| 1900-1930 | 7 |
| A hétköznapok felfedezése | 8 |
| 1895 - az első nyilvános filmbemutató Európában | 9 |
| Oscar Messter | 11 |
| A hétköznapok újrafelfedezése | 12 |
| Julius Neubronner - az első filmamatőrök egyike | 15 |
| A dokumentumfilm és a szintetikus film | 18 |
| Julius Neubronner | 20 |
| Carl Neubronner kommentálja apja filmjeit | 21 |
| Fritz Boden | 23 |
| Leopold zur Lippe herceg magánfilmjei | 23 |
| A keskenyfilmtől a normál filmig: egy lépés hátra | 25 |
| Hans Jürgen Thieme | 27 |
| Hans Jürgen Thieme kommentálja apja filmjeit | 28 |
| Hans-Johen Beck kommentálja apja filmjeit | 30 |
| A rugómű jelentősége | 31 |
| Werner Sell | 34 |
| vissza a kesekynfilmhez | 36 |
| Richard Einhorn | 37 |
| A 20-as évek közepe | 37 |
| Otto Stark | |
| A filmamatőrök szövetsége | 41 |
| Anneliese Brauns | 43 |
| A keskenyfilm győzelmet arat | 43 |
| Piaci áttekintés keskenyfilm-amatőrök számára 1929-ben | 44 |
| tudnak-e munkások filmezni? | 45 |
| A proletár filmamatőr - az ökölbe szorított kezű műkedvelő | 45 |
| Hódítsátok meg a filmet! | 46 |
| "A járdán csak akkor szabad megállni, ha ez a járókelőket nem zavarja!" | 48 |
| A cenzura | 49 |
| "1929. május 1." | 50 |
| Álmok a gyengédségről és a szeretetről | 51 |
| Agit-prop | 51 |
| Hétköznapi események filmrevétele | 52 |
| A tömegkommunikációs eszközök kollektív tulajdonba- és használatba vétele | 53 |
| A művészet mint fegyver | 54 |
| A családi élet a munkás filmmozgalomban | 54 |
| Horogkereszt és karlendítés | 55 |
| ... és ma? | 56 |
| Adolf von Hinüber: Nagy kocsim és kis villám | |
| Film életrajz 1922-1938 | 56 |
| Adolf von Hinüber életrajzából | 57 |
| Cristoph Freiherr von Hammerstein mesél Adiról | 58 |
| Gudula Steen-von Alten kommentálja nagybátyja filmjeit | 59 |
| 1931-1960 | 63 |
| Bevezetés | 64 |
| A profi film és a laikus film | 64 |
| Konrad Wüstner: A Wüstner-család | 66 |
| Günther Plagmann: Film-életrajzom | 66 |
| Konrad Wüstner: A család | 68 |
| Moritz Schifferdecker: Odalépünk a kamerához | 69 |
| Moritz Schifferdecker: Szent Isten, ki az? | 69 |
| Hugo Loch: Óvoda és iskola | 70 |
| A hangosfilm | 71 |
| Karlheinz Wendtland: Életem - egy film | 71 |
| Ernst Schubert: A város | 72 |
| George Benecke: A hamburgi sikátornegyed | 73 |
| Az unica | 73 |
| Martin Hörig: Tudod még? | 75 |
| Aktuálissá válik a cenzura-kérdés | 76 |
| A bunzlaui galambpiac a változó időben | 77 |
| Állomások egy német zsidó életében | 78 |
| JHohannes Georg Klamroth: A munka | 80 |
| Walter Meyer: Képek a hamburgi autótemetőből | 81 |
| Otto Häublein: Alkotó kezek | 82 |
| Herbert Bode: Boldogság egy malom körül | 82 |
| Edgar Suhling: A nemzet iskolája | 83 |
| Amatőrök, akik profikká válnak | 84 |
| Willi Beutler: Munka a hamburgi kikötőben | 86 |
| A német házi mozi 1936-ban | 87 |
| Reiner Büling: Esküvőm Berlinben | 88 |
| A családi film és a fasizmus | 88 |
| Otto Stark: A klikk | 89 |
| Bruno Henning: Utazás az ismeretlenbe | 89 |
| Viselkedés a kamera előtt | 90 |
| Köszönés a kamerába | 90 |
| Német köszöntés | |
| Heil Hitler, édesapám | 91 |
| Háború | 91 |
| Az urak Franciaországban | 92 |
| Günther Plagmann | 92 |
| Herbert Leifer: Hogyan vágjuk össze saját háborúnkat | 93 |
| Ernst Strüber: Háborős naplóm | 93 |
| Reinhard Wiener: Néha remegni kezdenek a képek | 94 |
| A szinesfilm | |
| Josef Eckstaller: Óvodában | 97 |
| Hans Brunswig: A háború hazatér | 98 |
| Hans Brünswig meséli | 98 |
| Az utolsó tekercsig | 99 |
| Kamera a kabát alatt | |
| Peter Fischer filmnaplója | 100 |
| A háború után | |
| Johannes Neuman: visszatérés a koncentrációs táborból | 104 |
| Margarete Wüstner: Hosszú idő után újra fiolm | 105 |
| Hans-Joachim Lippert: Berlin felépül | 106 |
| Az amatőrfilm a Német Demokratikus Köztársaságban | 106 |
| Rupprecht Kreutzberger: Alapkőletétel | 108 |
| A Német Fiolmamatőrök Szövetsége (BDFA) | 109 |
| Erotika a gumifa alatt | |
| Hans Siegert | 110 |
| Siegert úr, hogyan csinálta Ön mindezt? | 114 |
| Az amatőrfilm a Német Szövetségi Köztársaságban | |
| A keskenyfilm-ipar márkatörténete ellen | |