1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Problémamegoldás a politikai oktatásban

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Kossuth Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-09-2489-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Semmiféle tanítás, semmiféle tanulás nincsen problémák nélkül. A politikai oktatás pedig különösen elválaszthatatlan a problémák világától. A politikai gondolkodás problémákat fogalmaz, s problémákat igyekszik megoldani. A politikai gyakorlat egyszerre él a mindennapok és a távlatok problémáinak kereszttüzében. Nyilvánvaló, hogy a politika tanítása, amely a politikai gondolkodásra és a politikai tettekre való felkészítés, egyben a problémaérzékenység nevelése, a nyitottság ébresztése, a problémamegoldási jártasság kifejlesztése. Vagy ennek kellene lennie... Csoma Gyula könyve arról szól, hogy e közhelyszerű igazság a politikai oktatásban milyen akadályokba ütközik, milyen lehetőségeket ad az akadályok elhárítására a problémamegoldó tanítás módszereinek és szervezési formáinak elterjesztése. Az ún. közlő tanítás és a problémamegoldó tanítás szembeállításával a történetileg kialakult tanítás kultúrából egy új és összetettebb tanítási kultúra felé mutat. a szerző elsősorban arról... Tovább

Fülszöveg

Semmiféle tanítás, semmiféle tanulás nincsen problémák nélkül. A politikai oktatás pedig különösen elválaszthatatlan a problémák világától. A politikai gondolkodás problémákat fogalmaz, s problémákat igyekszik megoldani. A politikai gyakorlat egyszerre él a mindennapok és a távlatok problémáinak kereszttüzében. Nyilvánvaló, hogy a politika tanítása, amely a politikai gondolkodásra és a politikai tettekre való felkészítés, egyben a problémaérzékenység nevelése, a nyitottság ébresztése, a problémamegoldási jártasság kifejlesztése. Vagy ennek kellene lennie... Csoma Gyula könyve arról szól, hogy e közhelyszerű igazság a politikai oktatásban milyen akadályokba ütközik, milyen lehetőségeket ad az akadályok elhárítására a problémamegoldó tanítás módszereinek és szervezési formáinak elterjesztése. Az ún. közlő tanítás és a problémamegoldó tanítás szembeállításával a történetileg kialakult tanítás kultúrából egy új és összetettebb tanítási kultúra felé mutat. a szerző elsősorban arról kívánja meggyőzni olvasóit, hogy a problémamegoldó tanítást -jelesül a problémamegoldó tanítást a politikai oktatásban - problémaként kezelve, szükséges és érdemes a politikai oktatás megújítására törekedni. Vissza

Tartalom

Bevezető7
A probléma természete9
Mi a probléma?9
A gyakorlati és az elméleti probléma10
A gondolkodás két szintje: a problémák két szintje11
A probléma viszonylagos és egyéni jellege14
Élmény és feszültség14
A probléma és a gondolkodás17
A probléma és a gondolkodásmód17
Problémamegoldás és reprodukció21
Probléma és emlékezet23
Probléma, reprodukció, emlékezet26
A probléma születése és megoldása30
A probléma "megnyitásának" útjai30
A "széttartó" és az "összetartó" gondolkodás34
A probléma megoládsa37
A megoldás igazsága41
Két alapelv41
A politikai probléma temrészete42
Milyen probléma a politikai probléma?42
A politikai probléma érzelmi telítettsége45
Érdekviszonyok a problémák mögött46
Az elmélet és a gyakorlat viszonya mint probléma47
A probléma tanulása51
A szavak magyarázata51
A tanulás ún. mezőelmélete és John Dewey tanuláselmélete52
Tanulás modellek54
A probléma tanulásának útjai57
A probléma problémája61
A prlbéma oktatáselméleti meghatározása61
Els megközelítés: atanulásleméletek61
Két következtetés és egy új kérdés: mi a tanítás?65
Második megközelítés: a tanítási stratégiák67
Harmadik megközelítés: a tudás "mint olyan"70
A didaktikai probléma két szintje72
A tanítás egyik áramlata: a közlő tanítás73
A tanítás másik áramlata: a problémamegoldó tanítás75
A tanítás áramlatai és a tanítási stratégiák78
A tanuláselméleti háttér79
A probléma tanításának kérdőjelei80
A problémamegoldó tanítás alapjai a politikai oktatásban81
Egy oktatástörténeti hipotézis81
Ami nem szorul bizoynításra85
Összekötő kapocs és jelzőtábla88
A politikai és az oktatási stratégiák egyésge91
A politikai oktatás felnőttoktatás92
A problémamegoldó tanítás didaktikai elemei95
A tanítási-tanulási folyamat mikrostruktúrája95
A problémamegoldó tanítás-tanulás mikrostruktúrája97
A problémamegoldás algoritmusai99
A problémamegoldó tanítás didaktiaki irányelvei101
A problémamegoldó tanítás módszerei és szervezete106
Struktúra, metodika, organizáció106
Módszertani minták109
Az organizáció igányei118
Befejező gondolatok121
Jegyzetek123
Irodalom127

Csoma Gyula

Csoma Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csoma Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Problémamegoldás a politikai oktatásban Problémamegoldás a politikai oktatásban Problémamegoldás a politikai oktatásban Problémamegoldás a politikai oktatásban

A gerinc enyhén sérült, elszíneződött. A borító kissé töredezett.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba
konyv