1.034.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tudás és iskola

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 243 oldal
Sorozatcím: Tanítás és tanulás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-162-980-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MK-2980-5. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A múlt század utolsó évtizedeiben a tudás a társadalmi-gazdasági fejlődés egyik legfontosabb tényezőjévé vált, ami erőteljesen befolyásolja a tanulásról és az iskolában elsajátított tudás értékéről való gondolkodást is. E szemléletváltásra Magyarországon azok a nemzetközi felmérések hívták fel a szélesebb közvélemény figyelmét, amelyek megmutatták, hogy tanulóink gyakran az egyébként elsajátított tananyagot sem tudják új helyzetekben alkalmazni, nem képesek tudásukat életszerű problémák megoldására használni. Az összehasonlító elemzések további fontos üzenete, hogy nálunk túlságosan nagyok az egyes iskolák közötti különbségek. A könyv szerzője több évtizede foglalkozik e kérdések kutatásával. Az említett problémákat kutatási eredmények, a magyarországi oktatási gyakorlatból vett példák segítségével szemlélteti. A problémák bemutatása mellett több tanulmányban megjelenik a megoldáshoz vezető út felvázolása is.

Tartalom

Bevezetés 7
Természettudományos nevelés: híd a tudomány és a nevelés között 11
A tudáskoncepció változása:
a nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet 29
A tudás és a kompetenciák 41
A tudás minősége 57
A minőségfejlesztés mint az oktatási rendszer
fejlődésének katalizátora 77
Képességfejlesztés az iskolában - problémák és lehetőségek 89
A gondolkodás fejlesztése a tanítás tartalmán keresztül 101
Műveltség és megismerés 133
A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései 147
A pedagógiai értékeléstől a tanítás módszereinek megújításáig:
diagnózis és terápia 175
A demokratikus gondolkodás kognitív aspektusai 197
Az iskolai osztályok közötti különbségek
és az oktatási rendszer demokratizálása 225
A tanulmányok eredeti megjelenési helye 243

Csapó Benő

Csapó Benő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csapó Benő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv