A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a könyvtárhasználat tanításába

Módszertani segédanyag óraleírásokkal

Szerző
Lektor

Kiadó: Fővárosi Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 375 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-501-181-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Bevezetés a könyvtárhasználat tanításába című kézikönyvünket hiánypótló segédletnek szánjuk a könyvtárpedagógia területén. Célunk az volt, hogy a könyvtárostanárok és más szakos kollegáink számára összegezzük, közzétegyük a használói képzés során szerzett legjobb tapasztalatokat, elősegítve ezzel tantárgymódszertani (ön) képzésüket, mindennapi problémáik megoldását.
A kiadvány gerincét a különböző iskolákban szervezett és videóra vett könyvtárhasználati órák jegyzőkönyvei alkotják, amelyek kiegészülnek a foglalkozásokhoz készült feladatsorokkal, szemléltető anyagokkal, applikációkkal, esetenként az órákhoz kapcsolódó tanulói dolgozatokkal.
Az óravázlatok mellett megtalálhatók a foglalkozások megtervezéséhez alapulvett könyvtárhasználati makro- és mikrotantervek, az informatikába és a magyar nyelvbe beépülő tananyag fogalmi struktúrája, valamint a könyvtárhasználati fogalomértelmezések eddig legteljesebb gyűjteménye.

Tartalom

A videóra vett könyvtárhasználati tanórák tantervelméleti, folyamatszervezési és módszertani megközelítésben11
A könyvtárhasználat helye és szerepe a tantervekben és az oktatásban (Dán Krisztina-Haralyi Ervinné)12
A program ismertetése - létrejöttének körülményei, pedagógiai funkciói (Haralyi Ervinné)33
A könyvtárhasználat tananyagának szerkezete (A videós órák helye a tantervekben) (Dán Krisztina és Haralyi Ervinné)48
A könyvtárhasználat tananyagának fogalomszerkezete (Haralyi Ervinné)57
Módszertani ajánlások a könyvtárhasználati órák tervezéséhez és gyakorlati megvalósításához (Haralyi Ervinné)72
A rögzített tanórák helye és szerepe a könyvtárhasználatra nevelésben és a pedagógus-továbbképzésben (Haralyi Ervinné)85
A videóra vett könyvtárhasználati foglalkozások órajegyzőkönyvei101
Raktári rend. A könyvtár főbb állományegységei (Könyvtárhasználati szakóra: 5. évfolyam)103
Kézikönyvtár: Segédkönyvtípusok (Könyvtárismereti szakóra: 5. évfolyam)111
A betűrendes leíró katalógus (Könyvtárhasználati szakóra: 6. évfolyam)120
Könyvtárbemutató óra a középiskolában (Könyvtárhasználati szakóra: 9. évfolyam)139
A középkori városi élet (segédkönyvek a történelemtanításban, történelemóra: 6.évfolyam)146
A csodaszarvas-monda szépirodalmi és ismeretközlő művekben (A szépirodalmi és ismeretközlő szövegtípusok jellemzői, irodalomóra: 5. évfolyam)157
A reformkor (A szellemi munka technikája, irodalomóra: 10. évfolyam)166
A szakmai tájékozódás forrásai (nyomtatott és elektronikus sajtó feldolgozása magyarórán:12. évfolyam)170
Információkereső nyelvek (A tartalom szerinti keresés segédletei és módszerei, könvytárhasználati szakóra: 10. és 12. évfolyamos tanulók)176
A tájékoztatás hagyományos és korszerű eszközei (könyvtárhasználati szakóra: 11. évfolyam)200
Fogalomgyűjtés és bibliográfia213
Fogalomgyűjtemény a könyvtárhasználat tanításához, tanulásához (Haralyi Ervinné-Kovácsné Garamszegi Marianna-Tóth Viktória)215
Bibliográfia
A könyvtárhasználatra neveléshez szükséges segédkönyvekről, szakirodalomról, tankönyvekről és egyéb segédletekről (Összeállította: Dán Krisztina)293
Mellékletek
Válogatás a tanulók dolgozatai között325
A reformkor. A szellemi munka technikája327
A szakmai tájékozódás forrásai358
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Bevezetés a könyvtárhasználat tanításába Bevezetés a könyvtárhasználat tanításába

Szép állapotú példány.

Állapot:
4.480 Ft
3.360,-Ft 25
22 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv