1.035.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dadogás II.

Terápia/Kézirat/Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 282 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J 12-200.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Vinczéné Bíró Etelka - Mérei Vera: A terápia meghatározó tényezői
Elméleti megközelítés5
Etiológia6
Az életkor6
A dadogás fajtája7
A súlyosság foka9
Együttműködés a környezettel10
A kezelés időtartama, gyakorisága és a prognózis12
A terápia összetevői
Mérei Vera: Családlátogatás
Milyen segítséget nyújthat a családlátogatás?17
1. eset18
2. eset20
Mérei Vera: A szülők bevonása a terápiába22
A szülők részvételének formái22
Az anya jelenléte a logopédiai foglalkozásokon22
A szülők részvétele az otthoni gyakorlásban, házi feladatok készítésében24
Tanácsadás dadogó gyermekek szüleinek25
Egyéni beszélgetések26
Az anya illetve a szülők együttműködési készsége26
A logopédus együttműködése a szülővel28
A szülőkkel folytatott beszélgetések változatai30
Módszertani tanácsok a beszélgetésekhez32
A szülőkkel folytatott csoportos munka35
Foglalkozás intézetben élő gyermekek szüleivel37
Videofelvételek alkalmazása39
Vinczéné Bíró Etelka: A légzőgyakorlatok40
A légzőgyakorlatok módszertani differenciálása41
Élettani légzés és beszédlégzés42
A hasi légzés kialakítása43
A hagyományos légzőgyakorlatok rendszere45
A légzőgyakorlatok eszközei45
Vinczéné Bíró Etelka: A lazító gyakorlatok46
Vinczéné Bíró Etelka: A mozgásos gyakorlatok47
A mozgásos gyakorlatok megválasztása47
A beszéd is mozgássor47
Vinczéné Bíró Etelka: A beszédgyakorlatok49
A beszédgyakorlatok differenciálása50
Beszédgyakorlatok a direkt módszerekben51
Beszédgyakorlatok a pszichológiai módszerekben52
Beszédgyakorlatok a komplex módszerekben53
Az összefüggő szöveges beszédgyakorlatok55
Vinczéné Bíró Etelka: Ritmusterápia, logopédiai ritmika57
A ritmus57
A ritmus vizsgálata60
A logopédiai ritmika62
A logopédiai ritmika jellemzői63
A logopédiai ritmikafoglalkozások szakaszai64
Az ének65
Bevezető gyakorlatok65
Az izomtónust szabályozó gyakorlatok67
Beszédgyakorlatok zenei kíséret nélkül68
A figyelmet aktivizáló gyakorlatok70
A zenei ritmust fejlesztő gyakorlatok72
Játék74
Befejező gyakorlatok75
A zeneterápiára épülő módszer87
Mérei Vera: Pszichoterápia90
A pszichoterápia a dadogás javításában90
A játékterápia egy gyakorlati alkalmazása94
Módszertani alapelvek a terápiában97
Mérei Vera: A gyógyszeres kezelés192
A terápia módszerei
Kanizsai Dezső: A didaktikus módszer109
A Kanizsai-féle eljárás menete110
Hehezéses gyakorlatok110
A hangképzésben részt vevő izmok gyakorlása112
Hangringató gyakorlatok113
Magánhangzós gyakorlatok113
Mássalhangzó kezdésű gyakorlatok114
Zümmögő gyakorlatok114
Hangsúlygyakorlatok115
Ritmusgyakorlatok115
Olvasási gyakorlatok116
Gondolkodási rendszerező gyakorlatok116
A komplex módszerek117
A pedagógiai dominanciájú komplex módszerek117
Vinczéné Bíró Etelka: Hvatcev komplex módszere117
A komplex módszer összetevői117
Hvatcev néhány gyakorlati tanácsa120
Mérei Vera: Becker és Vlaszova módszere121
Kötött (együttes) beszéd122
Utánmondás122
Szemléltetéssel alátámasztott kérdések megválaszolása123
Tárgyak, képek, cselekvések önálló szóbeli leírása123
A tanártól hallott történetek elmondása124
A spontán beszéd125
A természetes, kifejező beszéd125
Mérei Vera: A pszichológiai irányultságú komplex módszerek125
Fernau-Horn módszere125
Az óvodás korú kisgyermekek beszédének fejlesztése126
Iskolás gyermekek (6-16 évesek) terápiája127
Vinczéné Bíró Etelka: Az orvosi dominanciájú komplex módszer138
Seeman módszere138
A pszichoterápia Seeman módszerében138
Beszédgyakorlatok139
Asszociációs gyakorlatok140
Olvasási gyakorlatok141
Összefüggő beszédgyakorlatok141
Egyéb tanácsok142
A cselekvéses beszéd módszerei143
Vinczéné Bíró Etelka: Cseveljeva módszere143
A jelen idejű beszéd144
A múlt idejű beszéd146
A jövő idejű beszéd146
Az önálló beszédkészség megerősítése147
Néhány metodikai tanács147
Mérei Vera: Sukurova-Both módszere 149
Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás intenzív terápiája151
A logopédus feladatai az intenzív terápia során157
A terápia szakaszai és a foglalkozási típusok159
Óravázlatok161
Mérei Vera: A kombinált játék- és logopédiai terápia (Nitza Katz-Bernstein)168
A módszer elemei169
Az egyéni terápia169
A gyermekcsoport169
Beszélgetések az anyával169
Az anya-csoport170
Beszélgetések a tanítóval170
A logopédiai kezelés korlátai172
A logopédiai gyakorlatok célja172
A gyakorlatok kivitelezése174
Előmutatás174
Kérdés-felelet175
Vezetve lenni-vezetni175
Váltakozó megjelenítés177
Közös megjelenítés177
A gyakorlatokat rendszerbe foglaló táblázatok179
Primer kommunikáció179
Légzésgyakorlatok181
Szótag-játék labdázással183
Hanggyakorlatok184
Szógyakorlatok186
Mondatgyakorlatok189
A logopédus magatartása191
Mérei Vera: A kommunikációs terápia (Wyatt módszere)192
A kommunikációs terápia és az anya-gyermek kapcsolat193
A kommunikációs terápia életkorok szerint193
Esetismertetés195
Előtörténet195
A kezelés menete196
Kommentár197
A terápia első három hónapja197
A terápia a következő iskolaévben197
A terapeuta feljegyzéseiből198
Egy hónappal később199
További feljegyzések201
Összefoglaló kommentár203
Mérei Vera: A beszélgetés mint terápia (Westrich módszere)205
Mérei Vera: A "másként dadogás" módszere212
A dadogás képlet213
A Midvas fogalom220
Motiváció221
Identifikáció222
Edzés, megerősítés223
Variáció224
Közelítés225
Stabilizáció226
Vinczéné Bíró Etelka: A hangsúlyozáson alapuló módszer227
A gondolkodás és a beszéd koordinációja229
A szünet, mint koordináló tényező230
Az érzelem mint koordináló tényező231
Néhány gyakorlati tanács231
Vinczéné Bíró Etelka: A beszédtechnikai módszer (Abeleva és munkatársai)232
A magánhzangzók gyakorlása235
A magánhangzók összekapcsolásának gyakorlása236
Szógyakorlatok238
Mondatgyakorlatok240
A magánhangzós mondatkezdés240
A mássalhangzós mondatkezdés241
Mondatgyakorlatok egy, két és több szünettel243
A kifejező beszéd logikája243
Énekgyakorlatok244
A verses mesék gyakorlása245
A versek gyakorlása246
Az olvasás gyakorlása249
Szövegek megtanulása250
A tartalom elmondása251
Adott téma kifejtése251
A társalgó beszéd gyakorlása252
A dadogás javításának néhány szervezési kérdése
Mérei Vera: A csoportos és az egyéni foglalkozás255
A csoportos kezelés255
Az egyéni kezelés256
A csoportos és az egyéni kezelés kombinációja257
Vinczéné Bíró Etelka: A dadogás javításának szabályozása a logopédiai tanügyi dokumentumokban258
A beszédjavító intézmények célja és feladatai258
A dadogó gyermekek szűrése, felvétele259
A korrekciós munka dokumentálása260
Minősítés, eredménymérés261
A felkészülés261
A beszédjavító csoportok irányítása261
Mérei Vera: Katamnézis
A gyógyulás értékelése263
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv