| Előszó | 3 |
| I. fejezet | |
| A bűnözés okai | 7 |
| A bűnözés társadalmi jelenség | 7 |
| Adatgyűjtés | 20 |
| Az adatok beszerzésének forrásai | 21 |
| A sértett személye (a hozzátartozók, a felfedező és egyéb tanúk) | 21 |
| Adatgyűjtés a helyszíni szemle során | 23 |
| Az elkövetés ideje | 24 |
| A bekövetkezett kár | 25 |
| Adatok a tettes érkezésére és távozására | 27 |
| A tettes magatartásából származó adatok (testi tulajdonságok, foglalkozás, nem, kor) | 27 |
| Döntő adat: mi volt a bűncselekmény indító oka | 29 |
| A tettes magatartása a cselekmény elkövetése előtt | 30 |
| A tettes magatartása a cselekmény elkövetése után | 30 |
| A helyszínen hagyott tárgyak, eszközök | 31 |
| Kedvező alkalom a cselekmény elkövetésére | 32 |
| Összegyűjtött adatok vizsgálata, bírálata és rendezése | 33 |
| Következtetések | 35 |
| Feltevések | 38 |
| II. fejezet | |
| A helyszíni szemle | 41 |
| A helyszínről általában | 41 |
| A helyszíni szemle fogalma | 42 |
| A helyszíni szemle célja | 43 |
| Általános helyszíni szemle | 45 |
| Részletes helyszíni szemle | 51 |
| A részletes helyszíni szemle kiterjesztése a helyszín környékére | 56 |
| Koholt bűncselekmények - beállított helyszín | 60 |
| III. fejezet | |
| Kutatás | 66 |
| A kutatásról általában | 66 |
| A sértett felkutatása | 66 |
| A tanúk felkutatása | 67 |
| A gyanúsított felkutatása | 70 |
| Bűnjelek, tárgyak, bizonyítékok felkutatása | 73 |
| IV. fejezet | |
| Házkutatás | 75 |
| A házkutatás célja | 75 |
| Felkészülés a házkutatásra | 76 |
| A házkutatás általános szabályai | 77 |
| Mit, hol, hogyan és mikor kutassunk? | 79 |
| V. fejezet | |
| Személymotozás | 88 |
| A személymotozás jelentősége | 88 |
| VI. fejezet | |
| Nyilvántartások | 91 |
| Általános nyilvántartás | 91 |
| Külön-nyilvántartás | 93 |
| Személyi természetű nyilvántartás | 93 |
| Elkövetési hely szerinti nyilvántartás | 95 |
| Tárgynyilvántartás | 96 |
| Adatszolgáltatás | 97 |
| Nyilvántartás a megyei kapitányságon | 98 |
| VII. fejezet | |
| Razzia | 99 |
| A razzia előkészítése és alapelvei | 100 |
| Mit tartalmazzon a razziaterv? | 100 |
| A razzia lefolyása és módszere | 102 |
| VIII. fejezet | |
| Megfigyelés | 105 |
| A megfigyelésről általában | 105 |
| A megfigyelés célja | 106 |
| A megfigyelés elvei | 108 |
| A megfigyelés módszerei | 111 |
| A megfigyelés tárgya | 114 |
| Környezettanulmány | 118 |
| Nyílt környezettanulmány | 118 |
| Rejtett, feltűnés nélküli környezettanulmány | 122 |
| IX. fejezet | |
| Üldözés, körözés | 125 |
| Az üldözés célja | 125 |
| Az üldözésről általában | 126 |
| Nyomonüldözés | 127 |
| A körözésről általában | 131 |
| Intézkedések az ismert tettes körözésére | 135 |
| Intézkedések az ismeretlen tettes körözésénél | 140 |
| Rendőrkutya szerepe a üldözésben | 144 |
| X. fejezet | |
| Azonosítás | 148 |
| Személyazonosítás | 148 |
| Tárgyazonosítás | 152 |
| Nyomazonosítás | 160 |
| Az időpont azonosítása | 165 |
| XI. fejezet | |
| A szakértő szerepe | 169 |
| Mikor kell és lehet szakértőt igénybevenni? | 170 |
| Milyen szakértőkhöz kell segítségért fordulnunk? | 170 |
| Mit és hogyan kell biztosítani a szakértő számára | 175 |
| XII. fejezet | |
| Kikérdezés - kihallgatás | 176 |
| Lélektan | 176 |
| A sértett, a feljelentő és a bejelentő lélektana | 180 |
| A tanuk lélektana és kikérdezésük technikája | 185 |
| Az emlékezetbevésés - kapcsolatlétrehozás | 188 |
| A gyanúsított lélektana | 199 |
| A gyermekek szerepe | 219 |
| Tartalomjegyzék | 227 |