1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A torz(ító)szülött

Médiakritikai megközelítés

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 234 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 963-9500-89-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A jelen könyv két és fél év kutató- és elemzőmunkájának eredménye,a melyben több mint négyszáz főiskolai és egyetemi hallgató vett részt a médiafigyelésben, sőt a kiértékelésben is. A könyv -... Tovább

Előszó

A jelen könyv két és fél év kutató- és elemzőmunkájának eredménye,a melyben több mint négyszáz főiskolai és egyetemi hallgató vett részt a médiafigyelésben, sőt a kiértékelésben is. A könyv - figyelemfelhívó jellegének - ötlete már jóval korábban megszületett bennem. Közel tíz évig dolgoztam a média különféle területein, eleinte főiskolai és egyetemi éveim alatt, majd főállásban, végül pedig ismét mellékállásban, míg "kiábrándultságomban" nem szakítottam a szakma űzésével. Nem csupán azért, mert szélmalomharcnak éreztem a munkám, hanem azért is, mert a szakmaiság elestét is tapasztaltam egyszersmind.
A könyv ezért nem csupán figyelemfelhívás a sokak által legyintéssel bagatellizált problémák növekedésére és orvoslásuk lehetőségeinek felvázolására, hanem egyfajta "kiáltás" is a nyilvánosság eltüntetésén dolgozók ellen, a szabadság eszméjében még naivan hívők felé. nem véletlenül hivatkozom József Attilára egyrészt a mottóban, másrészt a könyvben, hiszen nemcsak bölcs önvallomása, de levegőért kiáltó megnyilatkozása is rém aktuális.
A leírtakat tudományos alapon fogalmazom meg, és a módszer, a hipotézisek körüljárása is szigorúan társadalomtudományi szemszögből és alapossággal készült. Vissza

Tartalom

Bevezető9
Kritikai alapvetés10
Gazdasági kényszerek - kulturális kondicionálás21
A tömegkommunikáció résztvevői a nyilvánosságot korlátozó szerepben33
A média manipulációt szolgáló szerkezete45
Tudáshiányé s csökkenő érdekérvényesítő képesség47
A média mint etikai vétségek szalonja52
A média mint hatalom61
A naiv szemléletmód és a közérthetőség romboló szelleme-kulturális kondicionálás a hírszolgáltatásban64
A hitelesség kérdése a média etikai megközelítésében72
Közönségigény, avagy az "illuzionizmus varázslata"87
Az egyenlőtlenségi tényezők: közönségmédia információs asszimmetria, szereptúllépés, misztifikációs hajlam, példaképjelleg99
A reklám, a bújtatott reklám és az álhírek102
A közszolgálatiság délibábja113
Manipuláció131
Funkcióváltások és műfajkeverékek134
Szenzációhatás mint manipuláció139
Hír és show - műfaji kavalkád158
A manipuláció és a tömeg161
A média manipulációs háttere - egyes stratégiák a kulturális kondicionálás rendszerében166
A média mint szintetikus kultúra184
A tényfeltáró és oknyomozó újságírás hiányának hatása192
A (tényfeltáró-oknyomozó) újságírói tevékenység mozgástere192
Hírtartalom: kutatási módszertan203
A vizsgálat értékelése207
A vizsgálat főbb megállapításai209
Következtetések, elképzelések213
Függelék
Médiatáblázatok220
Ábrák, táblázatok jegyzéke223
Hivatkozott irodalom224
Bibliográfia229

Bugovics Zoltán

Bugovics Zoltán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bugovics Zoltán könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv