Fülszöveg
A NAT követelményeinek megfelelően kidolgozott, bármely iskolatípusban alkalmazható háromkötetes olvasókönyv egyben feladatgyűjtemény is, amely 9-12 éves, negyedik, ötödik és hatodik évfolyamra járó gyerekeknek készült. Használata megkönnyíti a tanulók eltérő képességeihez és érdeklődéséhez igazodó, differenciálással dolgozó tanárok munkáját.
Ezek a tankönyvek a kisdiák és az őt körülvevő világ viszonya köré rendezik az olvasmányokat, tehát a szépirodalmi művek mellett helyet kap minden más típusú szöveg, amellyel a hétköznapokban találkozni lehet: publicisztika, tudományos ismeretterjesztő írások, hirdetések, reklámok. A szerzők nem idegenkedtek az ifjúsági irodalom újabb alkotásaitól, a humoros és a tudományos-fantasztikus írásoktól sem. A szemelvényanyag nemcsak a szépirodalom értését és élvezetét elősegítő képességeket fejleszti, hanem mindenféle írásbeli közlés értelmezését és értő olvasását. A három kötet szövegek és feladatok bőséges kínálata, amelyből a tanuló és tanár...
Tovább Fülszöveg
A NAT követelményeinek megfelelően kidolgozott, bármely iskolatípusban alkalmazható háromkötetes olvasókönyv egyben feladatgyűjtemény is, amely 9-12 éves, negyedik, ötödik és hatodik évfolyamra járó gyerekeknek készült. Használata megkönnyíti a tanulók eltérő képességeihez és érdeklődéséhez igazodó, differenciálással dolgozó tanárok munkáját.
Ezek a tankönyvek a kisdiák és az őt körülvevő világ viszonya köré rendezik az olvasmányokat, tehát a szépirodalmi művek mellett helyet kap minden más típusú szöveg, amellyel a hétköznapokban találkozni lehet: publicisztika, tudományos ismeretterjesztő írások, hirdetések, reklámok. A szerzők nem idegenkedtek az ifjúsági irodalom újabb alkotásaitól, a humoros és a tudományos-fantasztikus írásoktól sem. A szemelvényanyag nemcsak a szépirodalom értését és élvezetét elősegítő képességeket fejleszti, hanem mindenféle írásbeli közlés értelmezését és értő olvasását. A három kötet szövegek és feladatok bőséges kínálata, amelyből a tanuló és tanár belátása, illetve közös megegyezés szerint válogathat. A feladatok számottevő része a tanulók képességeinek fejlesztését, önálló tevékenységét szolgálja: különféle szövegfajták alkotására, jegyzetelésre, vázlatkészítésre, érvelésre és levelezésre buzdít.
A három kötet egymásra épül, célja a szövegértés és a szövegalkotás technikáinak elsajátíttatása. Az újonnan bevezetett képességek mellett folyamatosan törekszik a már kialakított képességek gyakorlására és alkalmazására.
Vissza