| Előszó | 11 |
| Bevezetés | 13 |
| A Plato-I-től a Plato-IV-ig (történeti betekintés) | 15 |
| A számítógépek oktatási alkalmazásai | 19 |
| Terminológia | 19 |
| Az oktatás adminisztratív feladatainak végzése számítógéppel | 22 |
| Számítógépes nyilvántartás és adatszolgáltatás | 22 |
| A számítógép mint tanácsadó | 24 |
| Számítógépes tesztelés | 25 |
| A tesztelés szerepe az oktatásban | 25 |
| A számítógépes tesztelés folyamata | 28 |
| Off-line tesztelés | 30 |
| A számítógépes oktatás módszertani és rendszertechnikai alapjai | 47 |
| Bevezetés | 47 |
| A számítógépes oktatórendszerek általános jellemzői | 48 |
| A CAI-rendszerek osztályozásának szempontjai | 50 |
| A CAI-rendszerek osztályozása | 51 |
| A didaktikai célok rendszere | 51 |
| Tanárprogramozású oktató párbeszédek | 53 |
| Tanulóprogramozú párbeszédek | 71 |
| A különböző számítógépes oktatóprogramok összefoglaló értékelése | 77 |
| A tanuló lehetőségei a program irányítására | 79 |
| A Pask-féle háromszintes kommunikáció megvalósulása TICCIT-rendszerben | 80 |
| Az oktatási anyag felépitése | 83 |
| A tanuló irányítási parancsnyelve | 83 |
| A "felfedező" módszer | 85 |
| A Merrill-féle koncepció megvalósítása software-rel | 85 |
| Az oktatórendszerek "intelligenciája" - programozási stratégiák | 86 |
| Az "intelligens" számítógépes oktatórendszer kritériumai | 86 |
| Kötött szerkezetű, tárolt programú rendszerek | 89 |
| Generatív rendszerek | 91 |
| Adaptív rendszerek | 92 |
| Önfejlesztő rendszerek | 94 |
| A CAI-rendszerek hardware-jellemzői | 97 |
| A központi számítógép | 97 |
| Terminálok | 101 |
| Irógép tipusú, hard-copy terminálok | 102 |
| Display | 103 |
| Különböző berendezésekkel kiegészített terminálok | 107 |
| Speciális CAI célu terminálok | 108 |
| Adatátvitel | 115 |
| Az oktatóprogramok írásához használt programozási nyelvek | 119 |
| Konvencionális compiler nyelvek (ALGOL, FORTRAN, COBOL, PL/1) | 120 |
| Átalakított, adaptált compiler nyelvek | 121 |
| Interaktív nyelvek | 122 |
| Szerzői nyelvek | 123 |
| Felhasználóorientáltság | 124 |
| A tananyag bemutatása | 124 |
| Rekordkezelési eljárások | 124 |
| Elágazási lehetőségek | 125 |
| Válaszelemzés | 125 |
| Számolási lehetőségek - kalkulátor üzemmód | 125 |
| Kommunikációs lehetőségek | 126 |
| A szerzői nyelvek hátrányai | 127 |
| A tanulók válaszainak elemzése | 130 |
| Az oktatóprogramok fejlesztésének néhány szempontja | 135 |
| A számítógépes oktatás és más módszerek kapcsolata | 135 |
| Az oktatóprogramok irása -a szerzői tevékenység | 137 |
| Információk szerzése, tájékozódás | 139 |
| Tervezés | 139 |
| A tervek ellenőrzése | 139 |
| A program tartalmának és feldolgozásának részletes leírása | 139 |
| Az anyagok elkészitése | 140 |
| Fordítás | 140 |
| A programozás tesztelése, javítása | 140 |
| A program kisérleti felhasználása | 140 |
| A CAI programok, kurzusok hatékonyságát befolyásoló tényezők - tanácsok szerzőknek | 141 |
| A számítógépes oktatás nemzetközi eredményei | 143 |
| Áttekintés | 143 |
| A PLATO számítógépes oktatórendszer | 146 |
| Története | 146 |
| A PLATO hardware-rendszere | 146 |
| A PLATO-rendszer és a felhasználók | 149 |
| Oktatóprogramok (courseware) | 153 |
| A PLATO-rendszer értékelése | 154 |
| A TICCIT-rendszer | 156 |
| A rendszer kialakításának célja és koncepciója | 156 |
| A TICCIT hardware | 158 |
| A TICCIT software | 162 |
| Az oktatóprogramok fejlesztése és írása a TICCIT-rendszerben | 165 |
| A TICCIT-rendszer értékelése | 168 |
| Interaktiv televízió | 169 |
| Még néhány projektról röviden | 170 |
| University of Pittsburg | 170 |
| Dartmouth College | 171 |
| Heidelbergi rehabilitációs intézet | 173 |
| A számítógépes oktatás néhány hazai eredménye | 174 |
| A Számítástechnikai Koordinációs Intézet (SZKI) eredményei | 174 |
| R-10 time-sharing monitoron alapuló oktatórendszer | 174 |
| A SZÁMOK-ban folyó CAI-munkák | 176 |
| KFKI - TEASYS | 177 |
| A számítógépes oktatás előnyei, hátrányai, gazdaságossága, jövője | 179 |
| A számítógépes oktatás előnyei | 179 |
| A számítógépes oktatás hátrányai | 180 |
| A CAI költségei | 182 |
| A számítógépes oktatás jövője | 184 |
| Függelék | 187 |
| A Coursewriter-III rendszer és nyelv | 189 |
| A Coursewriter-III rendszer | 189 |
| Üzemmódok | 190 |
| A tanulók tárterületei, számlálók | 191 |
| A Coursewriter-III nyelv | 192 |
| A Coursewriter-III utasításkészlete | 194 |
| A feladat (problem) tipusú és az ezekkel kapcsolatos kódok | 195 |
| A válaszokra vonatkozó kódok | 196 |
| Az ugrásra vonatkozó utasítások | 201 |
| Betöltő utasítások | 203 |
| A tanulók munkájának nyomon követése | 204 |
| Egyéb műveleti kódok | 206 |
| Aritmetikai műveletek | 206 |
| Utasításmódositók - Statement modifiers | 208 |
| Makrorendszer | 210 |
| A Tutor szerzői nyelv | 215 |
| Alaputasítások | 216 |
| Írás a képernyőre | 216 |
| Válaszelemzés | 217 |
| A no utasítás | 222 |
| Hivatkozás más unitokra | 223 |
| Megjegyzések (comment) | 224 |
| Adatkezelés | 224 |
| Aritmetikai kifejezések | 224 |
| Logikai kifejezések | 225 |
| Belső függvények | 226 |
| Ciklusképzés | 226 |
| A zero utasítás | 227 |
| A define (meghatározás) utasítás | 228 |
| Változók megjelenítése | 229 |
| Algebrai válaszok értékelése | 230 |
| A megjelenítésre vonatkozó néhány speciális utasítás | 231 |
| A size utasítás | 231 |
| Rotate utasítás | 231 |
| Erase (törlés) utasítás | 232 |
| A draw (rajzoló) utasítás | 234 |
| A circle és circleb (körrajzoló) utasítások | 235 |
| Vetítésre vonatkozó utasítás | 236 |
| A TUTOR szerkesztő használata | 236 |
| A Basic nyelv | 239 |
| Bevezetés | 239 |
| A programírást megelőző műveletek | 240 |
| A legalapvetőbb BASIC utasítások | 241 |
| A LET, a PRINT és END utasítás | 241 |
| Azonnali végrehajtás | 243 |
| A READ és DATA utasítás | 243 |
| Konstansok és változók | 244 |
| Numerikus konstansok és változók | 244 |
| Karakterláncok (stringek) | 245 |
| Beépített, standard függvények | 246 |
| Aritmetikai és logikai kifejezések | 247 |
| Aritmetikai kifejezések | 247 |
| Relációs összehasonlító kifejezések | 248 |
| Az IF, REM és GOTO utasítás | 248 |
| Az IF...THEN utasítás | 248 |
| A REM utasítás | 249 |
| A GOTO utasítás | 249 |
| Ciklusképzés | 250 |
| A FOR és NEXT utasítás | 250 |
| A DIM utasítás | 252 |
| Az INPUT (bevitel) utasítás | 252 |
| A DEF függvényutasítás | 253 |
| Szubrutinok | 254 |
| Karakterkifejezések és -műveletek | 254 |
| Karakterkifejezések | 254 |
| Karakterműveletek | 254 |
| A karakterláncokra vonatkozó standard függvények | 255 |
| Irodalom | 257 |