| Előszó | 5 |
| A háború laboratóriuma | 9 |
| Az évszázad párbeszéde | 9 |
| Az elefánt és a szúnyogok | 10 |
| Ki kit kerít be? | 11 |
| A "Repülő sas" hadművelet | 12 |
| A fegyveres béke háborút készít elő | 16 |
| A modern Delphi | 18 |
| A minőségi ugrás | 21 |
| A rétegzett hadsereg | 22 |
| Mozgás a dimenziókban | 24 |
| A gyorsaság | 24 |
| Az idő | 28 |
| A tér | 30 |
| A harmadik dimenzió és a szárazföldi csapatok mozgása | 35 |
| A sík és a tér viszonya | 36 |
| Két tűzfajta, egy mozgás | 38 |
| Miért nem váltak be a légideszantok? | 41 |
| A balsikerek tanulságai | 46 |
| A szárazföldi csapatok alkonya vagy a légideszantcsapatok válsága? | 50 |
| "A lovas járőr" tegnap és ma | 51 |
| Harc az időért | 53 |
| Egyenlet csak egy ismeretlennel | 55 |
| A közlekedés és a manőver | 57 |
| Nem állandó, hanem időben és térben megfelelő készenlét | 59 |
| A konkurrenciaharc | 61 |
| A földi csapatok "légi betegsége" | 62 |
| Idejét múlta-e már az "ejtőernyős harcászat"? | 64 |
| A deszantcsapatok monopóliumának megszűnése | 67 |
| A hadászati légi mobilitás fejlődése | 69 |
| A "karddal" és "pajzzsal" való elsáncolás - 1962 | 72 |
| A légi hidak koncepciója nyugaton | 74 |
| Huszonegy repülés után | 77 |
| A hadászati körforgás | 80 |
| MAC - az USA hadászati gerelyének hegye | 80 |
| A MAC nem az egyedüli | 87 |
| A MAC kiterjeszti hálózatát | 86 |
| A holnap légi hídja | 88 |
| A légi hidak létesítésének problémája | 90 |
| Vezetés a levegőből | 95 |
| Az amerikai program | 96 |
| A jövő az óriásoké | 97 |
| "Légi párbaj" a milliárdokért | 98 |
| A szovjet program | 102 |
| Amiről a történelem beszél | 102 |
| A repülő katedrális | 103 |
| Antonov, a tervező | 109 |
| Így tervez Iljusin és Tupolev | 113 |
| A légi szállítás jövője | 115 |
| A hadműveleti-harcászati légi mobilitás koncepciója | 121 |
| A "Forikest" terv | 122 |
| A légierő integrálása a szárazföldi haderőbe | 125 |
| A csapatrepülőerő | 128 |
| Az amerikai légi mozgékonyságú hadosztály | 133 |
| Az új típusú hadosztály előnyei és hátrányai | 137 |
| Költség és hatékonyság | 139 |
| A helikopter és minősítése | 143 |
| A helikopter harceszköz? | 144 |
| A helikopternek mint harceszköznek gyermekbetegségei | 148 |
| A helikopterek fegyverrendszerei | 150 |
| Az egyes rendszerekről | 152 |
| A helikopterek minőségi átalakulása | 154 |
| A helikopterek katonai használhatósága | 160 |
| Dél-Vietnam - a csapatrepülőerő gyakorlótere | 173 |
| A "Kétfejű sas" hadművelet | 176 |
| Tapasztalatok és következtetések | 178 |
| A helikopterek és a jövő | 182 |
| A Fort Rucker - az USA-csapatrepülők fejlesztésének központja | 181 |
| Tuhacsevszkij negyven év múlva is időszerű | 189 |
| A függőleges felszállás katonai jelentősége | 194 |
| Mi a függőleges és rövid felszállás? | 195 |
| A földi csapatok támogatása | 197 |
| A függőleges felszállású és rövid kifutópályás szállító repülőgépek | 199 |
| Egy technikai dilemma | 201 |
| A meglepetés a Szovjetunióból jön | 204 |
| A föld feletti mozgás új lehetőségei | 206 |
| Röviden a légpárnás járműről | 209 |
| Mire képesek a légpárnás járművek? | 212 |
| A légpárnás járművek távlata a hadseregben | 214 |
| Mire int a történelem? | 221 |