlesszük bennük a rácsodálkozás s a kíváncsiság képességét! 86
5.2. Fejlesszük gyermekeink kreativitását! 86
5.3. Tekintsék gyermekeik bolondozásra való hajlamát vitalitásuk jelének! 87
5.4. Az érzékszerveknek edzésre van szükségük 87
5.5. Tegyük lehetővé gyermekeink számára, hogy megtapasztalhassák a könnyedség érzését! 88
11 tétel nevelők számára 93
A legfontosabb szabályok összefoglalása 107
Irodalom 109

Boglarka Hadinger

Boglarka Hadinger műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Boglarka Hadinger könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv