kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 391 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 18 cm |
| ISBN: | 963-10-1773-7 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 41606. |
| Előszó | 9 |
| A budapesti közlekedés tegnapja | 11 |
| A legrégibb időszak | 11 |
| Budapest, a távolsági közlekedés csomópontja | 15 |
| A távolsági utak és a távolsági közúti közlekedés | 16 |
| A Duna közlekedési szerepe | 21 |
| A vasút | 29 |
| A légiközlekedés | 50 |
| A közúti közlekedés | 53 |
| Városi úthálózat | 53 |
| Közúti forgalom | 61 |
| Csomópontok | 64 |
| Gyalogos forgalom | 70 |
| Az utak kialakítása | 71 |
| A bérkocsi és a taxi | 74 |
| A tömegközlekedés | 81 |
| Az omnibusztól a lóvasútig | 81 |
| A lóvasút és a villamosvasút kezdete | 84 |
| Per ardua ad astra - a fogaskerekű vasút | 94 |
| Az omnibusz- és az autóbuszközlekedés kezdete | 98 |
| A villamosvasút előretörése, a lóvasút megszűnése | 105 |
| A villamosvasutak 1920-ig | 108 |
| A budapesti tömegközlekedés szervezete, 1918-1968 | 112 |
| Az autóbusz előretörése és a villamosvasút | 114 |
| A trolibusz | 121 |
| A második szint | 125 |
| A főváros közlekedése a második világháborúban | 126 |
| A felszabadulás után (1945-160) | 128 |
| A forgalom nagyságának alakulása | 140 |
| A mai budapesti közlekedés | 149 |
| A százéves Budapest és örökségeink | 149 |
| A főváros mai közlekedéspolitikájának megszületése | 150 |
| A főváros integrált közlekedéspolitikája | 153 |
| Budapest közlekedésfejlesztési tervének előzményei | 155 |
| A Budapesti Közlekedésfejlesztési Terv | 160 |
| Budapest közlekedése a II. ötéves terv idején (1961-1965) | 162 |
| Az utazási igények robbanásszerű növekedésének legfőbb okai | 163 |
| Az új viteldíjrendszer iránti igény | 166 |
| Hálózatfejlesztési törekvések - tovább épül a metró | 167 |
| Megkezdődött a nagy közúti létesítmények építése | 171 |
| A csuklós járművek megjelenése | 176 |
| Budapest közlekedése a III. ötéves terv idején (1966-1970) | 179 |
| A szellemi háttér megerősödése | 179 |
| Az új viteldíjrendszer bevezetése | 181 |
| A Budapesti Közlekedési Vállalat megszervezése | 184 |
| Új létesítmények születése | 186 |
| Az állandósult munkaerőhiány | 197 |
| Budapest közlekedése a IV. ötéves terv idején (1971-1975) | 198 |
| A BKV, ill. a tömegközlekedés helyzetének megjavítása | 199 |
| A lépcsőzetes munkakezdés teljes körű bevezetése | 208 |
| Elkészült a teljes kelet-nyugati metróvonal | 209 |
| A közlekedésfejlesztés és -építés terén elért egyéb eredmények | 225 |
| Az ötéves terv forgalomtechnikai koncepciója és az elért eredmények | 243 |
| Útkeresés - újabb feladatok - különös tekintettel az V. ötéves terv előkészítésére | 256 |
| A jövő Budapestjének közlekedése | |
| A várható közlekedési igények | 259 |
| Átfogó közúti és tömegközlekedési forgalomfelvétel | 259 |
| A közlekedési igények előrebecslése | 262 |
| A közlekedési specializáció és koordináció | 274 |
| A tömegközlekedés fejlesztése | 284 |
| A gyorsvasúti és a gyorsforgalmi hálózat | 286 |
| A rá- és az elhordó hálózat - üzemi kapcsolatok | 297 |
| Különleges tömegközlekedési eszközök | 298 |
| Autótaxi-közlekedés | 301 |
| A tömegközlekedés technikai elemei | 303 |
| A távolsági és a környéki közlekedés | 307 |
| Vasúti közlekedés - MÁV és HÉV | 308 |
| Autóbuszközlekedés - Volán és BKV | 309 |
| Légiközlekedés - MALÉV | 310 |
| A közúti közlekedés | 314 |
| Közúti főhálózat | 315 |
| Gyorsforgalmi hálózat | 318 |
| Egyéb úthálózatok | 321 |
| Duna-hidak és alagutak | 322 |
| Közúti csomópontok és vasúti keresztezések | 326 |
| Üzemanyagtöltő állomások | 328 |
| Forgalomirányítás | 330 |
| Közúti forgalomirányító jelzőlámpák | 330 |
| Központi forgalomirányítás | 332 |
| A Kálvin téri főközpont | 335 |
| A városközpont közlekedési kérdései | 336 |
| Új törekvések a városközpontok közlekedésfejlesztésében | 339 |
| A Belváros tehermentesítése | 343 |
| Tömegközlekedés | 346 |
| Közúti közlekedés | 349 |
| Gyalogos forgalom | 354 |
| Teherszállítások és rakodások | 358 |
| A városközpont problémái | 358 |
| Az áruszállítás jellemzői | 359 |
| A teherszállításokkal összefüggő fejlesztési feladatok | 362 |
| A szállítási folyamatok egyes elemeinek korszerűsítése | 367 |
| Az áruszállításokat elősegítő forgalomtechnikai intézkedések | 369 |
| Közlekedési balesetek | 371 |
| Balesetelemzés számítógéppel | 374 |
| Gyakorlati alkalmazás a fejlesztések során | 376 |
| Budapest közlekedése az V. ötéves tervben (1976-1980) | 377 |
| Fejlesztési célkitűzések az V. ötéves tervben | 379 |
| A fejlesztési célok realizálása az V. ötéves terv során | 381 |
| Rövidítések jegyzéke | 390 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.