803.869

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

A neveléstudomány alapkérdései

Tanárszakosok számára/Kézirat

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 151 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J 2-1210.

Tartalom

A nevelési folyamat általános kérdései
A nevelés fogalma, sajátosságai11
A fogalom meghatározásának nehézségei és lehetőségei11
A nevelés sajátosságai14
A nevelés feladatainak rendszerezése20
Az ember, egyén, személyiség a nevelés folyamatában28
A nevelési folyamat belső feltételei30
A szükségletek pedagógiai problémái30
Beállítódás, készenlét a cselekvésre, beállítottság, attitűd, tettrekészség32
Az érdeklődés pedagógiai kérdései33
Motiváció, motívumok34
A nevelés feladatrendszere
A valóság megismerése a nevelési folyamatban36
A megismerés helye, szerepe az emberi viszonyrendszerben36
A megismerés ismeretelméleti és logikai problémái37
Ismeretelmélet és pedagógia37
Logika és pedagógia38
Megismerés és pszichológia39
A megértés40
Az elsajátítás40
Megismerési folyamatok az iskolában41
A didaktika fogalma41
A didaktikai alapfogalmak rendszere42
A megismerési folyamat kibernetikai tulajdonságai47
A megismerési folyamat ellenőrzése és megismerése49
A didaktikai, megismerési folyamat struktúrája51
Nevelési lehetőségek a megismerési folyamatokban54
A világnézet alakítása a megismerés folyamatában54
A képességek fejlesztése56
A valóság átalakításának pedagógiai kérdései58
A nevelési folyamat és a termelés59
A politechnikai nevelés problémái60
A társadalom átalakítása és a nevelési folyamat (felkészítés a közéletiségre)63
Az érintkezés tevékenység- és viszonyrendszerének pedagógiai problémái64
Az érintkezés fogalma64
Az anyanyelvi nevelés problémái64
Az érintkezés szabályozói: a jog és az erkölcs68
Az értékelő viszonyrendszer pedagógiai problémái. Az esztétikai nevelés73
Az értékelés helye, szerepe az emberi tevékenységrendszerben73
Az ízlés problémája74
Az esztétikai nevelés kérdései75
A nevelési folyamat eszközei
A tartalom, mint a nevelés egyik legfontosabb eszköze80
A tartalom fogalma80
A tartalom korszerűsítésének elvi problémái83
A tananyag kiválasztásának és elrendezésének elvi szempontjai85
A tartalom megjelenési formái89
A nevelőhatás mint a nevelés eszköze92
A követelmény helye a nevelés eszközrendszerében95
A követelmény fogalma96
A követelmények csoportosítása96
A taxonómia fogalma97
A módszer és technológia100
A módszer fogalma100
A módszerek osztályozása101
Oktatástechnika - oktatástechnológia113
A nevelési folyamat szervezeti formái
A megismerési folyamatok szervezeti formái118
A tantárgyrendszer119
Az osztályrendszer120
A tanítási óra123
Az iskola, mint a nevelés klasszikus szervezeti formája127
Osztályon és iskolán kívüli szervezeti formák131
Tanulószoba, napközi otthon131
Korrepetálás131
Szakkör131
Az otthoni munka132
Tanulmányi kirándulás, üzemlátogatás132
Klubok132
Az ifjúsági szervezetek nevelőmunkája133
A nevelés szubjektív tényezői
A pedagógus, mint a nevelési folyamat egyik legfőbb tényezője137
A család és nevelés142
A családi nevelés143
A családi életre nevelés145
A közösségek szerepe a nevelésben147
A gyermek a nevelés folyamatában. Az önnevelés149

Boros Dezső

Boros Dezső műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Boros Dezső könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem