1.035.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikáció és konfliktusok kezelése a munkahelyen

Szerző

Kiadó: ELTE Eötvös Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 286 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-463-947-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelen tanulmánygyűjtemény célja: az interperszonális kommunikáció fejlesztése és betekintés a konfliktusok kezelésének szövevényes világába. A kötet módszertani eszköz- és ötlettárat ad a... Tovább

Előszó

Jelen tanulmánygyűjtemény célja: az interperszonális kommunikáció fejlesztése és betekintés a konfliktusok kezelésének szövevényes világába. A kötet módszertani eszköz- és ötlettárat ad a munkahelyi kommunikáció egyéneket és csoportokat érintő főbb kérdéseire és a konfliktusok kezelésére vonatkozóan.
Jelen munka - a tavaly megjelent kötethez hasonlóan - a gyakorlatorientáltságot mindvégig szem előtt tartva a munkahely szociálpszichológiai jelenségvilágába kalauzol bennünket, a hangsúly azonban ezúttal főként a kommunikációs hatékonyság fejlesztésére és a konfliktuskezelésre került. Különleges törekvés valósul meg a műben: a kommunikációfejlesztéssel foglalkozó három különböző irányzat, a Gordon-modell, az NLP és a tranzakcióanalízis tanulmányait egy kötetben integráltuk. Vissza

Tartalom

Mészáros Aranka - Plecskó Anita: Bevezető7
Buda Béla: Kommunikáció a szervezetekben. Elmélet és alkalmazás kölcsönhatásainak sajátos perspektívái13
A kommunikáció elmélete13
Klasszikus szervezetelmélet és kommunikáció16
Az emberi erőforrások világa18
Tréning és fejlesztés a szervezetkben20
Kommunikáció a szervezet és a társadalom között22
Minőségbiztosítás, stakeholder együttműködés, kommunikáció24
Szervezeti kultúra és kontextus26
A szervezeti kommunikáció mélyáramlatai és rendszerei29
A "totális kommunikáció" szemlélete a szervezetekkel kapcsolatosan30
Összegzés31
Németh Erzsébet: Hogyan bánjunk a médiával?35
A média természete36
A hírérték, avagy hogyan tegyük érdekessé magunkat?37
A célcsoport meghatározása41
A közszsereplők és a sajtó ellentmondásos viszonya42
Hogyan viszonyuljunk a médiához?46
Összegzés48
Páskuné Kiss Judit: A munkahelyi légkör kommunikációs vonatkozásai51
A munkahelyi klíma fogalma61
A munkahelyi klíma befolyásolása a személyközi kommunikáción keresztül61
Összegzés67
Kovács Ildikó Éva: Az egy- és kétirányú kommunikáció71
A kommunikáció jelentősége71
A hatékony kommunikáció jellemzői72
Az egy- és a kétirányú kommunikáció75
Összegzés81
Neményiné Gyimesi Ilona: Meggyőzés83
Meggyőzés vagy legyőzés?84
A meggyőzés folyamata88
A meggyőzés fő- és mellékútja92
Összegzés96
Sallay Hedvig: Önbeteljesítő jóslatok a munkahelyen99
A Pygmalion-hatás99
Az elvárások102
A beosztottak reagálása a vezetők által adott értékelésekre108
Összegzés112
Fodor László: A kommunikáció rejtett kódjai115
A személyközi kommunikáció anatómiája117
A kommunikációs folyamat jellemzői a közlő szemszögéből121
A kommunikációs folyamat a befogadó szemszögéből126
A visszacsatolás jelentősége129
Összegzés130
Mészáros Aranka: A visszajelzés mint a kommunikációs hatékonyság egyik alapvető eleme133
A visszajelzésekről általában133
A visszajelzések típusainak megkülönböztetése136
Gazdálkodás a visszajelzésekkel141
Hogyan adjunk visszajelzéseket?144
Hogyan fogadjuk a visszajelzéseket?148
Összegzés151
Lipták Erzsébet: Munkatársi együttműködés erősítése a Gordon-modell kommunikációs eszközeivel153
A kommunikáció elemei: az én-üzenet és az értő figyelem156
A tanulás folyamata159
Összegzés170
Bíró Gyula - Gerlei Béla: Az NLP mint a munkahelyi kommunikációs hatékonyság eszköze173
Mi az NLP?173
Neuro176
Lingvisztikus181
Programozás187
Összegzés192
Csernyikné Póth Ágnes: A tranzakcióanalízis alkalmazási lehetőségei a munkahelyi kommunikáció fejlesztésében és a konfliktusok kezelésében193
A tranzakcióanalízis mint a kommunikációfejlesztés eszköze194
A tranzakciók elemzése, típusainak megkülönböztetése202
A szociális szükségletek rendszere209
Összegzés211
Józsa Zsuzsanna: Játszmák a szervezetekben215
Konfliktusok és játszmák216
A játszma fogalma218
A játszma okai - a rejtett motívumok219
A játszma folyamata és elemzése221
A játszmák típusai225
A játszmák kezelése227
Összegzés229
Járó Katalin: Konfliktustréning és szerződés - tranzakcióanalitikus megközelítésben231
A szerződés funkciója231
A munkahelyi konfliktusok kezelése mint sajátos tréning236
Játszmamentes kommunikációs kultúra - a szervezetfejlesztő tréner munkája244
Összegzés246
Drimál István: Konfliktusok kezelése a munkahelyi szervezetkben251
A személyközi és szervezeti konfliktusok összefüggései251
Konfliktuskezelési állapot- és folyamatmegközelítési módok256
Összegzés265
Magyar Judit: A mediáció mint a konfliktuskezelés alternatív módja267
A mediáció meghatározása267
Alkalmazási lehetőségek267
A mediáció filozófiája270
A mediáció helye a konfliktuskezelésben271
A mediáció folyamata274
A mediátor278
A mediáció lehetőségei, előnyei280
Összegzés282
Szerzők285
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv