| Bevezetés | 11 |
| Bevezetés az átdolgozott kiadáshoz | 13 |
| Két különböző elme szövetkezik | |
| Miért fejletlen a kutyaetológia? | |
| A farkas | 17 |
| A kutyafélék evolúciója | 17 |
| A farkas | 20 |
| Kötődés | 22 |
| Agresszió | 25 |
| A szociális viselkedés egyéb formái | 28 |
| Szelídített farkasok | 32 |
| Az ember | 34 |
| Az emberi csoport | 34 |
| A kommunikációs kénysezr | 35 |
| A konstrukciós képesség | 36 |
| A szövetség | 37 |
| Kölcsönös előnyök | 38 |
| Mi olvasható ki a génekből? | 41 |
| A kutya mesterséges állat, és nagoyn különbözik a farkastól | 45 |
| Az ember és a kutya viselkedési hasonlóságai | 57 |
| A kötődés | 57 |
| A kutyák az emberhez is kötődnek | 57 |
| Szocializáció, fajtársfelismerés, kötődés | 60 |
| A kötődés mérése | 63 |
| Falka helyett embercsoport | 66 |
| A kutyák érzelmei | 67 |
| Az állatok ritkán jelzik érzelmeiket | 70 |
| A kutyák sokféle érzelmet képesek kimutatni | 73 |
| Az alapérzelmek | 76 |
| Hűség, érzelmi azonosulás, gyász | 79 |
| Büszkeség, undor, erkölcs | 85 |
| Szabálykövetés | 87 |
| Személyes rítusok, sztereotípiák | 87 |
| Jeromos rítusai | 89 |
| Az ember szabálykövető lény | 93 |
| kA kutyák is tisztelik a rangsort, és könnyen elfogadják a szabályokat | 96 |
| Együttműködés | 105 |
| Az emberi együttműködés | 106 |
| Az állatok együttműködése | 107 |
| A kutyák jól együttműködnek az emberrel | 108 |
| Kutya vezet világtalant | 114 |
| A dominanciaváltás képessége | 120 |
| Információcsere | 122 |
| Figyelj! Ott van! | 124 |
| Képesek-e a kutyák következtetni az ember elmeállapotára? | 129 |
| Bukfenc és Jeromos naplója | 135 |
| A kutyák sok mindent megértenek | 137 |
| A kutya is jó etológus | 137 |
| A kutyák következtetnek | 149 |
| A kutyák utánoznak, de nincsen kezük | 157 |
| A kutyák utánoznak, de ritkán vesszük észre | 157 |
| Utánzás kísérleti körülmények között | 161 |
| A kutya "majd megszólal" | 166 |
| A csimpánzokat nem sikerült emberi nyelvre tanítani | 168 |
| A kutyák jeleskednek a "szociális megértés"-ben | 173 |
| Az állati elme tudományos vizsgálata | 189 |
| Megfigyelés, elmélet, bizonyítás | 189 |
| Olvasó kutyák | 189 |
| A tudományos kérdésekről | 193 |
| Az okos Hans és Alex, a szót értő papagáj | 195 |
| Értelmesek-e az állatok? | 199 |
| Morgan kánonja | 200 |
| Lehet, hogy az állatok csak bonyolult gépek? | 201 |
| Az állati tudat elmélete | 203 |
| Alex beszél | 204 |
| Az elme etológiája | 207 |
| Térkép az elmében | 208 |
| Az elme neuronokból építi modelljei | 210 |
| Öröklött viselkedési utasítások | 213 |
| A környezet működő modelljei az agyban | 214 |
| A modellező agy és az elme | 216 |
| Az ember elméje | 218 |
| A nyelv segítségével lehet igazán jó modelleket készíteni | 221 |
| Megnevezem, tehát van | 224 |
| Az emberi gondolkodás különleges jegyei | 225 |
| Mit tudnak a rokonok? | 228 |
| Van ott valaki? | 228 |
| Az elme teóriája mások szándékairól | 230 |
| Ha intelligens vagy, "lenni igyekszel" | 233 |
| Problémamegoldó állatok | 236 |
| A legtöbb baj a társakkal van | 242 |
| Gondolkodik-e egy csimpánz mások elméjéről? | 244 |
| Hazudós állatok | 246 |
| A gyermek elméje | 248 |
| Az embergyerek nem kicsi, nyivákoló állat | 249 |
| A kultúra elsajátítása a gyermeki kötődésből származtatható | 250 |
| A gyermek játékai és elmeteóriája | 253 |
| Képesek-e az állaotk is utánozni? | 256 |
| Egyre bonyolultabb reprezentációk az elmében | 257 |
| A kutyaelme működése | 258 |
| Az ember és a kutya intelligenciájának hasonló alkotóelemei | 259 |
| Otthonunkban egy jól nevelt, emberszerető csimpánz? | 266 |
| Ember és kutya | 269 |
| Hogyan tartsunk kutyát? | 269 |
| Kutyaszocializáció | 273 |
| Génmanipulált kutya | 275 |
| Csináljunk "beszélő" kutyát! | 279 |
| A kutyák és az emberi erkölcs | 280 |
| Kutyával az emberért | 282 |
| Felhasznált irodalom | 283 |