1.034.164

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikációelméleti szöveggyűjtemény II.

Film - Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi kar/Kézirat

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 191 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J2-906. A könyv 600 példányban jelent meg. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Kommunikációelméleti Szöveggyűjtemény 2. kötete a filmmédium néhány aktuális elméleti kérdésével foglalkozik. Az itt közölt cikkek, könyvrészletek alapvetően két kérdéscsoportot ölelnek fel. Az... Tovább

Előszó

A Kommunikációelméleti Szöveggyűjtemény 2. kötete a filmmédium néhány aktuális elméleti kérdésével foglalkozik. Az itt közölt cikkek, könyvrészletek alapvetően két kérdéscsoportot ölelnek fel. Az első részben (Film és valóság) a filmről mint kommunikációs médiumról van szó. Az első rész tanulmányai a filmmédiummal, mint filmjellel foglalkoznak. Ez azonban korántsem csak szemiotikai probléma. Válogatásunk két szűkebben vett filmszemiotikai cikket közöl, a többiek a szemiotikus tárgyalásnál tágabb, általánosabb, filozófiai, esztétikai, filmelméleti kérdéseket vetnek fel. A filmelmélet jelenlegi kiforratlansága, számos nyitott kérdése a cikkek és tanulmányok óriási választékát kínálta. Ezért bizonyos értelemben le kellett szűkítenünk a válogatás szempontjait. Minél frissebb, újabb keletű tanulmányok közlése - ez volt az egyik szempont. A másik, és ennél fontosabb: a különböző szerzőktől származó tanulmányok között valamilyen belső kapcsolatot igyekeztünk elérni. A szűk terjedelmi lehetőségek is az összefogottabb, egyazon kérdéskör körül mozgó tanulmányok összeválogatását igényelték. Az első pillantásra is szembetűnő ez, hisz a tanulmányok - legyenek bár a legkülönbözőbb nemzetiségű szerzők által írottak - számos ponton hivatkoznak egymásra, vitatják vagy továbbfejlesztik egymás gondolatait. Túl ezen az egyezésen: a tanulmányok elsősorban a modern filmelmélet két legjelentősebb teoretikusának, André Bazinnek és Siegfried Kracauernek a munkáira hivatkoznak. S ha vitatkoznak is velük, akkor is rájuk alapozva, őket továbbgondolva kívánnak továbblépni.
A Szöveggyűjtemény szűk keretei nem tették lehetővé, hogy Kracauertől és Bazintől is közöljünk anyagot. Ezért most hivatkozunk a tőlük magyar nyelven hozzáférhető művekre. Kracauer A film elmélete és a Caligaritól Hitlerig c. munkáira, Bazin Válogatott filmesztétikai tanulmányok c. kötetére. Mindkét mű a Filmtudományi Intézet kiadásában jelent meg. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Film és valóság7
Walter Dadek: A film9
Nyegyelcso Milev: A hangosfilm fejlődéséről17
Peter Wuss: A filmspecifikum tisztázásához34
Peter Wollen: A filmművészet jelrendszere51
Christian Metz: A filmművészet strukturalista megközelítése. Kodifikációs szintek71
Film és társadalom77
George A. Huaco: A filmművészet szociológiája79
Dieter Prokop: A film szociológiája115
M. Afaszizsev: A mozilátogatás motívumai és a filmművészet társadalmi-pszichológiai funkciója131
Marschall McLuhan: A mozi142
Függelék (Filmelemzés)153
Annie Goldmann: Metodológiai problémák155
Christian Metz: Az örvényszerű szerkesztés Fellini: Nyolc és fél című filmjében169
John Ward: A háborúnak vége175
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv