1.035.066

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nemzetközi kereskedelem technikája

Szerző
Lektor

Kiadó: Pro Marketing Miskolc Egyesület
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 335 oldal
Sorozatcím: Miskolci Marketing Műhely
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-06-0783-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Felsőfokú tanulmányaik során több tanszék több oktatójától hallhattak, tanulhattak a nemzetközi gazdasági és üzleti kapcsolatok elméleti megalapozásáról, a globális és az egységes európai piaci -... Tovább

Előszó

Felsőfokú tanulmányaik során több tanszék több oktatójától hallhattak, tanulhattak a nemzetközi gazdasági és üzleti kapcsolatok elméleti megalapozásáról, a globális és az egységes európai piaci - üzleti környezet világ - és regionális gazdaságtani összefüggéseiről és feltételeiről, vagy a Nemzetközi Marketing Tanszék által oktatott törzs marketing és EU szakirányos, valamint nemzetközi üzlet mellékszakirányos - és alternatív tárgyai keretében a vállalati szféra nemzetközi üzleti tevékenységének miértjéről, tartalmáról, mikéntjéről és hogyanjáról. A kevésbé türelmes hallgatókban bizonyára megfogalmazódott a kérdés: a nemzetközi gazdálkodási - üzleti látókörünk, intelligenciánk, jártasságunk fejlesztésén túl mi értelme és célja van ezen tárgykörök megismerésének, elsajátításának? i A választ már igyekeztem megadni az általam készített tananyagokban, előadásaim keretében is, miszerint ezen nemzetközi tárgyak oktatásának célja, hogy akár intézményi, vállalati alkalmazottként, akár vállalkozóként értsük meg a tágabb üzleti környezetünkben zajló gazdasági-üzleti eseményeket, folyamatokat, s azokra képesek és készek legyünk számunkra eredményt ígérő - hozó adekvát válaszokat adni, stratégiákat és programokat alkotni. Azok számára pedig, akik a nemzetközi üzletbe tevőlegesen is be kívánnak - tudnak kapcsolódni ezek a tárgyak arra is alapot, lehetőséget és készségeket biztosítanak, hogy sikeres üzletemberekké váljanak. Ehhez a célkitűzéshez kapcsolódik a jelen tananyag is, mely - ahogyan a címe is talán elárulja - a külpiacokkal, helyesebben azok szereplőivel folytatott kereskedelem mechanizmusaival, technikájával foglalkozik. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
I. RÉSZ: A NEMZETKÖZI KERESKEDELEM FELTÉTELRENDSZERE 7
1. FEJEZET: A NEMZETKÖZI KERESKEDELEM INTÉZMÉNYI KÖRNYEZETE 7
1.1. A külgazdasági kapcsolatok lényege, területei, motivációi 7
1.2. Kereskedelempolitikai alapelvek 12
1.3. A nemzetközi kereskedelem államközi keretei 14
1.4. A nemzetközi kereskedelem állami szabályozása és eszközei 18
1.5. A kereskedelmi feltételek standardizálása 23
2. FEJEZET: A NEMZETKÖZI KERESKEDELEM JOGI FELTÉTELEI 35
2.1. A külkereskedelmi tevékenység fejlődése és állami igazgatása 35
2.2. Nemzetközi jogegységesítés 40
2.3. Európai Uniós és hazai szabályozás 44
2.4. További hazai jogszabályok 50
3. FEJEZET: A KÜLKERESKEDELMI ÜGYLET RÉSZTVEVŐI 63
3.1. Kereskedőtípusok 64
3.2. A termelő/fogyasztó saját értékesítési szervezete 72
3.3. Ügyletszervezés a nemzetközi kereskedelemben 73
3.4. Egyéb szereplők 77
4. FEJEZET: SZOKÁSOK ÉS SZOKVÁNYOK 81
4.1. A helyi szokványok 82
4.2. Nemzetközi szervezetek szokványai 85
II. RÉSZ: A KÜLKERESKEDELMI ÜGYLET CSOMÓPONTJAI 101
5. FEJEZET: OKMÁNYOK ÉS ÉRTÉKPAPÍROK 101
5.1. Értékpapírok a külkereskedelemben 102
5.2. Az eladói teljesítést igazoló okmányok 105
5.3. Kereskedelmi okmányegységesítés - elektronikus adatcsere 113
5.4. Kereskedelmi okmányhitelesítés 115
6. FEJEZET: VÁMTECHNIKAI ISMERETEK 117
6.1. Vámtechnikai fogalmak és szabályok 117
6.2. Vámeljárások 130
6.3. Az árú vámkezelése 136
6.4. Nemzetközi vámokmányok használata 138
7. FEJEZET: SZÁLLÍTMÁNYOZÁS ÉS ÁRUFUVAROZÁS 145
7.1. Fuvarozási és szállítmányozási alapfogalmak 145
7.2. A vasúti árufuvarozás 154
7.3. A közúti árufuvarozás 159
7.4. Folyami árufuvarozás 163
7.5. Tengeri árufuvarozás 166
7.6. Légi árufuvarozás 170
7.7. Kombinált áruszállítás 171
8. FEJEZET: BIZTOSÍTHATÓ KOCKÁZATOK ÉS BIZTOSÍTÁSUK 173
8.1. Biztosítási alapfogalmak 173
8.2. Biztosítási módozatok 175
8.3. Risk Management - kockázatmenedzsment 196
9. FEJEZET: FIZETÉSI ESZKÖZÖK ÉS FIZETÉSI MÓDOK 199
9.1. Fizetési eszközök 199
9.2. Nemzetközi fizetési módok 216
10. FEJEZET: DEVIZASZABÁLYOZÁS - BANKI MŰVELETEK 235
10.1. A külkereskedelmi fizetések devizális szabályai 235
10.2. A Magyar Külkereskedelmi Bank devizaműveleti kondíciói 249
III. RÉSZ: KÜLKERESKEDELMI ÜGYLETKÖTÉS 255
11. FEJEZET: A KÜLKERESKEDELMI ÜGYLET 255
11.1. A külkereskedelmi ügylet folyamata, befolyásoló tényezői 256
11.2. A külkereskedelmi ügylettípusok 258
11.3. A külkereskedelmi ügylet finanszírozása 267
12. FEJEZET: KÜLKERESKEDELMI ÜGYLET ELŐKÉSZÍTÉSE 281
12.1. Az ajánlati tevékenység 282
12.2. Ármunka a külkereskedelemben 289
13. FEJEZET. A KÜLKERESKEDELMI SZERZŐDÉS ÉS REALIZÁLÁSA 299
13.1. Az adásvételi szerződés általános szállítási feltételei 300
13.2. A szerződés jogi kérdései 310
13.3. A külkereskedelmi ügylet realizálása 312
13.4. Kockázatok és menedzselésük a nemzetközi kereskedelemben 314
14. FEJEZET: ÜZLETKÖTÉS A NEMZETKÖZI KERESKEDELEMBEN 319
14.1. Üzletkötői feladatok a nemzetközi adásvételben 320
14.2. Üzletkötés a különleges áruügyleteknél 328
14.3. A különleges ügyletek üzletkötői feladatai 330
FELHASZNÁLT ÉS AJÁNLOTT IRODALOM 333
ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK 335

Dankó László

Dankó László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dankó László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv