A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A Pedagógiai Tudományos Intézetben 1958 őszén munkaközösség alakult azzal a céllal, hogy a tanulói aktivitás problémáival foglalkozzék, A munkát három évre terveztük. Az első év feladata az volt ,...
Tovább
Előszó
A Pedagógiai Tudományos Intézetben 1958 őszén munkaközösség alakult azzal a céllal, hogy a tanulói aktivitás problémáival foglalkozzék, A munkát három évre terveztük. Az első év feladata az volt , hogy néhány tárgyban helyzetfelmérést végezzünk és ezen az úton kialakítaniuk magát a problematikát, a tanulói aktivitással kapcsolatos kutatások tematikáját. A második és harmadik évre főként kísérleti vizsgálatok voltak tervbevéve. A tervek szerint a harmadik év végén készült volna publikáció a kutatások eredményeiről« A második évtől kezdve a kutatás kiterjedt volna további tantárgyakra is. A tervnek csak az első évre eső részét sikerült végrehajtanunk, mert a korszerű műveltség tartalmára vonatkozó vizsgálatok majd pedig az általános iskola tantervének elkészítése teljes mértékben igénybe vették a munkaközösség tagjai többségének idejét és energiáját. Most közreadjuk azokat a tanulmányokat, amelyek főként az 1958-59-ben végzett munka eredményeként jöttek létre. A publikálást a téma fontossága igazolja és az, hogy szerény kezdeti eredményeinkkel is talán hozzájárulhatunk a kérdésre vonatkozó tudományos kutatások eredményességéhez. A kötet az alsótagozati olvasás és nyelvtan továbbá a történelem, matematika és biológia területén végzett helyzetfelmérés eredményeiről szóló beszámolókat, illetve tanulmányokat tartalmazza.
Vissza
Tartalom
Bevezetés
Szokolszky István: A tanulói aktivitásra vonatkozó kutatások néhány feladatáról 7
Csorna Vilmos: A tanulói aktivitás kibontakoztatásának néhány tényezője az alsótagozatos olvasástanításban 45
Tihanyi Andor: Az alsótagozatos tanulók aktivitásának helyzete a nyelvtani ismeretek kialakításának folyamatában 87
Veress Judit: A tanulói aktivitás néhány problémája a jelenlegi történelemtanításban 127
Cser Andor: A tanulói aktivitás helyzete a jelenlegi matematika tanításban 181
Nóga Tibor: Az oktatási folyamat egyes mozzanataiban megnyilvánuló tanulói önálló munka megfigyelése 225
Függelék:
Takács Etel:
Egy nyelvtanóra magnetofon felvétele 257
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
konyv
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.