1.031.434

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

C# mesteri szinten 21 nap alatt - CD-vel

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 747 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 18 cm
ISBN: 963-9301-73-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. CD-melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Lépjünk magasabb szintre!
Mindössze 2,1 nap alatt elsajátíthatjuk a C# nyelv alapjait, sót, általános és webes alkalmazások készítésére egyaránt képesek leszünk. A könyv a C# szabványos változatára épül, így a megszerzett tudást nem csak a Microsoft Windowson, hanem a nyelvet támogató más operációs rendszereken, így Linuxon és FreeBSD-n is alkalmazhatjuk.
Nincs szükség előzetes C# vagy .NET tapasztalatokra. A 21 gondosan megszerkesztett leckét követve bárki megtanulhatja a C# használatát, aki legalább alapszintű programozói tudással rendelkezik.
Saját tempónkban tanulhatunk. Haladhatunk sorban a leckéken, hogy biztosan megértsünk minden fogalmat és eljárást, de választhatjuk azt is, hogy csak a számunkra újdonságot jelentő témaköröket vagy fogásokat taglaló fejezeteket tanulmányozzuk. Két-három órát szánva az egyes leckékre mindenki megtanulhatja a C# nyelvet.
Tudásunkat ellenőrizhetjük is. Minden fejezet végén kérdéseket és válaszokat, illetve a további tanulmányokat szolgáló... Tovább

Fülszöveg

Lépjünk magasabb szintre!
Mindössze 2,1 nap alatt elsajátíthatjuk a C# nyelv alapjait, sót, általános és webes alkalmazások készítésére egyaránt képesek leszünk. A könyv a C# szabványos változatára épül, így a megszerzett tudást nem csak a Microsoft Windowson, hanem a nyelvet támogató más operációs rendszereken, így Linuxon és FreeBSD-n is alkalmazhatjuk.
Nincs szükség előzetes C# vagy .NET tapasztalatokra. A 21 gondosan megszerkesztett leckét követve bárki megtanulhatja a C# használatát, aki legalább alapszintű programozói tudással rendelkezik.
Saját tempónkban tanulhatunk. Haladhatunk sorban a leckéken, hogy biztosan megértsünk minden fogalmat és eljárást, de választhatjuk azt is, hogy csak a számunkra újdonságot jelentő témaköröket vagy fogásokat taglaló fejezeteket tanulmányozzuk. Két-három órát szánva az egyes leckékre mindenki megtanulhatja a C# nyelvet.
Tudásunkat ellenőrizhetjük is. Minden fejezet végén kérdéseket és válaszokat, illetve a további tanulmányokat szolgáló gyakorlatokat találunk. Egyes kiegészítő fejezetek hosszabb példaprogramokat mutatnak be, amelyeket szintén kipróbálhatunk.
A mellékelt CD-ROM tartalma:
• Forráskódok és példaprogramok a könyvből
• SharpDevelop fejlesztőrendszer
• Mono fordító és futásidejű környezet
• Microsoft .NET Framework 1.1, Visual C# .NET és Visual Basic .NET fordítókkal
• Microsoft .NET futásidejű környezet
Bradley L. Jones a Jupiter Media több elismert fejlesztői oldalénak - CodeGuru.com, Developer.com és VBForum.com - fenntartója, vezető szerkesztője, valamint az Indianapolis .NET Developers Association (IndyNA) társalapítója és elnöke. Bradley régebb óta dolgozik a C#-tel, mint a legtöbb fejlesztő, ugyanis a Microsoft még a hivatalos béta változat megjelenése előtt beavatta a fejlesztésbe. Jelentős fejlesztői háttérrel rendelkezik a C, a C++. a PowerBuilder, az SQL Server és más eszközök terén, aktívan részt vesz a C# fejlesztői közösségének vitafórumain az Interneten, mindemellett ő a nagy sikerű előd. a Teach Yourself C in 21 Days szerzője is. Vissza

Tartalom

Első hét
1. nap Ismerkedés a C#-tel
Mi is az a C#? 4
A programozás előkészületei 4
A programfejlesztési folyamat 5
A forráskód elkészítése 5
A szerkesztő használata 6
A forrásfájlok elnevezése 7
A C# program végrehajtásáról 7
A C# forráskód fordítása köztes nyelvre 9
A fejlesztési folyamat utolsó lépése 10
Első C# programunk 12
A Hello.cs beírása és lefordítása 12
A fordítási hibákról 14
Az elvi hibákról 16
A C# programok típusai 16
Első ablakos alkalmazásunk elkészítése 16
Miért éppen a C#? 19
A C# objektumközpontú 21
A C# moduláris 21
A C# népszerűsége egyre nő 21
A .NET madártávlatból 22
A C# és az objektumközpontú programozás 23
Az objektumközpontúság alapjai 23
Objektumok és osztályok 25
Összefoglalás 25
Kérdések és válaszok 26
Gyakorlatok 28
Teszt 28
Feladatok 28
1. ujjgyakorlat
Kódszövegek sorszámozása 31
Az első ujjgyakorlat 32
2. nap A C# programok elemei
A C# alkalmazások felépítése 36
A megjegyzésekről 37
Egysoros megjegyzések 37
Többsoros megjegyzések 38
Dokumentációs megjegyzések 39
A C# alkalmazások alapelemei 41
Formázás térközökkel 42
Kulcsszavak - a C# nyelv alapkövei 42
Literálok 44
Azonosítók 44
A C# alkalmazások szerkezete 44
Utasítások és kifejezések a C#-ben 44
Az üres utasítás 44
A 2.1. kódszöveg elemzése 45
1-4. sor: megjegyzések 45
5., 7., 13., 17., 21. és 23. sor: térköz 45
6. sor: a using utasítás 45
8. sor: osztálydeklaráció 45
9., 11., 26. és 27. sor: írásjelek 45
10. sor. Main() 45
14-16. sor: deklarációk 46
20. sor: értékadó utasítás 46
24-25. sor: függvényhívás 46
Adattárolás változókkal 46
Adatok tárolása a változókban 46
A változók elnevezése 46
A változók használata 48
Változók bevezetése 48
Értékadás a változóknak 49
Változók kezdőérték nélkül 51
A memóriáról 51
A C# adattípusai 52
Számváltozó-típusok 53
Egész adattípusok 55
Lebegőpontos értékek 62
Pontosabb adatok a decimai típussal 63
Logikai értékek 63
Ellenőrzött és ellenőrizetlen kódok 63
Adattípusok a .NET környezetben 65
Literálok vagy változók? 66
Logikai literálok 68
Karakterlánc literálok 68
Állandók létrehozása 68
Hivatkozási típusok 68
Összefoglalás 69
Kérdések és válaszok 70
Gyakorlatok 71
Teszt 71
Feladatok 71
3. nap Műveletek a C#-ben
Alapvető adatok megjelenítése 74
Más adatok megjelenítése 75
Változók értékének módosítása műveletekkel 77
Egyváltozós műveletek 77
Kétváltozós műveletek 78
Háromváltozós műveletek 78
Az írásjelek szerepe 78
Értékek mozgatása az értékadó művelettel 79
Matematikai műveletek 79
Összeadás és kivonás 80
Szorzás, osztás és maradékos osztás 80
Összetett aritmetikai értékadó műveletek 82
Egyváltozós aritmetikai műveletek 83
Összehasonlítás viszonyító műveletekkel 85
Az if utasítás 86
Feltételes logikai műveletek 88
Logikai bitműveletek 91
Típusműveletek 91
A sizeof művelet 91
A feltételes művelet 91
A műveletek kiértékelési sorrendje 93
A kiértékelési sorrend megváltoztatása 94
Adattípusok átalakítása 95
Típusléptetés 96
Kiegészítés - csak bátraknak 96
Változók tárolása a memóriában 97
Az eltolási műveletek 98
Bitműveletek logikai műveletekkel 99
Bitváltás a logikai NOT művelettel 102
Összefoglalás 102
Kérdések és válaszok 102
Gyakorlatok 103
Teszt 103
Feladatok 103
4. nap A program működésének szabályozása
A program menetének szabályozása 106
Kiválasztó utasítások 106
Ismét az if 106
A switch utasítás 111
Egy kód - több eset 113
Több case utasítás végrehajtása 114
A switch utasítások vezérlő típusai 115
Bejáró utasítások 115
A while utasítás 115
Kiugrás a while utasításból és a ciklus folytatása 118
A do utasítás 119
A for utasítás 122
A foreach utasítás 126
Ismét a break és a continue 126
Az "átkos" goto 126
Utasítások címkézése 126
A vezérlő utasítások egymásba ágyazása 128
Összefoglalás 128
Kérdések és válaszok 129
Gyakorlatok 129
Teszt 129
Feladatok 130
2. ujjgyakorlat
Kitalálós játék - a Guess program 132
Ki találós játék ablakkal - a WinGuess program 134
5. nap A C# programozás lelke: az osztályok
Az objektumközpontú programozás alapjai 140
Egységbe zárás 140
Öröklés 140
Többalakúság 141
Újrahasznosítás 141
Objektumok és osztályok 142
Osztályok meghatározása 142
Osztályok bevezetése 142
Az osztály tagjai 144
Az adattagok, vagy mezők 144
Az adattagok elérése 145
Az adattagok használata 147
Osztályok az adattagok szerepében 149
Beágyazott típusok 151
Statikus változók használata 151
Az alkalmazás osztálya 154
Tulajdonságok létrehozása 154
A névterekről 157
Beágyazott névterek 159
Összefoglalás 160
Kérdések és válaszok 160
Gyakorlatok 160
Teszt 160
Feladatok 161
6. nap Műveletek egységbe zárása: tagfüggvények
A tagfüggvényekről 164
A tagfüggvények használata 164
A tagfüggvények szerepe a program működésében 167
A tagfüggvények felépítése 168
A tagfüggvények fejléce 168
Értékek visszaadása tagfüggvényekből 168
A tagfüggvények elnevezése 169
A tagfüggvény törzsének felépítése 169
A tagfüggvények meghívása 169
Adattagok elérése tagfüggvényekből 170
Értékátadás tagfüggvények számára 174
Statikus tagfüggvények 176
A paraméterek elérési jellemzői 176
Az osztály-tagfüggvények típusai 182
Tulajdonságelérési tagfüggvények 182
Konstruktorok 182
Destruktorok 187
Összefoglalás 189
Kérdések és válaszok 190
Gyakorlatok 191
Teszt 191
Feladatok 191
7. nap Összetett adatszerkezetek: struktúrák, felsorolások és tömbök
Struktúrák 194
Az osztályok és struktúrák közti különbség 194
A struktúrák tagjai 195
Struktúrák beágyazása 197
A struktúrák tagfüggvényei 198
A struktúrák konstruktorai 200
A struktúrák destruktorai 202
Felsorolások 202
A felsorolások alapértelmezett értékeinek módosítása 205
A felsorolás alapjául szolgáló típus módosítása 207
Tömbök 209
Tömbök létrehozása 210
Többdimenziós tömbök 215
Különböző méretű tömböket tartalmazó tömbök 216
A tömbök hosszának és határainak vizsgálata 217
Tömbök használata osztályokban és struktúrákban 219
A foreach utasítás 219
Összefoglalás 220
Kérdések és válaszok 221
Gyakorlatok 222
Teszt 222
Feladatok 222
Ismétlés
A WR01.cs program kódja 224
Az XML dokumentáció 234
A kód madártávlatból 235
A Main tagfüggvény 236
A GetMenuChoice tagfüggvény 237
A főmenü pontjai 237
A point struktúra 237
A line osztály 238
Egyéb osztályok 238
Második hét
8. nap A tagfüggvényekhez való hozzáférés kifinomult módozatai
A tagfüggvények túlterhelése 242
Függvények túlterhelése 243
Konstruktorok túlterhelése 246
A tagfüggvények aláírása 250
Változó számú paraméter használata 251
A params kulcsszó használata több különböző adattípussal 254
A params kulcsszó működésének még részletesebb vizsgálata 256
A Main tagfüggvény használata és a parancssori paraméterek kezelése 256
Hatókörök 258
Munka helyi hatókörrel rendelkező változókkal 259
Az osztályváltozók és a helyi változók megkülönböztetése 261
Osztály hatókörének megváltoztatása módosítókkal 262
Objektumok nélküli osztályok létrehozása 262
Privát konstruktorok használata 264
A névterek használatának átismétlése 266
A névtér elnevezése 266
A névtér bevezetése 266
A using kulcsszó és a névterek 268
A teljesen meghatározott névtérnevek rövidítése 268
Álnevek használata a using segítségével 269
Összefoglalás 270
Kérdések és válaszok 270
Gyakorlatok 271
Teszt 271
Feladatok 272
9. nap Problémák kezelése a programon belül: kivételek és hibák
A problémák kezelésével kapcsolatos alapfogalmak 274
A hibák kiküszöbölése logikus kódolással 275
Mi okozhat kivételt' 275
Kivételkezelés 277
A try és a catch használata 277
A kivétellel kapcsolatos információ elfogása 279
Több catch használata egyetlen try paranccsal 280
A kivételek kezelésének sorrendje 282
A végső megoldás: a finally kulcsszó 283
A leggyakoribb kivételek 290
Saját kivételosztályok megadása 292
Saját kivételek kiváltása 293
Kivételek továbbdobása 297
Ellenőrzött és ellenőrizetlen parancsok használata 298
A checked és unchecked kulcsszavak használatának különböző formái 300
Mi a nyomkövetés? 300
A hibák típusainak áttekintése 301
A hibák felderítése 301
A formai hibák megtalálása 301
A futásidejű hibák megtalálása 302
A kód követése többszöri átolvasással 302
Az előfeldolgozó utasításainak használata 303
Az előfeldolgozással kapcsolatos deklarációk 304
Értékek megadása a parancssorban 307
A #define és az #undef hatása 308
Feltételes feldolgozás (#if, #elif, #endif) 308
Hibák és figyelmeztetések kezelésének előírása a kódban (#error, #warning) 309
A sorszámok megváltoztatása 312
A régiók rövid áttekintése 314
Nyomkövetők használata 314
Összefoglalás 314
Kérdések és válaszok 315
Gyakorlatok 316
Teszt 316
Feladatok 317
3. ujjgyakorlat
10. nap Már meglevő kódrészletek újrahasznosítása öröklés segítségével
Az öröklés alapja 334
Az öröklés egyszerű formája 335
Az öröklés működés közben 339
Alaptagfüggvények használata öröklött tagfüggvényekben 344
A többalakúság felfedezése és a származtatott osztályok 344
Munka virtuális tagfüggvényekkel 347
Munka elvont osztályokkal 351
Osztályok lezárása 354
Az Object, avagy a legvégső alaposztály 356
Az Object osztály tagfüggvényeinek áttekintése 356
Becsomagolás és kicsomagolás 357
Az is és as kulcsszavak használata - osztályok típusának átalakítása 360
Az is kulcsszó használata 360
Az as kulcsszó használata 362
Különböző objektumtípusok tömbjei 363
Összefoglalás 368
Kérdések és válaszok 368
Gyakorlatok 370
Teszt 370
Feladatok 370
11. nap Információ formázása és bekérése
A konzolon keresztül megvalósított bemenet és kimenet 374
Az információ formázása 374
Számok formázása 377
A dátum és az idő formázása 384
Felsorolások tagjainak megjelenítése 388
A karakterláncokkal végezhető kifinomultabb műveletek 390
Karakterláncokkal kapcsolatos tagfüggvények 391
@ - a különleges karakterlánc-formázó 394
Karakterláncok építése 394
Információ bekérése a konzolról 398
A Read tagfüggvény használata 398
A ReadLine tagfüggvény használata . 400
A Convert osztály használata 402
Összefoglalás 405
Kérdések és válaszok 406
Gyakorlatok 406
Teszt 406
Feladatok 407
12. nap Bevezetés az objektumközpontú programozásba: felületek
Felületek: előzetes 410
Az osztályok és felületek kapcsolata 410
A felületek használata 411
Miért használjunk felületeket? 411
Felületek meghatározása 412
Felület meghatározása tagfüggvényekkel 413
Tulajdonságok megadása a felületeken belül 416
Több felület használata 419
Kifejezett felülettagok használata 421
Új felületek levezetése már létező felületekből 423
Felületek tagjainak elrejtése 424
Összefoglalás 426
Kérdések és válaszok 426
Gyakorlatok 427
Teszt 427
Feladatok 427
13. nap A program válaszoló képességének kialakítása képviselők, események és indexelők segítségével
Hogyan használjunk egy indexelőt? 430
A képviselők felfedezése 434
Események használata 439
Események létrehozása 440
Az eseményképviselők működése 440
Származtatás az EventArgs osztályból 440
Az Event osztály kódjának használata 442
Eseménykezelők létrehozása 443
Az események és eseménykezelők egymáshoz rendelése 444
A bemutatott elemek egyesítése 445
Több eseménykezelő egyetlen eseményhez 447
Az eseménykezelő eltávolítása 449
Összefoglalás 451
Kérdések és válaszok 451
Gyakorlatok 452
Teszt 452
Feladatok 453
14. nap Parancsaink végrehajtatása műveletekkel: túlterhelés
Ismétlés: függvények túlterhelése 456
Műveletek túlterhelése 456
Túlterhelt műveletek létrehozása 460
Az alapvető kéttényezős matematikai műveletek túlterhelése 461
Az alapvető egytényezős matematikai műveletek túlterhelése 464
Az összehasonlító és logikai műveletek túlterhelése 469
A logikai műveletek túlterhelése 473
A túlterhelhető műveletek összefoglalása 477
Összefoglalás 477
Kérdések és válaszok 478
Gyakorlatok 479
Teszt 479
Feladatok 479
Ismétlés
Felsorolások a kártyák számára 491
A Card típus 491
A Deck osztály 492
A játék 493
Az egész pakli áttekintése 493
Összefoglalás 494
Harmadik hét
15. nap A .NET alaposztályok eljárásai
Osztályok a .NET környezetben 498
A közös nyelvleírás (CLS) 498
A típusok szervezése névterekkel 498
Az ECMA szabványok használata 499
Tájékozódás a környezet osztályairól 499
Időzítők használata 500
Könyvtár- és rendszeradatok kezelése 502
Matematikai eljárások használata 505
Fájlkezelés 509
Fájlok másolása 509
A fájlok adatai 513
Egyszerű adatfájlok kezelése 515
Ismerkedés a folyamokkal 515
A fájlolvasás menete 516
Fájlok létrehozása és megnyitása 516
Szöveg fájlba írása 517
Szöveg olvasása fájlból 519
Bináris adatok fájlba írása 521
Bináris adatok olvasása fájlokból 523
Más fájltípusok használata 524
Összefoglalás 525
Kérdések és válaszok 525
Gyakorlatok 525
Teszt 526
Feladatok 526
16. nap Windows ablakok készítése
Ablakok 528
Windows ablakok készítése 528
Fordítási beállítások 528
Első Windows ablakos programunk elemzése 530
Az Application. Run tagfüggvény működése 531
Ablakok testreszabása 532
Ablakok címsorának testreszabása 533
Ablakok átméretezése 536
Az ablak színeinek és hátterének megváltoztatása 538
Az ablak szegélyének módosítása 541
Vezérlők elhelyezése az ablakon 543
Címkék és szövegmegjelenítés 544
Hogyan használjuk a vezérlőket? 547
Gombok használata 549
Szövegmezők használata 556
Egyéb vezérlők használata 560
Összefoglalás 560
Kérdések és válaszok 561
Gyakorlatok 561
Teszt 561
Feladatok 562
17. nap Windows alkalmazások készítése
Választógombok használata 564
Választógombok csoportba rendezése 564
Tárolók használata 568
Listamezők használata 572
Elemek hozzáadása a listához 573
Menük az ablakokon 577
Egyszerű menü készítése 577
Több menü készítése 580
Bejelölhető menüelemek 584
Helyi menü készítése 588
Előugró párbeszédablakok és más ablakok megjelenítése 590
A MessageBox osztály 591
A Microsoft; Windows beépített párbeszédablakainak használata 593
Saját párbeszédablak készítése 597
Összefoglalás 600
Kérdések és válaszok 601
Gyakorlatok 601
Teszt 601
Feladatok 602
4. ujjgyakorlat
Az amőba kódja 606
18. nap Adatbázis-kezelés az ADO.NET-tel
Alapfogalmak az adatbázis-kezelésben 618
Szóhasználati eligazítás 618
Az ADO.NET 619
Kapcsolat és műveletek az adatbázisokkal 620
Az adatbázis-kapcsolat kiépítése 621
Parancsok végrehajtása 622
Adatok kiolvasása a DataReader használatával 623
Adatbázisok bezárása 625
A tanultak áttekintése 625
Adatok beillesztése, frissítése és törlése 629
Más adatbázis-szerkezetek 632
Összefoglalás 632
Kérdések és válaszok 633
Gyakorlatok 633
Teszt 633
Feladatok 634
19. nap Távoli eljárások használata: webszolgáltatások
Webes alkalmazások készítése 636
A komponens fogalma 636
Webszolgáltatások 636
Egyszerű komponens készítése 637
Webszolgáltatás készítése 640
Köztes webkiszolgáló készítése 643
Webszolgáltatás meghívása 646
Összefoglalás 647
Kérdések és válaszok 648
Gyakorlatok 648
Teszt 648
Feladatok 648
5. ujjgyakorlat
A webszolgáltatási fájl 651
A köztes fájl 654
A szolgáltatás használata 656
20. nap Webes alkalmazások készítése
Hagyományos webes alkalmazások készítése 660
Webes űrlapok használata 662
Egyszerű ASP.NET alkalmazás készítése 662
ASP.NET vezérlők használata 665
Összefoglalás 674
Kérdések és válaszok 674
Gyakorlatok 675
Teszt 675
Feladatok 675
21. nap A visszatekintésről és a jellemzőkről
Elmélkedés a visszatekintésről 678
A jellemzőkről 683
Mik azok a jellemzők? 684
Jellemzők használata 684
Több jellemző használata 686
Paraméterrel rendelkező jellemzők 686
Saját jellemzők meghatározása 687
A jellemzőhöz társított adatok elérése 692
Összeáll a kép 693
Egyszer és többször használható jellemzők 696
Elmélkedés a C# jövőjéről 697
Általános adatszerkezetek 698
Adatbejárás 699
Részleges típusok 699
Névtelen tagfüggvények 700
Összefoglalás 701
Gratulálunk! 701
Kérdések és válaszok 701
Gyakorlatok 702
Teszt 702
Feladatok 702
Ismétlés 703
Alkalmazzuk tudásunkat! 703
Mutassuk meg tudásunkat! 703
Függelékek 705
Könyvajánló 728
Tárgymutató 729

Bradley L. Jones

Bradley L. Jones műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bradley L. Jones könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv