1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan szeressük a gyermeket?

Korczak és magyar gondolkodók írásai

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Janusz Korczak (Henryk Goldszmit) 1878-ban született. Orvosi diplomát szerzett, majd Varsóban egy gyermekkórházban dolgozott. Pedagógiai érdeklődése vezette el 1911-ben a varsói Dom Sierot, a zsidó árvaház létrehozásához. Néhány évvel később 1918-ban a Nasz Dom, a katolikus árvaház létrehozásában is részt vett. Ugyanebben az évben készült el első pedagógiai munkájával, melynek címe: Hogyan kell egy gyereket szeretni? Gyermekregények, gyermekújság, gyermek-rádióműsorok, számos pedagógiai írás köszönhető munkásságának. A német megszállást követően 1940-ben a Dom Sierot lakóival együtt a varsói gettóba került. Treblinkába 1942-ben deportálták az árvaház lakóit, s velük Janusz Korczakot. Ott érte őket a halál...

Tartalom

Ajánlás 9
Előszó 13
Forrai Eszter
Janus Korczak 15
Első rész
Janusz Korczak: A gyermek a családban 17
Második rész 127
Thomas Hammarberg: emberi jogi biztos
A gyermekeknek joguk van ahhoz, hogy meghallgassák őket, a felnőtteknek pedig
oda kell figyelniük véleményükre 129
A Gyermekjogairól szóló egyezmény, 130 - A család, 131 - Az iskola, 132 - Média,
133 - Nem kormányzati szervezetek, 134 - Politikai testületek, 135 - Parlament,
137 - Központi kormányzat, 137 - Helyi képviseleti és végrehajtási szervek, 138 -Következtetések, 139
Szabó Máté - Bene Beáta - Győrffy Zsuzsanna - Lux Ágnes: A liliputiak jogai Gulliver országában
Az állampolgári jogok országgyűlési biztosának gyermekjogi munkája 143
Az ombudsmanról, 146 - Szemelvények a projekthez kapcsolódó vizsgálatokból
(2008-2010), 148 - Proaktív jogvédelem, 157
Révész György: A szülő-gyermek kapcsolat árnyoldalai 161
A gyermekkor változó jelentései, 162 - A szülői szerep elbizonytalanodása: szigor
vs. engedékenység, 164 - Gyermekbántalmazás, elhanyagolás, 165 - A rossz
bánásmód transzgenerációs hatásai, 166
Ranschburg Jenő: A legfontosabb másik 171
A szeretetteljes viszony, 175
Czeizel Endre: Anyai szeretet a gyermekek születése előtt 181
A családtervezés általános szabályai, 182 - Közvetlen felkészülés a gyermekvállalásra: az optimális családtervezés gyakorlata, 184
Nanszákné Dr. Cserfalvi Ilona: A kisgyermek
Összetartozunk, 189 - Csak azt kövesd!, 190 - A gyerek elromlott, 192 - Belső
képek - külső képek, 192
Beszélgetés Hunyady Györggyel és Hunyady Zsuzsával Korczak írásai, életműve
apropóján a gyermekszeretetről - családiasan (Takács István) 195
Interjú B. Gáspár Judittal - 2011. február 09. (Takács István) 203
Boreczky Ágnes: Életpályák - családzárványok 217
A kétgenerációs rendszer, 220 - A többgenerációs családrendszer, 220
Janikovszky János: Korszerű Apu 225
Kardos Ágnes - Verő Tamás: Dugma isit - személyes példamutatás! 235
Hogyan szeressük a gyerekeket? (Janusz Korczak nyomán), 235
Donáth László: Bárcsak gyermekké tennél! 245
Révész György: Gyerekek - közösségek - mozgalmak 249
Apró történetek, 249 - Szerethető-e „a" Gyermek?, 251 - Okosan szeretni, 253 -Kortárscsoportok, gyermekmozgalmak, 257 - Közösség egykor és ma, 260 -Vízió, 262
Kósáné Ormai Vera: Megértés - törődés - felelősség
Szeretek, mert szeretnek, 266 - A felszín és a mély, 267 - Örömök és bánatok, 268
-Segítés és védelem, 270 - Elvárások és kölcsönösség, 272
B. Aczél Anna: Hogyan szeressük a gyereket, ha nem a miénk? 277
Bíró Ibolya: Hogyan szeressük a gyerekeket ? 285
Visszaemlékezés, összehasonlítás, 294
Kókayné Lányi Marietta: Eredményes tanulást mindenkinek, avagy törekvés a befogadó iskolák megteremtésére 301
Problémafelvetés, 301- Az integrált oktatás, 301 - A Gyermekek Háza gyakorlata,
303 - Együttneveléshez szükséges feltételek, 303 - A tanítási-tanulási folyamat
értelmezése, 304 - A cselekvéses tanulás fontossága, 304 - Differenciált tanulásszervezés, 305 - A differenciált tananyag-elrendezés, 307 - Az egyénre szabott,
árnyalt értékelés, 308
Divald Tamás - Mezei Kata: Janusz Korczak és a Burattino
- avagy hogy neveljünk igazi kisfiút egy rossz, hazudós kis fabábuból 311
Bevezetés, 311 - Miről lesz szó?, 312 - Visszatérve az iskolaalapításra, 313
-Alapvető szükségletek - fiziológia és biztonság (Maslow 1-2. szint), 314 - Szeretet,
közösség, tudás (Maslow 3., 5. szint), 315 - Önismeret, önbecsülés (Maslow 4., 7.
szint), 318 - Esetleírások a Burattino történetéből - egy kudarc, egy siker, 319
L. Ritoók Nóra: Gyermekszeretet, gyermekközpontúság a vizuális nevelésben
(mese az „Igazgyöngyben ") 325
A gyermekek támogatása, képi világuk, kifejezőkészségük fejlesztésében, 326 - A
jó feladat izgalma, 328 - A kompozíció szabadsága, 329 - A gyermekszerető
értékelés, 331 - Írás-előkészítés, másképp, 332 - Gyermek-közeli felvetések, 333
-A meghatározó érdeklődés, 334
A szeretet morzsái
A szolnoki Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény pedagógusainak
írásaiból szerkesztette: Kovácsné Okler Edit, Bugyi Jánosné, Fügediné Kovács
Zsuzsa 337
Mi így szeretjük tanítványainkat, 337 - Fogadjuk el a gyermekeket, 338 - Hallgassuk meg a gyermekeket, 340 - Értsük meg a gyermekeket, 341 - Segítsünk a
gyermekeknek, 342 - Neveljük, tanítsuk a gyermekeket, 343 - Találkozásunk első
napja, 344 - Erősítsük meg a gyermekeket, 345 - Várjuk vissza a gyermekeinket,
346
Darvas Ágnes - Ferge Zsuzsa: Gyerekek szegénysége 349
Csányi Vilmos: Hogyan neveljünk gyermeket? 359
Az ember szociális rendszerszervező tulajdonsága, 359 - Az anyával alakul ki
az első szociális kapcsolat, 361 - A család mint közösség, 362 - Megszaladási
jelenségek, 363 - Vannak-e még családi közösségek?, 366 - Fel van erre készülve
az iskola?, 367 - Hol van a kulturális dominancia?, 367 - A tudás kommunikáció,
Hogyan szeressük a gyermeket ? »
nem csak technika, 369 - Televízió, internet, 370 - Nevelni vagy oktatni?, 370
- Főiskola, egyetem, kutatás, oktatástechnológia, 371 ~ Milyen iskola kellene?, 372
Csillag Ferenc: Néhány gondolat a nevelésről 375
Korok és eszmények, 376 - Alkalmazkodás a változó világhoz, 383 - Nevelési
feladatok, lehetőségek ma, 384
Sándor Ildikó: Változatok egy témára: a gyermek a paraszti társadalomban és napjainkban 387
A gyerekkor fogalma és határai, 389 - A gyermekek számának változása, 391 - A
gyermeknevelés színterének változása, 392
Simon Mária: A gyermekek szeretetének korczaki értelmezése 395
Ki a gyermek?, 396 - De hát végül is ki a gyermek?, 397
Trencsényi László: Szeretni nem elég? 403
Berg Judit: Felnőttmese egy nagyon hisztis pici lányról 415
Berg Judit: Hűtőfürdő 417
Kiss Ottó: A nagypapa távcsöve 421
Tóth Krisztina: Könnyű poggyász, nehéz csomag 433
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv