| Bevezetés | 5 |
| A származástan (genealógia) | 7 |
| Történeti visszatekintés | 7 |
| A magyar genealógia múltja | 8 |
| Alapfogalmak | 10 |
| A családfa | 13 |
| A családfa rajzos ábrázolása | 14 |
| A családfa felvétele | 18 |
| Goethe származása | 24 |
| A családfa | 25 |
| "Költészet és valóság" | 28 |
| Németh László családfája | 30 |
| A betegségek | 30 |
| A családi adottságok | 35 |
| Az ősök | 35 |
| Biológiai halhatatlanságunk biztosítékai: gyermekeink | 36 |
| Az apaság | 38 |
| A származás | 39 |
| A családfa-értékelés történeti haszna | 43 |
| Odüsszeusz beszámolója | 43 |
| Jézus Krisztus nemzetségtáblája | 44 |
| Szent István király családfája | 48 |
| Mátyás király | 53 |
| A családfa | 53 |
| Mátyás és a nők | 56 |
| A rokonság | 58 |
| A Habsburg-dinasztia | 59 |
| A Habsburgok rövid története | 59 |
| Te csak házasodj, Ausztria! | 68 |
| A házasodási politika árnyoldalai | 70 |
| A családfa-értékelés tudományos haszna | 73 |
| A domináns öröklődés | 73 |
| A rövidujjúság | 74 |
| Az elefántember | 75 |
| A sokujjúság és romló látászavar kombinációja | 79 |
| A recesszív (lappangó) öröklődés | 81 |
| Nyitott hasfal és szájpadhasadék társulása | 83 |
| A süketség genetikai eredete | 84 |
| Az albínók | 86 |
| Az X-kromoszómához (vagy az ún. fiú nemhez) kötött öröklődés | 87 |
| A királyi betegség: a vérzékenység | 87 |
| A fiúkban előforduló bőrpikkelyesedés | 90 |
| A fiúk értelmi fogyatékossága | 91 |
| A kromoszóma-hibák | 92 |
| A kromoszóma-részek áthelyeződése | 93 |
| Az élveszületés lehetetlensége | 95 |
| A sok-génes öröklődés | 96 |
| A sok-génes rendszerek | 96 |
| J. S. Bach családfája | 99 |
| A zenei tehetség öröklődése | 104 |
| Az "ős-örökség" törvény | 106 |
| A "visszatérés az átlaghoz" szabály | 107 |
| A kivételes adottságok eredete | 110 |
| A művészi tehetség | 111 |
| Leonardo da Vinci | 111 |
| A családfa érdekességei | 111 |
| A leonardói tehetségmodell | 113 |
| Shakespeare | 115 |
| A családfa | 115 |
| A shakespeare-i tehetségmodell | 116 |
| A művészi tehetség ún. céh-modellje | 118 |
| Idősb Pieter Brueghel | 120 |
| A Lelkes család | 123 |
| Az Erkelek | 125 |
| A Ferenczy család | 128 |
| A családfa | 128 |
| A Ferenczy modell | 130 |
| Picasso | 131 |
| A családfa | 131 |
| A picassói tehetségmodell | 134 |
| Kondor Béla | 138 |
| A családfa | 138 |
| Az önpusztító tehetségmodell | 141 |
| A természettudósi tehetség | 143 |
| Szent-Györgyi Albert | 147 |
| A családfa | 147 |
| A természettudósi tehetség kritériumai | 150 |
| Palkovits Miklós | 153 |
| A családfa | 154 |
| "Sok kicsi sokra megy" | 158 |
| Kondorosi Ádám | 159 |
| A családfa | 161 |
| Johan Béla | 165 |
| A búvópatak-jelenség | 167 |
| A sporttehetség | 168 |
| Az atlétika: Németh Imre és Németh Miklós | 170 |
| Németh Imre | 170 |
| Németh Miklós | 172 |
| Az "atlétatehetség" öröklődése | 173 |
| A kardvívás: A Gerevich és a Kovács család | 175 |
| Gerevich Aladár | 176 |
| Kovács Pál | 178 |
| A magyarokban magasabb volt a "jó" kardvívó-gének aránya? | 180 |
| Az ökölvívás: Papp László | 181 |
| A családfa | 182 |
| Az ökölvívás és a szociális helyzet összefüggése | 183 |
| A származás | 187 |
| Az eltérő rasszikus eredet | 187 |
| Puskin családfája | 189 |
| Az eltérő etnikai háttér | 195 |
| Petőfi Sándor családfája | 196 |
| A vérrokonság | 198 |
| Toulouse-Lautrec családfája | 199 |
| Féltestvérek szerelme | 200 |
| A XVIII. fáraó-dinasztia vérfertőzése | 201 |