Fülszöveg
A Kedveskönyv módszertani tanári kézikönyv, mely a Kedvesház-pedagógia történetét, elméleti hátterét és pedagógiai praxisát foglalja magába. A Kedvesház-pedagó-gia olyan alternatív pedagógiai irányzat, melynek lényegi jellemzői a kultürazonos pedagógiai megközelítés, a multikulturalitás, az iskolai integráció, az esélyteremtés! szándék és a „gyerekérett iskola" szemlélet.
,.A kötet [ ] önálló, hiteles, kreatív mű. Hitelességét a gyerekekkel és a Szerzők által vezetett továbbképzéseken részt vevő pedagógusokkal végzett gyakorlati munka adja; kreatív jellegét pedig az a tény, hogy a Szerzők éppen olyan területeken és azt adaptálták, illetve alkották meg, amire a többségitől eltérő családi szocializációban felnőtt cigány és nem cigány gyerekeknek leginkább szükségük van "
Kereszty Zsuzsa, pedagógiai-pszichológiai szakértő
„ nem várhatunk az olyan szerencsés találkozásokra, ami Lázár Péter és Nyírtelek esetében történt. Meg kell keresni, és ki kell képezni azokat a pedagógusokat...
Tovább Fülszöveg
A Kedveskönyv módszertani tanári kézikönyv, mely a Kedvesház-pedagógia történetét, elméleti hátterét és pedagógiai praxisát foglalja magába. A Kedvesház-pedagó-gia olyan alternatív pedagógiai irányzat, melynek lényegi jellemzői a kultürazonos pedagógiai megközelítés, a multikulturalitás, az iskolai integráció, az esélyteremtés! szándék és a „gyerekérett iskola" szemlélet.
,.A kötet [ ] önálló, hiteles, kreatív mű. Hitelességét a gyerekekkel és a Szerzők által vezetett továbbképzéseken részt vevő pedagógusokkal végzett gyakorlati munka adja; kreatív jellegét pedig az a tény, hogy a Szerzők éppen olyan területeken és azt adaptálták, illetve alkották meg, amire a többségitől eltérő családi szocializációban felnőtt cigány és nem cigány gyerekeknek leginkább szükségük van "
Kereszty Zsuzsa, pedagógiai-pszichológiai szakértő
„ nem várhatunk az olyan szerencsés találkozásokra, ami Lázár Péter és Nyírtelek esetében történt. Meg kell keresni, és ki kell képezni azokat a pedagógusokat - ha szükséges, minden elképzelhető kedvezményt megadva nekik akik hajlandóságot mutatnak a cigány gyerekekkel való foglalkozásra. És sok ilyen fiatalt vagy kevésbé fiatalt kell képezni, hogy belátható időn belül az iskolát kezdő cigány gyerekek mindegyikét olyan pedagógus tanítsa, aki »ért az ő nyelvükön is«."
Braun Anna: Hol vagy, Lázár?, Népszabadság, 2002. szeptember 17.
Vissza