A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Budapest közlekedési rendszerének fejlesztési terve

Közgyűlési előterjesztés/Háttérdokumentáció

,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 222 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal, ábrákkal és kihajtható melléklettel.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

részlet
Bevezető
Talán nem olt még kor, amikor egy-egy ország, város, vagy régió helyzetét, elérhetőségi és kommunikációs viszonyai oly mértékben meghatározták volna, mint napjainkban. S talán... Tovább

Előszó

részlet
Bevezető
Talán nem olt még kor, amikor egy-egy ország, város, vagy régió helyzetét, elérhetőségi és kommunikációs viszonyai oly mértékben meghatározták volna, mint napjainkban. S talán nem volt még kor, amikor a közlekedés - mint az emberek és az áruk valós elérhetőégének esélyét hordozó, létfontosságú kommunikációs eszköz - színvonala, oly mértékben maradt volna el az ország általános gazdasági technikai színvonalától, mint napjainkban. A társadalom a gazdaság kevés területe igényel oly mértékben időt-áll távlati stratégiákat, és azok építkező, következetes, kooperatív együttműködésekre alapozott végrehajtását, mint igényel a közlekedés. S talán éppen e tényezők, e feltételek korunk zaklatott, a pillanat praktikumát használó világának legnagyobb hiányai. E hiány lenyomata: a közlekedés mai állapota. Egy kritikus állapot, amelynek valósága a mai élők körülményeit "csupán" nehezíti, de amelynek veszélye, a holnap élők esélyét lehetetleníti. A ma felelőssége ezért, legalább a lehetőségek megőrzése egy higgadtabban építkező "jövőesély" részére.
Budapest közlekedési rendszerének fejlesztését egy - 1993-2001 közötti - többlépcsős, egymásra épülő tervezési folyamat alapozza meg. E folyamat első tervfázisa a közlekedési rendszer fejlesztésének 1993-94-ben készített általános programja, köztes lépcső az 1995-97 években készített fejlesztési terv, valamint az 1999. évi fővárosi közgyűlési előterjesztés háttéranyaga. Vissza

Tartalom

Bevezető
Új kihívások a nagyvárosok fejlődésében
Európai válasz: új térségfejlesztési kilátások (ESDP)
1. A közlekedés fejlesztését befolyásoló tényezők
1. A közlekedés jelentősége Budapest fejlődésében
2. Budapest távolsági közlekedési, szállítási kapcsolatai
3. Budapest és környéke kapcsolatai
4. Az utazási, szállítási igényeket alakító tényezők a fővárosban és régióban
II. A közlekedés fejlesztésének koncepciója
1. Budapest közlekedéspolitikájának célja
2. A közlekedéspolitika eszközrendszere
3. A közlekedési hálózat fejlesztésének koncepciója
III. Közösségi közlekedés
A kötöttpályás közlekedés, mint a regionális területi politikai súlyponti tényezője
A közösségi közlekedés szerepe
1. A közösségi közlekedés jelenlegi helyzete
2. A közösségi közlekedés fejlesztésének általános ágazati céljai
3. A kötöttpályás közösségi közlekedés hálózatának középtávú fejlesztése
4. A kötöttpályás közösségi közlekedési hálózat távlati fejlesztése
5. A közösségi közlekedés egyéb hálózati elemeinek fejlesztése
6. A légi közlekedés fejlesztése
7. A vízi közlekedés fejlesztése
IV. Közúti közlekedés
a közúti közlekedés és a közúthálózat fejlesztésének regionális öszefüggései
A közúti közlekedés szabályozásának irányelvei
1. A közúthálózat
2. Parkolás, gépjárműtárolás
V. Gyalogos- és kerékpáros közlekedés
1. A gyalogosközlekedés
2. A kerékpáros közlekedés
VI. Az utazások befolyásolása, a forgalom szabályozása
A forgalomszabályozás célja
1. A közúti forgalom szabályozása
2. Intelligens Közlekedési Rendszerek (ITS) elterjesztésének feladatai
3. A Budapesti Közlekedési Szövetség
4. A védett övezetek és a lakóterületek forgalomcsillapítása
5. Áruforgalom, áruszállítás, rakodás, bevásárlóközpontok
VII. A közlekedés és környezetének kapcsolata
1. A közlekedés és környezetének viszonya
2. A közlekedés káros környezeti hatásai
3. A közlekedés biztonsága
4. A közlekedés jogi, intézményi, finanszírozási környezete
VIII. Kiemelt fejlesztési feladatok
Belváros rehabilitációja, a Kiskörút tömegközlekedése
A közösségi közlekedés kötöttpályás hálózatának elemei
É-D regionális városi-elővárosi gyorsvasút
Budai hegyvidéki gyorsvasúti vonal
4. sz. (Dél-Buda-Rákospalota) metróvonal
Dél-Buda közúthálózati rendszerének fejlesztése
Budai alsó rakpart szélesítése - északi Duna-híd építése
Körvasúti körút
Az M1 autópálya
Terek, csomópontok fejlesztése
Közös használatú tömegközlekedési pályák kialakítása
Korszerű kötöttpályás közlekedési rendszerek lehetősége városi-városkörnyéki forgalomban
IX. Függelék: Példák az Eu országok város- és közlekedésfejlesztési szemléletére
A regionális tervezésért felelős miniszterek európai konferenciája (Cemat)
1. Egy városi Agenda felé az Európai Unióban
2. Magán- és tömegközlekedés, mobilitás, kommunikáció és városi ügyek
3. A közlekedésfejlesztés szemlélete Bécsben
4. A személygépkocsi forgalom befolyásolása, területfejlesztés, intermodalitás
X. Ábrák: A közlekedés hálózatának fejlesztési feladatai
1. ábra: Kötöttpályás tömegközlekedési hálózat - középtáv -
2. ábra: Kötöttpályás tömegközlekedési hálózat - hosszútáv -
3. ábra: Kötöttpályás tömegközlekedési hálózat - távlat -
4. Tömegközlekedés üzemi létesítményei
5. ábra: Közúthálózat ütemezett fejlesztési javaslat
6. ábra: Kerékpár úthálózat ütemezett fejlesztési javaslat
7. ábra: A parkolás rendszerének fejlesztése
8. ábra: Forgalomcsillapítás
9. ábra: Áruszállítás - teherforgalom
10. ábra: Közúthálózat zajterhelése és védelmi berendezései -222
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv