1.034.878

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-170-073-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52640. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
Az osztály mint társadalmi formáció7
Az iskolai osztály kiindulási helyzete7
Vezetési stílusok13
A laissez-faire osztály15
Az autokratikusan vezetett osztály16
A demokratikusan vezetett osztály18
A vezetési stílusok hatása21
Vezetési és oktatási stílus34
A vezetési stílus elmélete és gyakorlata36
Az osztályklíma háttere39
Kontaktus és szimpátia39
Ranglépcső és belső kapcsolatok40
A ranggörbe és a belső kapcsolatos egyensúlya41
A kényszerítő rendszerek kihatásai43
Családi klíma és osztályklíma50
Formális és informális osztályrend55
Az iskolai osztály struktúrája63
A kapcsolatok hálózata63
A szociális távolság rögzítése64
A szociometriai teszt65
A szociometriai táblázat66
Az osztály szociogramja69
Egy szociogramminta72
A szociogram felépítése73
A szociogram elemzése és értelmezése74
A struktúra és pozíció változásai79
Osztálystruktúra és vezetési stílus82
A rivalizálás84
A rivalizálás tere84
A versengés terének behatárolása87
A rivalizálás formái88
A rivalizálás tompítása és fokozása92
A rangsor96
A vezetés és a szerepek differenciálódása99
A tanuló-tanító viszony106
A tanuló felől nézve106
A tanító felől nézve118
Az osztály tömeggé válása122
Indulati állapotok következtében létrejött eltömegesedés123
A struktúra szétesése következtében létrejött eltömegesedés126
Az osztály létszáma129
Az osztályszellem137
A csoportszellemről általában137
Milyen jegyekből olvasható le az osztályszellem?139
Közösségi élet és egyszerű szokáserkölcs142
Osztálytípusok147
Az osztályszellem hordozói148
A tanítási eljárás mint szociológiai szituációk tényezője152
A kifejtő-előadó (kérdve kifejtő) tanítási eljárás152
A munkaiskolaszerű tanítási eljárás164
A munkamegosztás problémája164
Az egyedi munka szociálpszichológiája165
A munkaiskola individualizált formája (A Dalton-terv)170
A csoportoktatás mint tanítási mód174
A csoportmunka jelentősége176
A csoportmunka előfeltételei180
Kis csoportok felépítése186
A kis csoportok társas dinamikája188
A csoportalakítás195
A csoport összetétele195
Tartós csoportok vagy változó összetételű csoportok?197
A társas szerepjáték mint a csoportmunka előkészítése198
A modellcsoport202
Az oktatási megbeszélés204
A beszélgetés irányításának normái204
Az oktatási beszélgetés szociáltechnikája207
Különböző oktatási helyzetek előfordulási gyakorisága és kedveltsége211
A környezet hatása a tanulókra és az iskolára215
A társadalmi-gazdasági viszonyok hatása az iskolai teljesítményre215
A környezet gondozottsága és gondozatlansága218
Környezet és iskolaérettség223
A környezet szektorai228
A gazdasági szektor228
Számadatok a környezettanulmányokhoz239
Zárógondolatok
Szociológiai látás és gondolkodás243
Az osztály irányításának és alakításának tízparancsolata246

Carl Weiss

Carl Weiss műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Carl Weiss könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája

Néhány lapon jelölések láthatók.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba
konyv