A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Christopher Jencks' Inequality is a landmark in social and educational thought in America-for it presents the evidence to overturn the most cherished assumptions of liberal reform in our society. Jencks and his associates challenge much of contemporary social policy with these startiing conclusions: • educational reform cannot bring about economic or social equality; • genes and IQ scores have relatively little effect on economic success; and • school quality has little effect on achievement or on economic success. Most Americans have assumed that equalizing opportunity, especially educational opportunity, would produce more social mobility and more aduit equality. In arguing that this view is fundamentally wrong, Jencks and his colleagues at the Center for Educational Policy Research at Harvard University draw upon a wide rangé of major surveys conducted since 1960: Census Bureau studies of social mobility and income distribution; Project Talent's surveys of American high schools;...
Tovább
Fülszöveg
Christopher Jencks' Inequality is a landmark in social and educational thought in America-for it presents the evidence to overturn the most cherished assumptions of liberal reform in our society. Jencks and his associates challenge much of contemporary social policy with these startiing conclusions: • educational reform cannot bring about economic or social equality; • genes and IQ scores have relatively little effect on economic success; and • school quality has little effect on achievement or on economic success. Most Americans have assumed that equalizing opportunity, especially educational opportunity, would produce more social mobility and more aduit equality. In arguing that this view is fundamentally wrong, Jencks and his colleagues at the Center for Educational Policy Research at Harvard University draw upon a wide rangé of major surveys conducted since 1960: Census Bureau studies of social mobility and income distribution; Project Talent's surveys of American high schools; the Equality of Educational Opportunity Survey; and many others. They examine the effect of family background, years of schooling, and IQ scores on aduit success. They alsó look at somé ofthe speciíicquestions now troubling parents, teachers, and educational policy makers: the effect of expenditure differences in American schools, the effect of
Vissza
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.