1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Budapest kelet-nyugati főútvonala

A kelet-nyugati főútvonal megvalósult csomópontjai

Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Budapest Főváros Tanácsa Végrehajtó Bizottságának Közmű- és Mélyépítési Főigazgatósága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 30 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókat, ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Budapest területe kedvező földrajzi helyzete révén évezredek óta település színhelye volt. A középkorban a város fejlődése nagyon lassú és csak a XVIII. sz. közepétől indul meg Pest, Buda és Óbuda... Tovább

Előszó

Budapest területe kedvező földrajzi helyzete révén évezredek óta település színhelye volt. A középkorban a város fejlődése nagyon lassú és csak a XVIII. sz. közepétől indul meg Pest, Buda és Óbuda fejlődése és városiasodása. A három város 1873-ban egyesült, és Budapest a századforduló idején Európa nagyvárosai között már a 8. helyen állt.
Pest és Buda rohamos növekedése szükségessé tette, hogy a városkialakítás mind építészeti, mind közmű és közlekedés vonatkozásában rendezett körülmények között fejlődjön, és így már 1805-ben Hild János elkészítette az első városszabályozási tervet. Budapest tervszerű fejlesztését 1808-tól az ún. Szépítő Bizottság, ezt követően a kiegyezés után pedig a Fővárosi Közmunkák Tanácsa irányította. Az egész városra kiterjedő szabályozási terv készült és ez a terv határozta meg a város mai sugaras és gyűrűs főútvonalhálózatát. A Közmunka Tanács által végrehajtott városépítési tevékenység eredményei közül a legfontosabbak a mai Népköztársaság útja, a Nagykörút és a Rákóczi út kiépítése, az útban levő épületek elbontásával, a dunai hidak és rakpartok megépítése, valamint a városi vízvezeték- és csatornahálózat létesítése és a fontosabb közintézmények helyének kijelölése. Az úthálózat vízszintes és magassági vonalvezetése, történelmi eredete ellenére, a korszerű járműközlekedés szempontjából is kedvezőnek minősíthető. A gépjárművek számának rohamos emelkedése miatt egyes főútvonalak keresztmetszeti méretei viszont már nem kielégítők. Rövid szakaszokon belül változó szélességű beépítés jellemzi a főútvonalakat, és ezért helyenként jármű- és gyalogosforgalom torlódások keletkeznek. Vissza

Tartalom

Előszó3
A kelet-nyugati főútvonal és funkciója4
A megépült csomópontok leírása és távlati fejlesztése8
Örs vezér tér8
Baross tér10
Blaha Lujza tér12
Astoria csomópont14
Kelet-nyugati főútvonal távlati kialakítása17
Megépült műtárgyak18
Örs vezér téri gyalogos aluljáró18
Baross téri gyalogos-aluljáró és közúti felüljáró24
Blaha Lujza téri gyalogos-aluljáró40
Astoria gyalogos-aluljáró48
Jelzőberendezések56
Örs vezér tér56
Baross tér58
Blaha Lujza tér60
Astoria keresztezés61
Közúti vasúti pályák62
Az útburkolatok kialakítása64
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv