A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Skálarendszer a pedagógus attitüd mérésére

A KLTE Pszichológiai Tanszéke és az ELTE BTK Társadalom és Munkalélektani Tanszéke Szakcsoport belső kiadványsorozata

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Kossuth Lajos Tudományegyetem Pszichológiai Intézet
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 182 oldal
Sorozatcím: A Debreceni Komplex Tudatvizsgálat dokumentumai
Kötetszám: 11
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minden társadalom egyik legfontosabb feladata az intézményes nevelés elvi és gyakorlati kérdései. A társadalmi célkitűzések hatékony megvalósítása megkívánja az iskolai nevelés megfelelő tudatos... Tovább

Előszó

Minden társadalom egyik legfontosabb feladata az intézményes nevelés elvi és gyakorlati kérdései. A társadalmi célkitűzések hatékony megvalósítása megkívánja az iskolai nevelés megfelelő tudatos tervezését, állandó vizsgálatát. Számos pedagógiai diszciplína és határterület segíti ezt a folyamatot. A pszichológia tágabban értelmezett kompetenciája lenne ebben, hogy feltárja az iskolai nevelés /mint a családi nevelés utáni legfontosabb "szocializációs szinttér" lélektani hatásrendszerét, törvényszerűségeit. Ezek ismeretében egyre tudatosabban és hatékonyabban valósíthatók meg a nevelési célkitűzések mind a normál, mind a korrigáló nevelés területén.
A nevelési hatások fő közvetítője a pedagógus, tőle várja a társadalom a nevelési eszméinek megvalósítását a hiányos, vagy nem megfelelő irányú szocializáció esetén a re szocializáció feladatát.
A nevelés folyamatában elsődleges jelentőségű a pedagógus gyermek kapcsolat. Intézeti körülmények között ez a viszony a felnőtt - gyerek, esetleg szülő - gyerek kapcsolat alaphelyzete is. A gyermek nevelőjétől kapja mindazokat a visszajelentéseket értékelő megnyilvánulásokat, melyek meghatározóak lehetnek ön-értékelésére, fejlődésére. Vissza

Tartalom

Előszó
I. Bevezetés 1
1. A pedagógus attitűd skálarendszeréhez felhasznált tételek összeállítása 5.
2. A pedagógus-tanuló kapcsolatok leírására vonatkozó tételek 6.
2.1. Tekintélyelvűség 6.
2.2. "Színészi képességek" 7.
2.3. Gyermekszeretet 8.
2.4. Nonkonformitás 8.
2.5. Türelem, megértés 9.
2.6. Konformitás 10.
2.7. Szigorúság, igényesség 11.
2 .8 . Engedékenység 12.
3. A családi és iskolai nevelés kapcsolatára vonatkozó tételek 13
4. Elővizsgálat lefolytatása 17
5. A vizsgálati eredmények feldolgozása 18.
5.1. A főkomponens-analízis eredményei 18.
5.1.1.A tekintélyelvűség és szigor elutasítása . 21.
5.1.2.Türelmes, megértő 28.
5.1.3.Tekintély, igényesség 36.
5.1.4. Hatékonyság, népszerűség
5.1.5. Szeretetteljes, neveléscentrikus 52.
5.1.6. A túlzott engedékenység elutasítása 57
5.1.7. Az iskolai és iskolán kívüli nevelés függetlensége, az iskolán belüli nevelési lehetőségek korlátozottak 61 .
5.1.8. A családi nevelés fontossága és függetlensége az iskolától 71
5.1.9.A.z iskola tehetetlen az iskolán kívüli nevelés területén 78
5.1.10.Az iskolai és családi nevelés kapcsolatának fontossága 83
6. A vizsgálati eredmények összehasonlítása . 88.
7. A t-próbák eredményei 93
7.1. Szignifikáns különbségek a pedagógusok vizsgálatában 93 .
7.2. Szignifikáns különbségek a tanulók vizsgálatában 94
7.3. Szignifikáns különbségek a pedagógusok és a tanulók vizsgálatában 97
MELLÉKLETEK

Bugán Antal

Bugán Antal műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bugán Antal könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv