1.029.850

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatás és nemzet

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 257 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-9336-09-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mondanivalóim eléggé elméletiek, nem a gyakorlati gondolkodásra apellálnak. A gyakorlatra néző kapui mégis megnyithatók. Hiszen a közoktatásról és a pedagógiáról szóló minden teoretikus gondolat mindig a praxis számára teoretizál. Sikeresen vagy sikertelenül. Közvetlenül vagy áttételesen. Másként nem lehetne közoktatási-pedagógiai gondolat. Az iskolaügyi gyakorlat minden iskolaügyi gyakorlatra tekint. A közoktatásnak működnie kell, a pedagógiát tenni kell. Amihez elkél a teóriák látásmódja. Persze a gyakorlat sűrűjében az elvont gondolatok könnyen elvesznek és válasz nélkül maradnak...

Tartalom

Bevezető7
Közoktatás és nemzet11
Az axióma és a probléma12
Magyarnak magyar tananyagot!(?)13
Pédául a Szent Korona-tan14
Eszményített világ vagy valódi világ15
Egy megnyugtató válasz: a Hintalan-koncepció17
Zavarok és kirekesztés19
Mindenható állam? Mindenható nemzet?20
És a kisebbségek?21
A többségi nemzet számára sem....23
Anmezeti önazonosság és önismeret őrzője és tanítója23
Nemzeti konvenció25
Mélyebbre kellene hatolni!26
És még tovább: az interpetáció és a " rejtett tanterv"28
A "rejtett tanterv" elrejthetetlen probléma29
A másik dimenzió: a közoktatás a társadalomban31
Úgy illenék választ adni...32
A nemzeti lét társadalmi minősége34
Nemzeti, közép-európai, európai - avagy a műveltség iskolai kompozíciói35
Az oberwarti kőtáblák35
Intermezzo: válság és jövő36
Tananyag, értékrend, szellemiség39
Mi a helyzet?42
...hogy a nemzeteket egymáshoz szelíditse47
Európaiság az ismereteken túl50
Pedagógia értékpluraizmus, nemzeti szabvány52
Gondolatok egy reménybeli közoktatás stratégia reménybeli alapelvéről54
Nemzeti stratégia55
...új eget és úőj földet kíván57
A nagy kihívás59
A stratégia reménybeli alapelve63
Az egyenlőség szabadsága és a szabadság egyenlősége63
Átjárások65
Esélyek és elágazások66
Az ideális intézménytípus68
A hozzá vezető út71
Pedagógiai válság és szkepszis72
A törvény szelleméről74
Az állam marad!75
Agenusz és a szpecieszek76
A pluaritás felsőbb régiója78
Intézményi önállóság: felismerések79
Inspirációk, utak és a tartalmi szabályozás80
A tartalmi szabályozás makrostruktúrája és az alapképlet81
A kübernétiké szelleme83
A vizsgaeufória után...86
A kiválasztás kockázata88
Paradigmaváltás89
Szabályozási eklektika, szabályozási bizonytalanság91
Konvergens erőfeszítések, divergens tagoltság92
Kiválasztási küszöbök94
Az új közoktatás képe96
Ami új és ami ősi97
A magyar iskolaügy és a hiányos képzettség problémája100
Visszatekintés100
Újratermelés102
Képzettségi törésvonalak105
A funkcionális anafabetizmus107
Leszakadó rétegek109
Új fordulat előtt?110
A NAT és az új remények112
A hármas tagolású nemzet117
Melléklet: A magyar iskolarendszer nagyvonalú szerkezeti sémái118
Az értékvesztés pedagógiája121
A művelődés pragmatikus útja130
Hipotézi filozófiai emlékekkel131
Mindennapi kultőra, gyakorlati tudás133
Érdeklődés és gondolkodás136
A pragmatikus és a pragmán túli137
A korlátok139
Sokszínű kép, pontosabb hipotézis141
Magyarázatok142
Az intézményes nevelés-képzés rendszerei145
Makromozgások147
Eszünkbe juthat...151
Jegyzetek a pedagógia hatalmáról154
Léleklátó pedagógiát167
Osztályzatok és seggreverés167
Mégsem ilyen egyszerű!168
Például az érdeklődés...169
Még egyszer: a sikerek és a kudarcok171
A felszín alatt172
Léleklátó pedagógiát!173
A pedagógia harmadik útja174
Feszélyez a téma175
A fogalmakról176
Konzervatív vagy liberális autokratizmus?181
A pedagógia egyik és másik útja187
A harmadik út191
Az iskola "mint olyan"196
A konstrukció197
Nagy léptékű térkép199
A leglátványosabb vonulat199
A tananyag interpretációja201
Tanítási stratégiák202
A tanítás és a tanulás szervezete201
Az iskolai életrend206
A "rejtett tanterv"206
Megformálódó alakzatok208
Értékrend és szellemiség212
Utóirat212
Záró esszé az esszéről és a közoktatási-pedagógiai gondolkodásról214
"Mit tudom én"... avagy a gondolkodás állhatatossága215
Közoktatás és pedagógiai kultúra218
Már Arisztotelész is...221
Vonulatok225
Elképzelhető-e?231
A liberális és az aufklerista gondolkodás238
Tanszabadság: oldások és kötések243
Öröklött tehetetlenség, öröklött eszmék250

Csoma Gyula

Csoma Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csoma Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatás és nemzet Közoktatás és nemzet

A lapélek enyhén elszíneződtek.

Állapot:
1.880 Ft
940 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Közoktatás és nemzet

Szép, tiszta példány.

Állapot:
1.880 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba
konyv