| Előszó | 3 |
| A gépjármű fejlődésének története | 4 |
| A gépjármű | 9 |
| A motor | 9 |
| Motorikus alapfogalmak | 10 |
| A négyütemű benzinmotorok működése | 11 |
| Szelepek nyitása és zárása | 13 |
| Motorok fő részei | 13 |
| Forgattyús hajtómű | 15 |
| Lendítő kerék | 18 |
| Csapágyak | 19 |
| Vezérmű | 19 |
| Vezérmű tengely (bütyköstengely) és meghajtása | 19 |
| Szelepek | 20 |
| Vezérmű beállítása | 21 |
| Ellenőrző kérdések | 21 |
| A gépjármű motorok hűtése | 22 |
| Léghűtés | 22 |
| Vízhűtés | 23 |
| Termoszifonos vízhűtés | 23 |
| Szivattyús hűtés | 24 |
| A szivattyú részei | 24 |
| Hűtő | 26 |
| A hűtőrendszer kezelése | 27 |
| A hűtőrendszer meghibásodásai | 28 |
| Hűtővíz felforrásának okai | 28 |
| Ellenőrző kérdések | 28 |
| A gépjármű motorok kenése | 29 |
| A motorolajjal szemben támasztott követelmények | 29 |
| Keverék olajozás | 30 |
| Gyakorlati keverési arányok | 30 |
| Szóró olajozás | 31 |
| Szivattyús (kényszer) olajozás | 32 |
| Olajszivattyú | 33 |
| Forgólapátos olajszivattyú | 33 |
| Olajszűrők | 34 |
| Az olaj hűtése | 34 |
| Olajcsere | 35 |
| Felsőkenés | 35 |
| Az olajozási rendszer üzemzavarai | 35 |
| A motorolaj erősen higul | 35 |
| Az alacsony olajnyomás okai | 35 |
| A magas olajnyomás okai | 36 |
| Zsírozandó és olajozandó helyek | 36 |
| Ellenőrző kérdések | 36 |
| A gépjármű motorok tüzelőszer berendezése | 37 |
| A tűzelőszer berendezés részei | 37 |
| A tüzelőszer tartály | 37 |
| Üzemanyag szűrők | 38 |
| Csővezeték | 39 |
| Tápszivattyú | 39 |
| Emelőkaros membrán szivattyú | 39 |
| Szívás | 40 |
| A nyomás | 40 |
| Üresjárat | 40 |
| Lökőrudas membrán szivattyú | 40 |
| Porlasztó | 41 |
| Keverék képzés | 42 |
| Az elemi egyfúvókás porlasztó | 42 |
| Többfúvókás porlasztók | 42 |
| Féklevegő rendszerű fúvóka | 43 |
| Kiegyenlítő fúvókás rendszer | 43 |
| Állandó légsebességű (diffúziós) porlasztók | 44 |
| Szabályozó tűvel ellátott főfúvóka rendszer | 45 |
| Porlasztók indító rendszerei | 45 |
| Indító berendezések | 46 |
| I. forgóreteszes indító berendezés | 46 |
| II. csappantyús indítórendszer | 46 |
| Üresjárati rendszer | 47 |
| Gyorsító szivattyú | 47 |
| Fordulatszám határoló | 48 |
| Üzemanyag berendezés karbantartása és meghibásodásának elhárítása | 49 |
| Üzemanyag szegény-keverék képzést előidéző okok | 49 |
| Üzemanyag dús keveréket előidéző okok és kiküszöbölése | 50 |
| Ellenőrző kérdések | 50 |
| A gépjárművek elektromos berendezései | 51 |
| Elektromos alapfogalmak | 51 |
| A mágnesesség és az elektromos áram kölcsönhatása | 52 |
| Gépjármű elektromos berendezésének feladata és részei | 52 |
| Az akkumulátor | 52 |
| Savas akkumulátor kezelése | 54 |
| Az akkumulátor tárolása | 54 |
| Ellenőrző kérdések | 54 |
| Dinamó | 55 |
| A dinamó részei | 55 |
| A dinamó szabályozása | 56 |
| Áramszabályozó dinamó | 57 |
| Áramkapcsoló | 58 |
| Ellenőrző kérdések | 58 |
| Indító motor | 59 |
| A Benedix-rendszerű indító motor | 60 |
| A csúszó-fogaskerekes indító motor | 60 |
| A csúszóarmatúrás indító motor | 61 |
| Akkumulátoros gyűjtőkészülékek | 61 |
| Áramközök és előgyújtás | 64 |
| Az akkumulátor gyújtás beállítása | 65 |
| Akkumulátoros gyújtó berendezés üzemzavarai | 66 |
| Mágnesgyújtó készülékek | 67 |
| Gépkocsi egyéb elektromos berendezései | 67 |
| Irányjelző | 68 |
| Fényjelző | 68 |
| Jelzőkürt | 68 |
| Ablakmelegítő | 69 |
| Ablaktörlő | 69 |
| Ellenőrző kérdések | 69 |