A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Autószerelő szerkezettan és szerelési ismeretek

II. félév/Szaktárgyi módszertani kézikönyv - Tanári kézikönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Munkaügyi Minisztérium Módszertani Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 36419 A-II. Megjelent 1000 példányban. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Módszertani Intézet feladata az oktatási folyamat, az oktató-nevelő munka didaktikai, módszertani színvonalának fejlesztése. E feladatok megoldását szolgálják a szaktárgyi módszertani... Tovább

Előszó

A Módszertani Intézet feladata az oktatási folyamat, az oktató-nevelő munka didaktikai, módszertani színvonalának fejlesztése. E feladatok megoldását szolgálják a szaktárgyi módszertani kézikönyvek, amelyek egy-egy szakmai tantárgy gyakorlati oktatási módszereit, eljárásait foglalják össze évfolyamonként.

Gyakorló pedagógusaink régi és jogos igényeinek kívánunk eleget tenni, amikor első rendszerező, a gyakorlatot közvetlenül segítő kiadványainkat közreadjuk. Lehetőségeinket figyelembe véve, szakmánként további szaktárgyi módszertani kézikönyvek megjelentetését tervezzük - mindenekelőtt: szakismeret, gyakorlati oktatás, anyag- és gyártásismeret, szakrajz oktatásához - az új tantervek kiadásának ütemében.

E kézikönyvek megírása a (szakmunkásképzés területén) az első hazai és nemzetközi próbálkozások közé tartozik. Főleg empirikus tapasztalatokat ismertetnek, amelyek a szakmunkásképző intézetek gyakorlatában általában megtalálhatók. A bevált módszerek, eljárások olyan törekvéseket tartalmaznak, amelyek a tanulói aktivitást fokozó módszertani eljárásokat kívánják érvényre juttatni. Úgy véljük, hogy ezek az ajánlások elsősorban a kezdő pedagógus számára nyújthatnak jelentősebb segítséget.

E kiadványok színvonalának emelése érdekében kérjük az intézetek pedagógusait és szakmai munkaközösségeit, hogy próbálják ki és dolgozzák fel a javasolt módszereket. Ennek alapján a könyvet egészítsék ki saját tapasztalataikkal, megjegyzéseikkel. A továbbfejlesztést mindenekelőtt a tanulói aktivitás, az ismeretek sokoldalú alkalmazása és a tanulók önállóságra nevelése területén alkalmazott módszerekre, eljárásokra és eszközökre, szervezési formákra kívánatos kiterjeszteni. Továbbra is kérjük az intézetek pedagógusainak, vezetőinek támogatását, segítségét a szaktárgyi módszertanok megírásában, bírálatában és az ezektől el nem választható munkákban, mint amilyenek a szaktantermek típusterveinek kidolgozása, a szemléltető eszközjegyzékek összeállítása, eszközgyártás, országos tanácskozások, bemutató foglalkozások megrendezése, megtartása stb.

Köszönetet mondunk azoknak a pedagógusoknak, szakmai munkaközösségeknek és intézetvezetőknek, akik elfoglaltságuk mellett részt vettek a kézikönyvek megírásában, bírálatában vagy egyéb módon elősegítették ezek megjelenését. Vissza

Tartalom

Előszó 3
I. FEJEZET 5
A) A SZAKTÁRGY OKTATÁSÁNAK ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEI 5
1. A szaktárgy anyagának súlypontozása 5
2. A szaktárgy kapcsolata más tárgyakkal 7
2.1 Kapcsolat az előző év anyagával 7
2.2 Kapcsolat az elmélet és a gyakorlat között 8
2.3 Kapcsolat a fizika és a kémia tárgyakkal 9
2.4 Kapcsolat a matematika tantárggyal 10
B) AZ OKTATÓ-NEVELŐ MUNKA TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE 11
1. A pedagógus felkészülése a tantárgy tanítására 11
1.1 A Módszertani Intézet kiadványainak tanulmányozása 11
1.2 A szakirodalom tanulmányozása 13
1.3 A nevelési lehetőségek megválasztása 14
1.4 A szemléltető eszközök fejlesztésének tervezése 15
1.5 Szertárak, vitrinek rendezése 17
2. A pedagógus felkészülése az órára 18
2.1 Az elérendő szintek meghatározása 18
2.2 Óravázlat, szemléltető eszközök előkészítése 19
2.3 Az osztály felkészültségének elemzése 30
2.4 A feladatok és a tanulói tevékenység tervezése 30

II. FEJEZET 33
A TÉMÁK TANÍTÁSÁNAK MÓDSZERTANI LEÍRÁSA 33
1. A kerekek és az abroncsozás (óraleírás) 33
2. Tengelyhajtások (óraleírás) 37
3. A gépkocsi megelőző karbantartása (óraleírás) 41
4. Tüzelő- és kenőanyagok (témaleírás) 44
4.1 A téma felosztása 44
4.2 A téma koncentrációs lehetőségei 44
4.3 A téma nevelési célja 45
4.4 A téma szemléltetése 45
4.5 Didaktikai feladatok és módszerek 46
4.6 Baleseti veszélyek és elkerülésük módja 59
4.7 Az ellenőrzés módja 59
5. Négyütemű Otto-motor szerkezeti részei (témaleírás) 61
5.1 A téma felosztása 61
5.2 A téma koncentrációs lehetőségei 62
5.3 A téma nevelési célja 63
5.4 A téma szemléltetése 63
5.5 Didaktikai feladatok és módszerek 64
5.6 Baleseti veszélyek és elkerülésük módja 83
5.7 Az ellenőrzés módja 84
6. A motorok hűtése (témaleírás) 86
6.1 A téma felosztása 86
6.2 A téma koncentrációs lehetőségei 86
6.3 A téma nevelési célja 87
6.4 A téma szemléltetése 87
6.5 Didaktikai feladatok és módszerek 88
6.6 Baleseti veszélyek és elkerülésük módja 97
6.7 Az ellenőrzés módja 97
7. A motorok kenése (témaleírás) 98
7.1 A téma felosztása 98
7.2 A téma koncentrációs lehetőségei 98
7.3 A téma nevelési célja 99
7.4 A téma szemléltetése 99
7.5 Didaktikai feladatok és módszerek 100
7.6 Baleseti veszélyek és elkerülésük módja 105
7.7 Az ellenőrzés módja 106
8. Kétütemű Ottó-motorok (témaleírás) 106
8.1 A téma felosztása 106
8.2 A téma koncentrációs lehetőségei 106
8.3 A téma nevelési célja 107
8.4 A téma szemléltetése 107
8.5 Didaktikai feladatok és módszerek 108
8.6 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 112
8.7 Az ellenőrzés módja 113
9. Négyütemű Diesel-motorok (témaleírás) 113
9.1 A téma felosztása 113
9.2 A téma koncentrációs lehetőségei 114
9.3 A téma nevelési célja 114
9.4 A téma szemléltetése 115
9.5 Didaktikai feladatok és módszerek 116
9.6 Baleseti veszélyek és elkerülésük módja 128
9.7 Az ellenőrzés módja 129
10. Kétütemű Diesel-motorok (témaleírás) 130
10.1 A téma felosztása 130
10.2 A téma koncentrációs lehetőségei 130
10.3 A téma nevelési célja 130
10.4 A téma szemléltetése 131
10.5 Didaktikai feladatok és módszerek 131
10.6 Az ellenőrzés módja 136
11. A motor teljesítményének számítása (óraleírás) 136
11.1 Első óra. A munka és a teljesítmény fogalma 136
11.2 Második óra. A motor teljesítményét meghatározó tényezők 139
11.3 Harmadik óra. A teljesítmény kiszámítása 142
11.4 Negyedik óra. A teljesítmény számítás gyakorlása 143
12. Tüzelőanyagtartály (óraleírás) 144
12.1 Első óra. A tüzelőanyagtartály rendeltetése, anyaga és elhelyezése 144
12.2 Második óra. A tüzelőanyagtartály fajtái 146
13. Benzinüzemű tápszivattyúk (óraleírás) 149
13.1 Első óra. A tápszivattyú rendeltetése 149
13.2 Második óra. Emelőkaros és lökőrudas tápszivattyúk 150
13.3 Harmadik óra. Elektromos és vácuumos működtetési tápszivattyú 152
13.4 Negyedik óra. A tápszivattyúk hibái és javításuk 153
14. Benzinüzemű porlasztók (téma és óraleírás) 154
14.1 A téma felosztása 154
14.2 A téma koncentrációs lehetőségei 155
14.3 A téma nevelési célja 155
14.4 A téma szemléltetése 156
14.5 Didaktikai feladatok és módszerek 156
14.6 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 169
14.7 Az ellenőrzés módja 170
15. Levegőszűrők (óraleírás) 171
15.1 Első óra. A levegőszűrők feladata 171
15.2 Második óra. A levegőszűrők szerkezeti részei 172
16. A Diesel-motor tápszivattyúja és főszűrője (témaleírás) 173
16.1 A téma felosztása 173
16.2 A téma koncentrációs lehetőségei 174
16.3 A téma nevelési célja 174
16.4 A téma szemléltetése 175
16.5 Didaktikai feladatok és módszerek 175
16.6 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 181
16.7 Az ellenőrzés módja 181
17. Befecskendező szivattyúk és porlasztók (témaleírás) 132
17.1 A téma felosztása 132
17.2 A téma koncentrációs lehetőségei 183
17.3 A téma nevelési célja 183
17.4 A téma szemléltetése 184
17.5 Didaktikai feladatok és módszerek 185
17.6 Töltésszabályozás (óraleírás) 198
17.7 Fordulatszám szabályozás (óraleírás) 204
17.8 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 207
17.9 Az ellenőrzés módja 208
18. Ganz-Jendrassik befecskendező szivattyú (témaleírás) 209
18.1 A téma felosztása 209
18.2 A téma koncentrációs lehetőségei 209
18.3 A téma nevelési célja 210
18.4 A téma szemléltetése 210
18.5 Didaktikai feladatok és módszerek 210
18.6 Az ellenőrzés módja 215
19. Motorok bejáratása. Fékpadok (téma és óraleírás) 216
19.1 A motorok járatásának célja és szükségessége 216
19.2 A fékpadok fajtái, működésük. Nyomatékmérés 219
19.3 A motor teljesítményének mérése. Fogyasztásmérés 222
20. Benzinbefecskendezés (témaleírás) 225
20.1 A téma felosztása 225
20.2 A téma koncentrációs lehetőségei 225
20.3 A téma nevelési célja 226
20.4 A téma szemléltetése 227
20.5 Didaktikai feladatok és módszerek 227
20.6 Baleseti veszélyek és elhárításuk módja 231
20.7 Az ellenőrzés módja 231

FELHASZNÁLT IRODALOM 233

Bozóky József

Bozóky József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bozóky József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv