1.035.019

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasútfejlesztés Franciaországban

Tanulmánykötet

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Budapesti Francia Műszaki és Tudományos Tájékoztatási Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 209 oldal
Sorozatcím: Francia technika és tudomány
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Midőn a Budapesti Francia Műszaki és Tudományos Tájékoztatási Központ Francia Technika és Tudomány című kiadványsorozatának 2. kötetét a francia vasutak témakörének szentelte, ezzel nemcsak a... Tovább

Előszó

Midőn a Budapesti Francia Műszaki és Tudományos Tájékoztatási Központ Francia Technika és Tudomány című kiadványsorozatának 2. kötetét a francia vasutak témakörének szentelte, ezzel nemcsak a legnagyobb francia vállalatról kívánt áttekintést nyújtani, hanem egyúttal elismerését is kivánta leróni az előtt az együttműködés előtt, amely már igen régóta folyik a két ország között a vasut szakterületén.
Úgy vélem, ezen túlmenően is igen szerencsés a SNCF magyarországi bemutatásának időpontja, hiszen az SNCF 1969-ben bonyolította le története folyamán a legnagyobb forgalmat (106,2 milliárd kilométert), ugyanakkor napjainkban alapvető reformot vezet be mind szervezeti, mind igazgatási-módszertani szempontból.
Valóban nagy horderejű változásnak vagyunk tanúi, amint ez kitűnik e kötet tanulmányozásából is. A közölt tanulmányok áttekintik a francia vasuthálózat korszerűsítésének legfontosabb állomásait, a vasuti vontatás harmadik generációjának megjelenésétől- mely a turbó-hajtűsú vonatban fejeződik ki - egészen a teherforgalom központosított irányításáig, amely egyengeti az utat a Holnap automatizált vasúti üzeme felé.
Remélem, hogy e kis összeállítás olvasói épp olyan érdeklőssel fogják tanulmányozni elképzeléseinket, módszereinket és eredményeinket, mint az a mintegy negyven MÁV szakember - vezetők, tanácsosok és mérnökök - akiknek a legutóbbi évek során alkalmuk nyílt megtekinteni létesítményeinket és találkozni SNCF-beli kartársaikkal. Az SNCF, amely mindig is igen jó kapcsolatokat tartott fenn a MÁV-val, a maga részéről lelkesen üdvözli e kapcsolatok megújulását, valamint azt az infromációcserét, amely két év óta hatványozottan fejlődik a két intézmény között, a Nemzetközi Vasúti Dokumentációs Iroda keretében. Vissza

Tartalom

P. Protat: Az SNCF-reform17
M. Segalat:Az SNCF belső szerkezeti reformjának irányelvei31
M. Tessier: A kutatás az SNCF-nél49
R.Geibert: Az SNCF szerepe a területfejlesztében és a városrendezésben71
D. Caire: A korszerű vasúti pálya fejlődése az SNCF-nél89
A vontató járműpark fejlődése 1950-1972105
A vontatott járműpark fejlődése127
D. Caire: Gázturbináls motorvonat a Paris-Cherbourg vonalon139
R. Guibert: Az SNCF személyforgalma153
R. Guibert: Az SNCF "deficitje"175
Az áruforgalom központi irányítása185
Az SNCF pénzügyi eredményei 1966-ban199
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv