A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pedagógiai antológia I-V.

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.487 oldal
Sorozatcím: Gondolatok a nevelésről
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-7171-78-9
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

John Locke 1963-ban "Gondolatok a nevelésről" címet adta munkájának. Majd' 300 év elteltével a mi szándékunk is hasonló: pedagógiai nézeteket, elképzeléseket, véleményeket, ötleteket adunk közre, azzal a céllal, hogy az olvasó egy kicsit eltöprengjen mindazon, amit a magyar nevelés történetének gazdag tárházából kiemeltük. Meditálásra alkalmas és cselekvésre ösztönző gondolatokat talál e könyvben az olvasó.
Jelen kötetünk tehát a gyökerekhez nyúlik vissza, és Széchenyi István munkásságától kezdve adja közre a tanulmányokat, amelyek kiválogatása a bőség zavara miatt nem is volt egyszerű...
Érdemes elidőzni ezeknél az írásoknál, hiszen valamennyi kiállta az idők próbáját. Széchenyi gondolatai, Imre Sándor előadásai a családi nevelésről, nagy magyar íróink nézetei napjainkban is gondolatébresztők lehetnek, hogy csak néhányat emeljünk ki a szerzők közül.
Tervezünk még további két kötetet is, amelyek a legfrissebb szakirodalomból válogatva a pedagógiai gyakorlat mindennapjaihoz adnak... Tovább

Fülszöveg

John Locke 1963-ban "Gondolatok a nevelésről" címet adta munkájának. Majd' 300 év elteltével a mi szándékunk is hasonló: pedagógiai nézeteket, elképzeléseket, véleményeket, ötleteket adunk közre, azzal a céllal, hogy az olvasó egy kicsit eltöprengjen mindazon, amit a magyar nevelés történetének gazdag tárházából kiemeltük. Meditálásra alkalmas és cselekvésre ösztönző gondolatokat talál e könyvben az olvasó.
Jelen kötetünk tehát a gyökerekhez nyúlik vissza, és Széchenyi István munkásságától kezdve adja közre a tanulmányokat, amelyek kiválogatása a bőség zavara miatt nem is volt egyszerű...
Érdemes elidőzni ezeknél az írásoknál, hiszen valamennyi kiállta az idők próbáját. Széchenyi gondolatai, Imre Sándor előadásai a családi nevelésről, nagy magyar íróink nézetei napjainkban is gondolatébresztők lehetnek, hogy csak néhányat emeljünk ki a szerzők közül.
Tervezünk még további két kötetet is, amelyek a legfrissebb szakirodalomból válogatva a pedagógiai gyakorlat mindennapjaihoz adnak segítséget, a korszerű tanítástanhoz és a sikeresebb nevelőmunkához egyaránt.
Ajánlom ezt az összeállítást - és a jövőben a továbbiakat is - pedagógusoknak, tanárjelölteknek, szülőknek egyaránt. Remélem, hogy az antológiát haszonnal forgatják majd a már pályán levő kollegák, a tanárjelöltek pedig segítséget kapnak elméleti és gyakorlati felkészülésükhöz.
Szeged, 1992. októberében
A Szerkesztő Vissza

Tartalom

I. kötet
Előszó4
Simon Gyula: Előszó Hegedűs András: Magyar írók pedagógiai nézetei című könyvéhez5
"... saját pedagógiáját alaposan átgondolta" - Arany János nézetei a nevelésről - oktatásról10
"Nevelni annyit tesz, mint emberré tenni" - Juhász Gyula pedagógia szemlélete17
"A gyermek minden" - Móra Ferenc pedagógiai nézetei33
A "született pedagógus" - A pedagógia helye Németh László életművében55
"... minden javítást, a nevelést is, önmagunkon kell elkezdenünk" Imre Sándor: Széchenyi és a magyar nevelés jövője74
Imre Sándor: Pálya kezdetén90
Bevezetés a szülői gondolkodásba - Részletek Imre Sándor: A családi nevelés főkérdései c. írásából97
Vámosi Nagy István: A kissvábhegyi Waldorf-iskola 1926-33112
Maria Montessori: Az ember nevelése (részletek)122
Maria Montessori módszertani kézikönyve (részletek)127
Burchard Erzsébet: Visszaemlékezéseim Montessori-módszerű magánóvodámra és magán "népiskolámra"133
Simon Gyula: A szegedi Cselekvés Iskolája159
Karácsony Sándor: Ocsúdó magyarság (részletek)173
"Igaztól, jótól, széptől sose féltem..." - Mészáros István: Sík Sándor a pedagógus209
Faragó László - Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései (részletek)236
A "személyiség pedagogikája" - Pukánszky Béla: Schneller István249
Mészáros István: Magyarságtudat és magyar iskolatörténet266
II. kötet
Comenius: Elöljáró beszéd5
Nagy László: Az érdeklődés fejlődéstana7
Fináczy Ernő: Didaktika21
Az oktatás fogalma és feladata21
Az oktatás anyagának elrendezése és összekapcsolása28
Az oktatás módszere34
Az oktatás lélektani alapjai34
Formális fokozatok38
A tanár egyénisége az oktatásban44
Csapó Benő: Kognitív pedagógia47
A kognitív pedagógia előzményei47
A tudás változása60
A kognitív fejlődés és a tanagyag86
Nagy László: A nyolcosztályú egységes népiskola tanterve94
Báthory Zoltán: Tantervi műfajok102
Szebenyi Péter: Központi és helyi tanterv117
Horváth Attila: Érték és alaptanterv134
Orosz Sándor: A tanítási módszerekről145
Gyakorlati pedagógia149
Nemes Irma: Történelem149
Szögi Endre: A polgári iskolai énektanítás vizsgálata187
Vidákovich Tibor: Diagnosztikus pedagógiai értékelés197
A diagnosztikus értékelés fogalma, funkciói218
A diagnosztikus értékelés eszközei237
A diagnosztikus értékelés folyamata, elemzési módszerei és hatásmechanizmusai258
Bognár Cecil: Az osztályozásról267
Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés278
Néhány diagnosztikus értékelési eszköz:278
Puskás Albertné: A diagnosztikus vizsgarendszer tapasztalatai. Matematika 8. osztály297
Zátonyi Sándor: A 8. osztályos tanulók fizikai tantárgyi tudásának diagnosztikus értékelése297
Nagy Sándor: A 8. osztályosok testi fejlettségének és fizikai teljesítőképeségének diagnosztikus vizsgálata306
III. kötet
Cziráky Márton: Nevelhet-e az iskola?5
Imre Sándor: Neveléstan. Bevezetés az iskolai nevelés munkájába7
Várkonyi Hildebrand: Nevelés és gyakorlati lélektan. Nevelőhatás. Példaadás és utánzás37
Marczell Mihály: Neveléstan. A szociális nevelés49
Bognár Cecil: Lélektan és nevelés. A jellem, az egyéniség. A nevelőhatások lélektana58
Somos Lajos: Szellemi önállóságra és alkotó munkára nevelés89
Zenei nevelés. Interjú Kodály Zoltánnal99
Mészáros István: Múltba gyökerezett jövő - iskoláink 2000-ben?110
Nagy József: Személyiség és pedagógia129
Bábosik István: A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában181
Varga István: A korszerű család és szülői szerepekre történő felkészítés194
Benda József: Lépések egy humanisztikus iskola felé206
Thomas Gordon: Credo - hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról224
Farkas Olga: Egy jobb és tartósabb eredmény ígérete225
Illyés Sándor: Rendszerváltás és gyógypedagógia228
Kozéki Béla: "Gyermeket nevelni jó és öröm". Az érzelmi azonosulás a nevelésben236
Ágoston György: Tézisek az iskolai tehetségnevelésről243
Erős Istvánné: A zenei alapképességek vizsgálata252
Kárpáti Andrea: A vizuális kommunikáció mint tantárgy257
Szent-Györgyi Albert: Az iskolai ifjúság testnevelése278
Hunyady Györgyné: Pedagógia és szépirodalom285
Csukás István: Szegények királya lettél289
Lőrincze Lajos: Na majd az iskolába!291
Trogmayer Ottó: Ott ejtették meg a szerét az ország egész dolgának294
Pataki Ferenc: "Nyitott jövő" - nyitott kérdések a nevelésügyben298
Móra Ferenc: Hiszek az emberben308
IV. kötet
Pedagógusmesterség5
Rókusfalvy Pál: A személyiségfejlesztés interdiszciplináris alapjai7
Falus Iván: Az eredményes pedagógus21
Nagy József: Személyiségfejlődés és nevelés36
Buda Béla: A pedagógus mint személyiségfejlesztő51
Fáyné Dombi Alice: Tanári minta - mintatár70
Bábosik István: A tanár-diák kapcsolat formálásának lehetőségei81
Fáyné Dombi Alice: A pedagógiai kompetencia fejlesztésének egy lehetséges útja89
Pedagógiai hatás - történeti megközelítésben101
Oláh János: A római nevelés és oktatás103
Pukánszky Béla: Segítő attitűd a pedagógia történetében118
Pukánszky Béla: A magyar közoktatás rendszerének vázlata az első Raito Educationistól napjainkig130
Nevelési rendszerek, iskolarendszerek, alternativitás151
Gáspár László: A "nevelési rendszer" mint a neveléselmélet központi kategóriája153
Pukánszky Béla - Zsiga Tímea: Magyar alternatív pedagógiai irányzatok, alternatív iskolák164
Ormándi János: Különböző modellek, iskolastruktúrák180
Chrappán Magdolna: A tantárgyi integráció nevelés- és oktatáselméleti kérdései195
Farkas Olga: Az élményszerű tanulás212
Az emberi erőforrások fejlesztése233
Balogh László:A humán erőforrások természetéről és fejlesztéséről235
Janovszky Sándor: Önismeret - önnevelés250
A családi szocializáció aktuális kérdései263
Varga István: Családi szocializáció és a korszerű család265
Gácser Magdolna: Mentálhigiénie a családban és az iskolában293
A kötet szerzői300
A sorozat köteteinek tartalomjegyzéke303
V. kötet
Az iskolai élet hétköznapjai5
Szebenyi Péter: A helyi tantervek készítésének metodikája7
Veszprémi László: Az ellenőrzés és értékelés pedagógiája41
Korom Erzsébet: Naív elméletek és tévképzetek a természettudományos fogalmak tanulásában72
Korom Erzsébet - Csapó Benő: A természettudományos fogalmak megértésének problémái100
Marton József: Új módszerek a szakképzésben112
A speciális problémák pedagógiája127
Veczkó József: A gyermek- és ifjúságvédelem főbb jellemzői129
Gácser Magdolna: A pedagógiai pszichiátria alapjai154
Varga Imre: A gyógypedagógiai nevelés és oktatás néhány területe177
Mellékletek211
1991. évi LXIV. törvény a Gyermek jogairól szóló, New Yorkban, 1989. november 20-án kelt Egyezmény kihirdetéséről215
1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról240
Utószó251
A kötet szerzői252
A sorozat köteteinek tartalomjegyzéke254
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv