1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Életre hangolva

A felnőtté válás útvesztői/Hogyan készülnek fel a serdülők a munka világára?

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Nyitott Könyvműhely
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 366 oldal
Sorozatcím: Psyche
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-310-050-9
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Milyen elképzelései vannak a fiataloknak majdani munkalehetőségeikről? Mit tehet a család, az iskola, a közvetlen környezet annak érdekében, hogy a tinédzserek olyan értékrendet és szokásokat alakítsanak ki, melyek hasznosak lehetnek felnőttkori boldogulásuk szempontjából? Mi a serdülők véleménye az iskolai és az iskolán kívüli életről, s tapasztalataik vajon segítik-e beilleszkedésüket a felnőttek világába?
Csíkszentmihályi Mihály pszichológus és Barbara Schneider szociológus egy máig egyedülálló kutatáson keresztül mutatják be a tinédzserek felnőtt élettel kapcsolatos elképzeléseinek, készségeinek és elvárásainak alakulását Számos amerikai középiskolában gyűjtöttek adatokat a jövő tudósait képző elitiskoláktól a leghírhedtebb oktatási intézményekig. Eredményeik elemzése során kiemelt figyelmet fordítottak Csíkszentmihályi flow-elméletére, mely szerint az értelmes időtöltés során szerzett pozitív élmények segítenek később örömet találni a munkában. Az Életre hangolva sok régi,... Tovább

Fülszöveg

Milyen elképzelései vannak a fiataloknak majdani munkalehetőségeikről? Mit tehet a család, az iskola, a közvetlen környezet annak érdekében, hogy a tinédzserek olyan értékrendet és szokásokat alakítsanak ki, melyek hasznosak lehetnek felnőttkori boldogulásuk szempontjából? Mi a serdülők véleménye az iskolai és az iskolán kívüli életről, s tapasztalataik vajon segítik-e beilleszkedésüket a felnőttek világába?
Csíkszentmihályi Mihály pszichológus és Barbara Schneider szociológus egy máig egyedülálló kutatáson keresztül mutatják be a tinédzserek felnőtt élettel kapcsolatos elképzeléseinek, készségeinek és elvárásainak alakulását Számos amerikai középiskolában gyűjtöttek adatokat a jövő tudósait képző elitiskoláktól a leghírhedtebb oktatási intézményekig. Eredményeik elemzése során kiemelt figyelmet fordítottak Csíkszentmihályi flow-elméletére, mely szerint az értelmes időtöltés során szerzett pozitív élmények segítenek később örömet találni a munkában. Az Életre hangolva sok régi, jól bevált elképzelésünkre rácáfol, ugyanakkor útmutatót is ad arra vonatkozóan, hogyan lehet a tinédzsereket rávezetni egy sikeres jövő felé vezető útra.
Csíkszentmihályi Mihály a Chicagói Egyetem Pszichológia Karának professzora és korábbi vezetője. Tagja az Amerikai és a Magyar Tudományos Akadémiának. A kreativitás és a tökéletes élmény pszichológiájának egyik legismertebb nemzetközi kutatója. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás 9
Előszó 10
I. A SERDÜLŐK MUNKAKÉPE
1. A munkaszemlélet kialakulása 21
A munkával kapcsolatos elképzelések és elvárások 25
Hogyan készítsük fel a serdülőket a munkára? 34
2. Kutatási terv: mintaválasztás és a kutatás módszerei 44
Mintaválogatás: helyszínek és iskolák 45
Az iskolatípusok 47
A diákok kiválasztása 49
Mérési módszerek 51
Adatgyűjtés 60
A kezdőév eredményei 61
3. Pillantás a jövőbe 69
Milyennek látják a serdülők a jövőjüket? 70
Milyennek látják a serdülők az életpályájukat? 75
A különböző foglalkozások értékei 81
A leendő életpályák ismerete 85
A munkához kapcsolódó motivációk és jövőirányultság 91
Jó hírek 97
Kevésbé jó hírek 98
II. DOLGOZNI TUDNI KELL
4. A munkáról és a játékról alkotott elképzelések 105
Mi a munka, és mi a játék? 107
Milyen tevékenységeket tekintünk munkának és játéknak is? 115
Sem munka, sem játék tevékenységek 117
„Dolgozók" és „játszók" 121
A serdülők tapasztalatai a fizetett munka terén 130
A serdülőkori munka talánya 137
5. Tanuljuk meg szeretni a kihívásokat! 143
Az öröm és a kihívások közötti kapcsolat: flow 145
A flow és az élmény minősége 149
A kihívások változatossága kamaszkorban 164
6. A család és a gyermekek leendő életpályájának kialakulása 167
A támogatás és a kihívások mérése 172
A családi környezet hatása a serdülők viselkedésmódjának és élményeinek alakulására 173
A családi környezet és az iskolai eredmények 176
A különböző családok hatása 189
A kamaszok fejlődése és a szülők 202
7. A tanórák alatti élmények minősége 206
Hol töltik a diákok az idejüket az iskolában? 207
Hogyan élik meg a diákok a különböző tanórai tevékenységeket? 210
Mitől lesznek a tanulás körülményei optimálisak? 213
Mi jár a diákok fejében óra alatt? 215
A diákok élményei a különböző tanórák alatt 216
Mit mondanak a diákok az egyes tantárgyak jövőjükhöz való viszonyáról? 221
Miként befolyásolja a képességek alkalmazása az óra alatti élményeket? 225
Egyéni különbségek: ki él át tanóra alatt a flow-t? 227
Mi hiányzik a tanórákról? 232
III. HOGYAN TOVÁBB A KÖZÉPISKOLA UTÁN?
8. A diákok jövőbe vezető útja: háromféle megközelítés 243
A középiskolák felső évfolyamain nyújtott lehetőségek: a források szerepe 244
Middle Brook: az oktatás-nevelés hagyománya 250
Del Vista: Mindenki lehet sikeres 259
Grove: Az iskola a munkához vezető út 269
Három iskola - háromféle megközelítés 281
9. A középiskola utáni lehetőségek 285
Háttérjellemzők és a középiskola utáni lehetőségek 289
Az iskolai tapasztalatok hatása 291
Mi határozza meg, milyen utat választanak a diákok a középiskola után? 297
10. Út a felnőttkorba 302
Az eredményes felnőttkort elősegítő egyéni erősségek 305
Az eredményes felnőttkort elősegítő társadalmi támogatás 318
Üzenet az oktatáspolitikának 329
A függelék. A helyszínek bemutatása 334
B függelék. Kérdőív az ESM-vizsgálathoz 339
C függelék. Változók listája 342
Irodalom 356
Név- és tárgymutató 365
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv