| Bevezetés | 10 |
| Festészet | 10 |
| Építészet | 15 |
| Szobrászat | 17 |
| A barokk művészet alkonya | 18 |
| A barokk művészet Franciaországban | 21 |
| Centralizmus, abszolutizmus | 22 |
| Központ és periféria | 22 |
| Művész és közönsége | 22 |
| A "szabadságtól" az Akadémiáig | 26 |
| A művész helyzete | 28 |
| A művész műveltsége | 30 |
| Városépítészet | 32 |
| Párizs átalalkulása | 32 |
| André Le Notre és a kertművészet | 35 |
| Sébastien Vauban és a városvédelem építészete | 38 |
| Építészet | 39 |
| Az építészet elmélete | 39 |
| Típusok és irányzatok | 40 |
| Idegen elemek és sajátos vonások | 40 |
| Az egyházi építészet | 42 |
| A világi építészet | 48 |
| Vaux-le vicomte-tól Versailles-ig | 50 |
| Palota király nélkül - a Louvre | 56 |
| Szobrászat | 60 |
| Az itáliai minta | 60 |
| A francia iskola kialakulása: Girardon és Coysevox | 64 |
| Festészet | 68 |
| A festői hagyomány és újszerűség között | 68 |
| A manierizmustól az Akadémiáig | 70 |
| A hagyománytól az újításig: Simon Vouet | 72 |
| Champaigne, avagy a ridegség mint norma | 74 |
| A Le Nain fivérek hallgatag valósága | 75 |
| Georges de la Tour - formai kísérletek | 77 |
| Poussin, avagy a klasszicizmus győzelme | 79 |
| Lorrain levegője | 85 |
| A nagyok epigonjai | 86 |
| Charles Lebrun: a festészet egységesítése | 88 |
| A barokk művészet Flandriában | 91 |
| Művészet válságos időkben | 92 |
| A nagy művészeti központok | 92 |
| Mecénások és művészek | 94 |
| Építészet | 97 |
| A gótikától a római barokkig | 97 |
| A világi építészet | 99 |
| Szobrászat | 100 |
| Festészet | 102 |
| A témák teljes választéka | 103 |
| Idegen elmek és sajátos vonások | 105 |
| Rubens, a barokk mintapéldája | 108 |
| Van Dyck nemes eleganciája | 117 |
| Jordaens, avagy a mítosz vulgarizálása | 127 |
| A valóság mint ürügy | 132 |
| A valsóág mint dokumentum | 138 |
| Hollandia, Anglia és Közép-Európa barokkja | 145 |
| A barokk különleges esete | 146 |
| Kronológia | 146 |
| Hollandia | 148 |
| Művészeti központok | 148 |
| A művészet legfőbb fogyasztója: a polgárság | 148 |
| Építészet | 154 |
| Szobrászat | 157 |
| A festészet mint leíró művészet | 158 |
| Frans Hals | 161 |
| Rembrandt, avagy a géniusz magánya | 168 |
| Vermeer van Delft | 178 |
| A mindennapi élet festői | 184 |
| Jan Steen és Van Ostande | 186 |
| A táj mint önálló téma | 187 |
| A hétköznapi dolgok diadala: a csendélet | 191 |
| A barokk Angliában | 192 |
| A palladianizmus és az eklekticizmus közötti építészet | 192 |
| Christopher Wren és a londoni tűzvész | 193 |
| A 18. század küszöbén | 194 |
| Festészet, portréláz | 196 |
| A barokk művészet Közép-Európában | 198 |
| Kiindulási pontok, hagyomány, diaszpóra | 198 |
| F. von Erlach, a klasszikus barokk építészet képviselője | 198 |
| Bibliográfia | 201 |