1.035.008

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szemelvények a neveléselmélet tanulásához

Szerző

Kiadó: Veszprémi Egyetem
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 282 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-7332-48-0
Megjegyzés: Készült 500 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Felix Mattmüller-Frick: Milyen feltételeket teremtsünk az iskolában a jó közérzethez és a sikeres tanuláshoz?7
Bruno Bettelheim: A nevelés és a valóságelv17
Galicza János: Tekintély és alkotás a nevelőmunkában29
A nevelőmunka, a nevelés társadalmi funkciója29
A nevelés funkciója29
A nevetés különössége30
A pedagógus és a társadalmi szerep34
A pedagógus és a nevelőközösség41
Az ellenőrzöttség43
A pedagógus tudatossága47
Az "esetpedagógia"49
Az intuíció52
A tekintély és a tekintélyelvű pedagógus55
A szófogadás55
A követelés56
Tekintély, hatalom, külső csoportok61
A tekintélyelvű személyiség és a nevelés funkciója64
Az alkotó pedagógus64
Még egyszer az intuícióról64
A pedagógusszemélyiség nevelő hatása65
A függetlenség70
Az alkotó pedagógus különössége74
Ruth Bang: A segítő kapcsolat82
A lelki egészség jelentősége a szociális gondozásban82
A lelki egészség (mental health) fogalmáról82
Szociális teljesítmény és elégedettség83
A lelki élet fejlődése és veszélyeztetettsége85
Az érzelmi alapszükségletek85
Az aggasztó életséma89
Két pszichológiai élettörvény90
A "lelki alultápláltság" jelentősége az ember kapcsolatképessége szempontjából92
Lelki teljesítőképesség93
Visszapillantás - következtetések - kitekintés94
A diagnosztikus gondolkozásról96
Gondolatok önmagunk megértéséről96
A segítő kapcsolat100
Első utalások a fogalom tisztázására100
Hogyan válhat a segítő kapcsolat a személyes segítség módszertani eszközévé?105
Néhány alapkérdés. Gondolatok az elfogadó, és el nem ítélő beállítottságról114
Mesterné Boda Fiore - Mezeiné Erdély Ágnes: Követelmény, jutalom, büntetés126
A nevelési folyamat126
A nevelői hatás alapjai126
A nevelői követelmény141
A nevelési helyzet148
A nevelési helyzet alakulásának szakaszai156
Jutalom és büntetés a nevelési helyzetben160
Történet és irodalom160
A célirányos büntetés a nevelésben160
A jutalom és büntetés dialektikus egysége egyes jelenkori szemléletekben162
A jutalom és a büntetésélmény166
Egész és rész viszonya166
Nevelő személy, nevelő közösség185
Sikeres pedagógusok jellemző eljárásai185
Tobias Brocher: Csoportdinamika és felnőttoktatás198
Mi a csoportdinamika?198
Tanulási folyamatok a csoportban. A csoportdinamika mint tanulási módszer211
Piaget: A gyermek kétféle erkölcse218
Galicza János: Hogyan születik a stréber?239
A tanárok és a gyerekek értékei239
Az autokratikus nevelés240
Az "aktív mag"241
Konformizmust tanulnak242
Mi lesz belőlük?243
A moralitás tanulása244
John Holt: Iskolai kudarcok246
Stratégia246
Félelem és kudarc248
Valódi tanulás259
Az iskola kudarca264
Összegzésképpen273
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv