1.034.887

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar mint idegen nyelv és a hungarológia oktatása az Európai Uniós csatlakozás jegyében

Konferencia a Ballasi Bálint Intézetben, 2003. március 13-14.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
A magyar nyelv oktatásának modelljei a Balassi Bálint Intézetben

A konferencia szervezőjeként tudom, hogy a jelenlévők többsége valamilyen forrásból már ismeri intézetünk... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
A magyar nyelv oktatásának modelljei a Balassi Bálint Intézetben

A konferencia szervezőjeként tudom, hogy a jelenlévők többsége valamilyen forrásból már ismeri intézetünk oktatási formáit, köztük a mai napon nagyobb hangsúlyt kapó magyar nyelvi - hungarológiai programot. Ezért eltekintek ezek ismertetésétől, s különösen vigyázni fogok arra, hogy ne nagyon kalandozzam át a hungarológia oktatásának területére, amelyről kolléganőm, Menyhért Anna fog beszélni.
A praxis ismertetése helyett inkább a magyar mint idegen nyelv oktatásának intézetünkben működő modelljeiről szeretnék szólni abban az összefüggésben, hogy egyikük, ill. másikuk hogyan érintkezik a főként az Európa Tanács által készített dokumentumok, ajánlások főbb elemeivel.

Ezek a főbb elemek a következők:
• A nyelvtudást bármikor aktiválható komplex kompetenciának kell tekinteni, amelyben a nyelv és kultúra szerves egységet képez.
• A nyelvi kompetenciákat egy egységes európai keretben kell mérni, amelynek alapjául a már magyarul is olvasható Közös európai referenciakeret szolgál.
• El kell ismerni a részkompetenciákat is.
• Lehetőség szerint egy kölcsönösen elfogadott dokumentumban kell rögzíteni az élethosszig tartó nyelvtanulás folyamán megszerzett kompetenciákat. (Erre szolgálna az ún. nyelvi portfólió, vagy ahogy már hivatalosan is nevezik. Európai Nyelvi Napló.) Vissza

Tartalom

Gremsperger László: A magyar nyelv oktatásának modelljei a Balassi Bálint Intézetben 9
Nádor Orsolya: Magyar nyelv - magyar mint idegen nyelv - Európai Unió 15
Szili Katalin: Magyarul beszélvén... 23
Jónás Frigyes: A magyar mint idegen nyelv oktatásának nyelvstratégiai kérdéseihez 35
Háry László: A külföldi magyar nyelvoktatás motiválását elősegítő szervezeti keretek bővítésének lehetőségei 53
Maróti Orsolya: Nyelvtanítás második (anya)nyelvűeknek 59
Galambos Csaba: Nyelvoktatás és technika 75
A hungarológia oktatása
Menyhért Anna: Megjegyzések a Balassi Bálint Intézet hungarológiai oktatási programjához 91
Szűcs Tibor: A hungarológia egysége a tanárképzésben 101
Voigt Vilmos: A magyar mint egy "idegen" nyelv Európában 119
Szende Virág: Hungarológiaoktatás különböző nyelvi szinteken 127
Kerekes Dóra: Hungarológia és történelemoktatás 139
Bori István: A geografikus megközelítés helye és szerepe a hungarológiai oktatásban 147
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv