1.034.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Autószerelő szerkezettan és szerelési ismeretek

I. évfolyam/Szaktárgyi Módszertani Kézikönyv - Tanári kézikönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Munkaügyi Minisztérium Módszertani Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 210 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 364019 A-I. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Módszertani Intézet feladata az oktatási folyamat, az oktató-nevelő munka didaktikai, módszertani színvonalának fejlesztése. E feladatok megoldását kívánják szolgálni a szaktárgyi módszertani... Tovább

Előszó

A Módszertani Intézet feladata az oktatási folyamat, az oktató-nevelő munka didaktikai, módszertani színvonalának fejlesztése. E feladatok megoldását kívánják szolgálni a szaktárgyi módszertani kézikönyvek, amelyek egy-egy szakmai tantárgy, gyakorlati oktatás módszereit, eljárásait foglalják össze évfolyamonként.

Gyakorló pedagógusaink régi és jogos igényeinek kívánunk eleget tenni, amikor ezen első rendszerező, a gyakorlatot közvetlenül segítő kiadványainkat közreadjuk. Lehetőségeinket figyelembe véve tervezzük szakmánként további szaktárgyi módszertani kézikönyvek megjelentetését - mindenekelőtt a szakismeret, a gyakorlati oktatás, az anyag-és gyártásismeret, és a szakrajz oktatásáig hoz - az új tantervek kiadásának ütemében.

A kézikönyvek megírása (szakmunkásképzés területén) az első hazai és nemzetközi próbálkozások közé tartozik. Főleg empirikus tapasztalatokat írnak le, amelyek a szakmunkásképző intézetek gyakorlatában általában megtalálhatók. A bevált módszerek, eljárások olyan törekvéseket tartalmaznak, amelyek a tanulói aktivitást fokozó módszertani eljárásokat kívánják érvényre juttatni. Úgy véljük, hogy ezek az ajánlások elsősorban a kezdő pedagógusok számára nyújthatnak jelentősebb segítséget.

E kiadványok színvonalának emelése érdekében kérjük az intézetek pedagógusait és szakmai munkaközösségeit, hogy próbálják ki és dolgozzák fel a javasolt módszereket. Ennek alapján a könyvet egészítsék ki saját tapasztalataikkal, megjegyzéseikkel. A továbbfejlesztést mindenekelőtt a tanulói aktivitás, az ismeretek sokoldalú alkalmazása, a tanulók önállóságra nevelése területén alkalmazott módszerekre, eljárásokra és eszközökre, szervezési formákra kívánatos kiterjeszteni. Továbbra is kérjük az intézetek pedagógusainak, vezetőinek támogatását, segítségét a szaktárgyi módszertanok megírásában, bírálatában és az ezektől el nem választható munkákban, mint amilyenek a szaktantermek típusterveinek kidolgozása, a szemléltető eszközjegyzékek összeállítása, az eszközgyártás, az országos tanácskozások és a bemutató foglalkozások megrendezése, megtartása.

Köszönetet mondunk azoknak a pedagógusoknak, szakmai munkaközösségeknek és intézet-vezetőknek, akik elfoglaltságuk mellett részt vettek a kézikönyvek megírásában, bírálatában vagy egyéb módon elősegítették azok megjelenését. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 3
I. FEJEZET 5
A) A SZAKTÁRGY TANÍTÁSÁNAK ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEI 5
1. A szaktárgy tanításának célja és feladata 6
2. A szaktárgy tananyagának felépítése 6
3. A szaktárgy kapcsolata más tantárgyakkal 8
4. A szaktárgy tanításának nevelési lehetőségei 9
B) AZ OKTATÓ-NEVELŐ MUNKA TERVEZÉSE SZERVEZÉSE 13
1. A pedagógus felkészülése a szaktárgy tanítására 13
2. A pedagógus felkészülése az egyes órákra 19

I. FEJEZET
SZERKEZETTAN ÉS SZERELÉSI ISMERETEK TÉMAKÖREINEK
MÓDSZERTANI FELDOLGOZÁSA 29
1. Bevezetés. A gépelemek ismertetése, jelentősége. 2 óra (óraleírás) 29
1.1 Első óra. Bevezetés. A gépelemek ismertetésének jelentősége 30
1.2 Második óra. A közúti gépjármű fogalma, fő részei 31
2. Gépelemek, gépszerkezetek 15. óra (témaleírás) 33
2.1 A téma felosztása 33
2.2 A téma koncentrációs lehetőségei 34
2.3 A téma nevelési célja 35
2.4 A téma szemléltetése 35
2.5 Didaktikai feladatok és módszerek 37
2.6 Az ellenőrzés módja 57
3. Alvázkeret, önhordó kocsiszekrény 2 óra (óraleírás) 58
3.1 Első óra. Az alváz fogalma, az alvázkeret kialakítása 59
3.2 Második óra. Önhordó kocsiszekrény 61
4. Erőgépek 1. óra (óraleírás) 62
5. A négyütemű Ottó-motor felépítése és működése 8 óra (témaleírás) 66
5.1 A téma felosztása 66
5.2 A téma koncentrációs lehetőségei 69
5.3 A téma nevelési célja 69
5.4 A téma szemléltetése 69
5.5 Didaktikai feladatok és módszerek 70
5.6 A gyakorló óra lebonyolítása 90
5.7 Az ellenőrzés módja 92
6. Tengelykapcsolók 4 óra (óraleírás) 93
6.1 Első óra. A tengelykapcsolók rendeltetése. A súrlódás 96
6.2 Második óra. A száraz egytárcsás tengelykapcsoló szerkezete és működése 96
6.3 Harmadik óra. Egyéb tengelykapcsolók 98
6.4 Negyedik óra A tengelykapcsolók hibái és javításuk 100
7. Nyomatékváltóművek (témaleírás) 101
7.1 A téma felosztása 101
7.2 A téma koncentrációs lehetőségei 102
7.3 A téma nevelési célja 102
7.4 A téma szemléltetése 103
7.5 Didaktikai feladatok és módszerek 103
7.6 Az ellenőrzés módja 119
7.7 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 121
8. Kardánhajtás. 2 óra (óraleírás) 121
8.1 Első óra. Kardánhajtás 121
8.2 2. óra Kardáncsuklók 121
9. Kiegyenlítőművek 4 óra (témaleírás) 123
9.1 A téma felosztása 124
9.2 A téma koncentrációs lehetőségei 124
9.3 A téma nevelési célja 125
9.4 A téma szemléltetése 125
9.5 Didaktikai feladatok és módszerek 126
9.6 Az ellenőrzés módja 131
9.7 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 131
10. Hátsó tengelyek és tartozékaik. 2 óra (óraleírás) 132
10.1 Első óra. Hátsó futómű-megoldások 132
10.2 Második óra. Féltengelyek csapágyazása 133
11. Csapágyak 2. óra (óraleírás) 134
11.1 Első óra. Siklócsapágyak 134
11.2 Második óra. Gördülőcsapágyak 137
12. Rugó rendszerek 5. óra (témaleírás) 138
12.1 A téma felosztása 138
12.2 A téma koncentrációs lehetőségei 139
12.3 A téma nevelési célja 139
12.4 A téma szemléltetése 139
12.5 Didaktikai feladatok és módszerek 144
12.6 Az ellenőrzés módja 145
12.7 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 145
13. Lengéscsillapítók. 2 óra (óraleírás) 145
13.1 Első óra. Mechanikus lengéscsillapítók 145
13.2 Második óra. Folyadéksurlódásos lengéscsillapítók 147
14. Mellső tengelyek és tartozékaik. 6 óra (témaleírás) 148
14.1 A téma felosztása 148
14.2 A téma koncentrációs lehetőségei 149
14.3 A téma nevelési célja 149
14.4 A téma szemléltetése 149
14.5 Didaktikai feladatok és módszerek 150
14.6 Az ellenőrzés módja 158
14.7 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 159
15. Kormányzás. Kormányszerkezetek. 6 óra (témaleírás) 159
15.1 A téma felosztása 159
15.2 A téma koncentrációs lehetőségei 160
15.3 A téma nevelési célja 160
15.4 A téma szemléltetése 160
15.5 Didaktikai feladatok és módszerek 161
15.6 Az ellenőrzés módja 176
15.7 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 176
16. Fékberendezések. 9 óra (témaleírás) 177
16.1 A téma felosztása 177
16.2 A téma koncentrációs lehetőségei 177
16.3 A téma nevelési célja 177
16.4 A téma szemléltetése 178
16.5 Didaktikai feladatok és módszerek 178
16.6 Gyakorlás 195
16.7 Az ellenőrzés módja 197
16.8 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 198

Felhasznált irodalom 199

Eszközjegyzék 201

Bozóky József

Bozóky József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bozóky József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv