A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodában

Módszertani kézikönyv a 3-7 éves korosztály fejlesztéséhez

Szerző
Lektor

Kiadó: Flaccus Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 328 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-615-5278-32-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az óvodai anyanyelvi nevelés célja a gyermek nyelvhasználatának, beszédmegértésének, beszédaktivitásának fejlesztése, beszéd- és kommunikációs képességei színvonalának emelése, hogy felnőtté válva tisztelje, szeresse, ápolja magyarságának legfőbb kifejezőjét, a hazaszeretet egyik talpkövét, a magyar nyelvet.
A nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodai nevelő tevékenység kiemelt jelentőségű feladata, melynek az óvodapedagógusok csak megfelelő módszertani kulturáltságukra alapozva tudnak eleget tenni.
Könyvünk bemutatja, hogy az óvodai élet egyes tevékenységformái milyen konkrét lehetőségeket biztosítanak számunkra a beszéd- és kommunikációs fejlesztésre, az anyanyelvi nevelésre. Az óvodapedagógus-jelölteknek és a gyakorló óvodapedagógusoknak egyaránt segítséget nyújt ahhoz, hogy biztonsággal tudjanak eligazodni az anyanyelvi nevelésben alkalmazható hagyományos és megújuló módszer-kavalkádban, az alternatív programok cél- és feladatrendszerében, a szervezés és tervezés gyakran... Tovább

Fülszöveg

Az óvodai anyanyelvi nevelés célja a gyermek nyelvhasználatának, beszédmegértésének, beszédaktivitásának fejlesztése, beszéd- és kommunikációs képességei színvonalának emelése, hogy felnőtté válva tisztelje, szeresse, ápolja magyarságának legfőbb kifejezőjét, a hazaszeretet egyik talpkövét, a magyar nyelvet.
A nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodai nevelő tevékenység kiemelt jelentőségű feladata, melynek az óvodapedagógusok csak megfelelő módszertani kulturáltságukra alapozva tudnak eleget tenni.
Könyvünk bemutatja, hogy az óvodai élet egyes tevékenységformái milyen konkrét lehetőségeket biztosítanak számunkra a beszéd- és kommunikációs fejlesztésre, az anyanyelvi nevelésre. Az óvodapedagógus-jelölteknek és a gyakorló óvodapedagógusoknak egyaránt segítséget nyújt ahhoz, hogy biztonsággal tudjanak eligazodni az anyanyelvi nevelésben alkalmazható hagyományos és megújuló módszer-kavalkádban, az alternatív programok cél- és feladatrendszerében, a szervezés és tervezés gyakran elbizonytalanító kérdéskörében, az óvoda és a család kapcsolatrendszerében, az iskolára előkészítő feladatok sokrétűségében, az óvónői beszéd szabályozóinak követelményeiben, a beszédhibák megelőzésének és javításának feladatkörében. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
A tananyag szerkezete 12
I. A szakmódszertan helye, szerepe a pedagógiai tudományok
rendszerében 14
II. Az óvodai anyanyelvi nevelés módszertanának kapcsolata
más tudományterületekkel 20
III. A gyermeki beszéd fejlődése 29
1. A nyelvtanulás fiziológiája, idegrendszeri alapjai 30
2. A nyelvelsajátítási folyamat a gyermeknyelv-kutatás tükrében 41
IV. Az óvodai anyanyelvi nevelés és a kommunikációs képességek fejlesztésének célja, feladatai 132
V. Az anyanyelvi és kommunikációs nevelés módszereinek
sokszínűsége 143
1. Az anyanyelvi és kommunikációs nevelésben jelentős, hagyományos (valójában didaktikai) módszerek 144
2. Az irodalmi tevékenység tartalmához szorosan
kapcsolódó módszerek 157
3. A képekhez kapcsolódó anyanyelvi nevelési módszerek 190
4. Az anyanyelvi fejlesztő játékok 205
VI. Az óvodai élet tevékenységformáinak szerepe a
nyelvi-kommunikációs nevelésben 217
1. A játék, mint a nyelvi-kommunikációs fejlesztés
sokszínű lehetősége 218
2. A gondozás és a munka jellegű tevékenység szerepe
a beszédnevelésben 242
3. Az irodalomhallgatás, mint az anyanyelvi nevelés eszköze 243
4. Az ének, zene, énekes játék hatása a gyermekek
nyelvi-kommunikációs fejlődésére 254
5. A vizuális tevékenységek és a beszéd kapcsolata 262
6. A külső világ tevékeny megismerése és a
nyelvi-kommunikációs fejlődés 270
VII. A nyelvi-kommunikációs nevelés tervezése
VIII. Az anyanyelvi és kommunikációs képességek fejlesztése
a családban
A család 288
Az óvodapedagógus feladatai 294
IX. Az óvodapedagógus beszédprodukciója,
mint követendő példa 297
Szakkifejezések 304
Az idézett művek, hivatkozások jegyzéke 308
MELLÉKLETEK
1. számú melléklet 316
2. számú melléklet 317
3. számú melléklet 321
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv