1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A klasszikus stílus

Haydn, Mozart, Beethoven

Szerző
Fordító

Kiadó: Zeneműkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 639 oldal
Sorozatcím: Orfeusz könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 11 cm
ISBN: 963-330-181-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Charles Rosen könyve címében hirdeti célját, szemléletét, feldolgozásmódját. Nem történet, nem a százával ismert vagy méltán-méltatlanul elfeledett kismesterek, nem a mindenki szótárában egységes köznyelv felmérése, seregszemléje. Más, több ennél. A zene, a stílus összefoglalása. A köznyelvé is, de abban a kristályos, egyszersmind egyéni formájában, ahogyan a korszak három vitathatatlan zsenijének művében közössé, s egyben sajátossá vált.
A három komponista oeuvre-jén belül különös súlyt kap mindig az a műfaj, amelyet az adott mester legsajátabbjának érzünk: Haydnnél a vonósnégyes, szimfónia, zongoratrió, oratórium, egyházi zene, Mozartnál az opera, versenymű és vonósnégyes, Beethovennél a zongoraszonáta - beleillesztve természetesen a mű, a korszak, a nyelvezet egészébe.
A könyv sajátos szempontjainak fonalán haladva teljes képét adja a (bécsi) klasszikus zenének. Szemléletének, fogalmazásmódjának egyik fő forrása, jellemzője és értéke, hogy Charles Rosan kiváló zongoraművész,... Tovább

Fülszöveg

Charles Rosen könyve címében hirdeti célját, szemléletét, feldolgozásmódját. Nem történet, nem a százával ismert vagy méltán-méltatlanul elfeledett kismesterek, nem a mindenki szótárában egységes köznyelv felmérése, seregszemléje. Más, több ennél. A zene, a stílus összefoglalása. A köznyelvé is, de abban a kristályos, egyszersmind egyéni formájában, ahogyan a korszak három vitathatatlan zsenijének művében közössé, s egyben sajátossá vált.
A három komponista oeuvre-jén belül különös súlyt kap mindig az a műfaj, amelyet az adott mester legsajátabbjának érzünk: Haydnnél a vonósnégyes, szimfónia, zongoratrió, oratórium, egyházi zene, Mozartnál az opera, versenymű és vonósnégyes, Beethovennél a zongoraszonáta - beleillesztve természetesen a mű, a korszak, a nyelvezet egészébe.
A könyv sajátos szempontjainak fonalán haladva teljes képét adja a (bécsi) klasszikus zenének. Szemléletének, fogalmazásmódjának egyik fő forrása, jellemzője és értéke, hogy Charles Rosan kiváló zongoraművész, ugyanakkor művelt, nagy tudású egyetemes muzsikus: anyagát az abban benne élő, gyakorló zenész otthonosságával, elevenségével látja és láttatja. Vissza

Tartalom

Előszó7
Bibliográfiai megjegyzés10
Jegyzet a kottapéldákhoz13
BEVEZETÉS
Zenei nyelv a 18. század végén17
Formai elméletek35
A stílus forrásai55
A KLASSZIKUS STÍLUS
A zenei nyelv egysége77
Szerkezet és díszítés138
HAYDN 1770-TŐL MOZART HALÁLÁIG
A vonósnégyes155
A szimfónia197
OPERA A SERIA
MOZART
A versenymű261
A vonósötös364
A vígopera396
HAYDN, MOZART HALÁLA UTÁN
A népies stílus447
A zongoratrió474
Egyházi zene494
BEETHOVEN
EPILÓGUS
Név- és tárgymutató617

Charles Rosen

Charles Rosen műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Charles Rosen könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv