1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskolai ismeretelsajátítás pszichológiája

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 289 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52298.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés5
Az ismeretelsajátítás pszichológiai problémáinak kutatási módszerei23
A természetes kísérlet módszere25
A beszélgetés módszere32
A megfigyelés módszere és az írásbeli dolgozatok tanulmányozásának módszere38
A tanári tapasztalatok elemzése és általánosítása. A pedagógiai kísérlet42
Az analízis és szintézis általános törvényszerűségei az oktatás különböző fokozatain47
Az analízis és a szintézis formái. Fejlődésük egyenlőtlensége48
Az analízis és a szintézis közötti kapcsolat megváltozása az oktatás folyamán56
A differenciálás és a rendszerezés folyamatai62
Az analízis és szintézis "lerövidülése" és gyakorlás folyamán75
A tanuló korábbi élettapasztalatainak szerepe az ismeretek elsajátításában81
Az összehasonlítás szerepe az ismeretek elsajátításában86
A tanulás motivációja és a tanulók megismerése tevékenységének aktivizálása92
Az érzékletes és az absztrakt a tanuló értelmi tevékenységében107
A szemléltetés problémája111
Az absztrakt ismerettől a gyakorathoz116
Az absztrahálás sajátosságai a gyakorlati általánosítások kialakításakor121
Pozitív és negatív absztrakció125
A tanulás és a tanuló értelmi fejlődésének összefüggése131
Az értelmi fejlődés és az életkor135
Az értelmi fejlődés és a tanulás138
Az ismeretek elsajátítása és a tanyanyag tartalma144
A tanulók egyéni sajátosságai az ismeretelsajátítás folyamatában150
A gyermekek tanulékonyságának egyéni eltérései153
Egyéni különbségek a gondolkodási tevékenység egyes sajátosságaiban188
A tanulók különbségek a gondolkodási tevékenység az ismeretek elsajátításában198
Egyéni bánásmód az oktatásban213
Az ismeretelsajátítás megjavításának pszichológiai előfeltételei222
Az új anyag közlése223
A tanulók gyakorlati tevékenységének szerepe az ismeretelsajátítás folyamatában225
A múltbeli tapasztalatok szerepe az ismeretek elsajátításában229
A tudásvágy felkeltése232
Az új tananyag deduktív és induktív kifejtésének sajátosságai234
A helyes általánosítások kialakításának feltételei241
Az ismeretek rendszerezésének útjai255
A gyakorlatok felépítésének elvei258
Az intellektuális jártasságok kialakítása267
Irodalomjegyzék278
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolai ismeretelsajátítás pszichológiája Az iskolai ismeretelsajátítás pszichológiája Az iskolai ismeretelsajátítás pszichológiája

A borító enyhén foltos.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba
konyv