1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan kereskedjünk a vendéglátásban? (dedikált példány)

Szerző
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 272 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Az egyik szerző, Mohácsi Ferenc által dedikált példány.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Eladni? Kereskedni? Egymás mellé állítva a két fogalom külön-külön semmit sem mond, értelmezésük azonosul, az utóbbi években összefolyt, egy fogalommá vált. Bemegyünk egy üzletbe, kiválasztjuk a megvásárolni szándékozott árut (ha van), és fizetünk a pénztárnál. leülünk az étteremben, kapunk egy étlapot, választunk a kínált ételek közül (ha nincs kihúzva), elfogyasztjuk és fizetünk. Jó vagy rossz, egyre megy, máshol sem találunk mást. Pedig egészen más csak eladni, megint más kereskedni. Az eladás elosztás. Jól vagy rosszul, szebb vagy kevésbé szép környezetben, udvariasabb vagy kevésbé udvarias körülmények között. Mindig úgy, hogy az eladó és a vevő vagy vendég között egy évtizedek óta kialakult határvonal (úr) van, sőt az eladó az első, a vevő, a vendég a második helyre szorul. Megszoktuk.
Ez a könyv arra szeretne rámutatni, hogy az eddig kialakult eladó-vevő kapcsolatnak szükségszerűen meg kell változnia. Ahhoz, hogy a vevő valóban vevővé, a vendég a szó igazi értelmében vendéggé... Tovább

Fülszöveg

Eladni? Kereskedni? Egymás mellé állítva a két fogalom külön-külön semmit sem mond, értelmezésük azonosul, az utóbbi években összefolyt, egy fogalommá vált. Bemegyünk egy üzletbe, kiválasztjuk a megvásárolni szándékozott árut (ha van), és fizetünk a pénztárnál. leülünk az étteremben, kapunk egy étlapot, választunk a kínált ételek közül (ha nincs kihúzva), elfogyasztjuk és fizetünk. Jó vagy rossz, egyre megy, máshol sem találunk mást. Pedig egészen más csak eladni, megint más kereskedni. Az eladás elosztás. Jól vagy rosszul, szebb vagy kevésbé szép környezetben, udvariasabb vagy kevésbé udvarias körülmények között. Mindig úgy, hogy az eladó és a vevő vagy vendég között egy évtizedek óta kialakult határvonal (úr) van, sőt az eladó az első, a vevő, a vendég a második helyre szorul. Megszoktuk.
Ez a könyv arra szeretne rámutatni, hogy az eddig kialakult eladó-vevő kapcsolatnak szükségszerűen meg kell változnia. Ahhoz, hogy a vevő valóban vevővé, a vendég a szó igazi értelmében vendéggé válhasson, a szakembereknek széles körű ismeretekre van szükségük. Megfelelő felkészüléssel elérhető, hogy a vendéglátásban minden a vendég érdekében történjen. Ő a meghatározó; a felszolgáló, az üzletvezető pedig a kiszolgáló. A jó, a szó valódi értelmében vett vendéglátó kereskedő, vállalkozó, aki alapos szaktudással, a vendéget mindig tiszteletben tartva, képes elérni az őt megillető tisztességes üzleti hasznot. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
A kereskedő13
A kereskedelem helyzete korábban13
A jó kereskedő16
A kereskedő haszna18
Ki legyen kereskedő (ki vállaljon üzletvezetést)?19
A vendéglátó üzlet23
Az üzlet mint a tevékenység alapegysége23
Értékesítési módok30
Értékesítési rendszerek33
Az új üzemeltetési formák38
Magánvendéglátás és bérleti rendszerű üzemeltetés39
Szerződéses üzemeltetés40
Jövedelemérdekeltségű üzemeltetés41
Az üzleti munka vállalati kapcsolatai44
A gazdálkodási eredmény és összetevői46
A vendég49
Vendégkör49
Vendégtípusok51
A vendéggel való foglalkozás55
Ki a jó vagy rossz vendég?58
Keresletkutatás59
A bevétel65
Mekkora bevételre van szükségünk?65
Hogyan (mivel) növelhető a bevétel?69
Árpolitika70
Milyen jogcímen lehetséges árváltoztatás?73
Választék és változatosság82
Étel- és italajánlat83
Étlapszerkesztés83
Étrend92
Itallap95
Az ét- és itallap (étrend) alaki követelményei100
A bevétel és beszerzés kapcsolata102
Az előzetes áruszükséglet felmérése, megrendelések készítése104
Forgási sebesség105
Göngyölegek106
A bevétel szakmai sajátosságai107
A költségek109
A költségek csoportosítása110
Bér- és anyagjellegű költségek112
Költségátalány114
Mekkora legyen a létszám?114
A termelékenység és a foglalkoztatott létszám114
Munkaidőrendszerek116
Hagyományos munkaidőrendszerek117
Rugalmas munkaidőrendszerek118
A munkaidő bizonylatolása119
Kisegítők foglalkoztatása121
A dologzókkal szembeni szakmai követelmények122
Munkabér124
Az eszközök költségei131
A költséggazdálkodás és a szakmai tevékenység kapcsolata140
Gazdálkodási számítások144
Fogalmi meghatározások145
A gazdálkodás eredményességének vizsgálata148
Fejlődési viszonyszámok149
A jövedelmező gazdálkodás intenzitási viszonyszámai150
A bevétel összetétele (szerkezete)156
A bevétel nagysága és összetételének együttes hatása az árrésre164
Árrésszámítás mérlegsorral166
Indexes standerdizálás169
Költséggazdálkodás171
Költségszámítások174
Az üzleti eredmény megállapítása181
Az üzleti vagyon188
Az üzleti vagyon eredete188
Az üzleti vagyon és az eredményes gazdálkodás kapcsolata190
Eszközhatékonyság198
Az üzleti vagyon növelése201
A beruházások gazdaságossági számításai206
A bevétel felhasználása210
A bevételek és a kiadások egyensúlya212
A forgótőke kiegészítése214
Munkaszervezés218
A szervezés célja, alapelemei218
Az árubeszerzés, a raktározás és az előkészítés szervezése222
A termelés szervezése224
Az értékesítési folyamat szervezése228
A vendégkör kialakításának szervezési feladatai232
Ügyvitel234
Az üzleti ügyvitel csoportosítása236
Bizonylat, nyilvántartás238
Az ügyviteli adatok (nyilvántartások) közötti kapcsolat242
Pénztárkönyv244
Elszámoltatások248
Etika a vendéglátásban253
A szocialista erkölcs253
A kereskedelmi etika257
Mi nehezíti a vendéglátásban az erkölcsi szabályok betartását?259
Amire legjobban ügyeljünk!262
Függelék. Rendeletjegyzék267
Felhasznált irodalom275
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv